„Ha rendes nyugdíjat kapnánk, nem lenne szükség a 30 ezer forintra” – miért dolgozik több mint százezer nyugdíjas Magyarországon?
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Városban általában mindegyik elektromos autó jól teljesít, de mi a helyzet az autópályán?
Az elmúlt időkben hozzászokhattunk már ahhoz, hogy a gyártók által a villanyautók esetében megadott hivatalos WLTP-értékek általában köszönőviszonyban sincsenek a hétköznapi gyakorlattal, vagyis az ígért és a valós hatótáv között kisebb-nagyobb szakadék szokott tátongani.
Amennyiben növeljük a tempót, és ne adj' isten, autópályára merészkedünk egy elektromos autóval, akkor további jelentős hatótáv csökkenéssel számolhatunk – az Auto Bild utánajárt, hogy pontosan mekkorával.
A német kollégák tucatnyi villanyautót vittek ki az Autobahnra (Teslát sajnos nem), és ezek közül a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Mercedes EQS 580 teljesített a legjobban, ami nem is csoda, hiszen ebben egy hatalmas, konkrétan 108 kWh-s akkumulátor található.
Az 5,21 méteres és 523 lóerős luxusautó 130 km/h-s tempó mellett 444 kilométeres hatótávot produkált, szemben a WLTP-érték által sugallt 671 kilométeres értékkel.
A második a 105 kWh-s teleppel szerelt BMW iX 50 lett a maga 434 kilométeres produkciójával, a képzeletbeli bronzérem pedig a 88 kWh-s akkumulátorból 367 kilométeres hatótávot kifacsaró Ford Mustang Mach-E-nek jár.
A középmezőnyben végzett a 77 kWh-ból 316 kilométert produkáló Skoda Enyaq iV 80, illetve az ugyanekkora kapacitás mellett maximum 305 kilométert gurulni képes Kia EV6.
A toplista legvégén nem meglepő módon testes és nehéz kisbuszok találhatók. A 90 kWh kapacitású Mercedes EQV 130-as sebesség mellett a gyakorlatban 273 kilométeres hatótávot biztosított, a 75 kWh-s teleppel szerelt Opel Zafira-e Life pedig ugyanilyen tempó esetén 250 kilométeres távolságot volt képes legyűrni egy töltéssel.
Megjegyzendő, hogy autópálya sebesség mellett természetesen a belső égésű motoros autók fogyasztása is jelentősen megnő, ez esetben viszont a 3-4 perces, lényegében bárhol megejthető tankolás miatt nem jelent jelentős problémát, ha például 800 kilométerről 600-ra csökken a hatótáv.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
Húszévnyi lefelé nivellálás után érkeztünk meg ide. Vélemény.
Németh jelenleg a Fidesz parlamenti frakciójának szóvivője.
Múltkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.
Újabb divattrendet teremtene az aranylabdás portugál támadó vagy valami egészen más oka van?
Igyekeznek javítani a munkaerő-hatékonyságon.
A lap szerint a Fideszen belül is törésvonalakat okoz az egyre szélsőségesebb kormányzás.