szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Városban általában mindegyik elektromos autó jól teljesít, de mi a helyzet az autópályán?

Az elmúlt időkben hozzászokhattunk már ahhoz, hogy a gyártók által a villanyautók esetében megadott hivatalos WLTP-értékek általában köszönőviszonyban sincsenek a hétköznapi gyakorlattal, vagyis az ígért és a valós hatótáv között kisebb-nagyobb szakadék szokott tátongani.

Amennyiben növeljük a tempót, és ne adj' isten, autópályára merészkedünk egy elektromos autóval, akkor további jelentős hatótáv csökkenéssel számolhatunk – az Auto Bild utánajárt, hogy pontosan mekkorával.

A német kollégák tucatnyi villanyautót vittek ki az Autobahnra (Teslát sajnos nem), és ezek közül a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Mercedes EQS 580 teljesített a legjobban, ami nem is csoda, hiszen ebben egy hatalmas, konkrétan 108 kWh-s akkumulátor található.

Az 5,21 méteres és 523 lóerős luxusautó 130 km/h-s tempó mellett 444 kilométeres hatótávot produkált, szemben a WLTP-érték által sugallt 671 kilométeres értékkel.

Mercedes EQS
László Ferenc

A második a 105 kWh-s teleppel szerelt BMW iX 50 lett a maga 434 kilométeres produkciójával, a képzeletbeli bronzérem pedig a 88 kWh-s akkumulátorból 367 kilométeres hatótávot kifacsaró Ford Mustang Mach-E-nek jár.

A középmezőnyben végzett a 77 kWh-ból 316 kilométert produkáló Skoda Enyaq iV 80, illetve az ugyanekkora kapacitás mellett maximum 305 kilométert gurulni képes Kia EV6.

Skoda Enyaq iV
László Ferenc

A toplista legvégén nem meglepő módon testes és nehéz kisbuszok találhatók. A 90 kWh kapacitású Mercedes EQV 130-as sebesség mellett a gyakorlatban 273 kilométeres hatótávot biztosított, a 75 kWh-s teleppel szerelt Opel Zafira-e Life pedig ugyanilyen tempó esetén 250 kilométeres távolságot volt képes legyűrni egy töltéssel.

Megjegyzendő, hogy autópálya sebesség mellett természetesen a belső égésű motoros autók fogyasztása is jelentősen megnő, ez esetben viszont a 3-4 perces, lényegében bárhol megejthető tankolás miatt nem jelent jelentős problémát, ha például 800 kilométerről 600-ra csökken a hatótáv.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!