Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"938856c9-e316-413d-a6c8-a3a7e0a13d6a","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat fogyasztunk. Többek között savanyú káposztát is készíthetünk ezzel a módszerrel – elmondjuk, hogyan érdemes csinálni lépésről lépésre, mit kell tudni a sózásról, fűszerezésről, hogyan kombináljuk az alapanyagokat, és mire figyeljünk különösen az erjesztés során. ","shortLead":"Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat...","id":"20241228_Fermentalas-hazilag-savanyu-kaposzta-mikrobiom-belflora-Kiraly-Agnes-Egyszeruen-fermentalj-workshop-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/938856c9-e316-413d-a6c8-a3a7e0a13d6a.jpg","index":0,"item":"4214a568-a1c5-4089-9110-c9d2b4104db5","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Fermentalas-hazilag-savanyu-kaposzta-mikrobiom-belflora-Kiraly-Agnes-Egyszeruen-fermentalj-workshop-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 18:00","title":"Pisszeghet, sípolhat, szisszenhet és pöföghet a befőttesüveg, de pont ez a jó: így fermentáltunk savanyú káposztát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Eldurvul a közbeszéd, összeomlik a közmegegyezés, veszélybe kerül a demokrácia amennyiben nem szabályozzák a jelenleginél jobban a digitális médiát, írja a Guardian szerkesztőségi cikke. Grúzia autoriter irányba sodródik, ám a nyugat nem tesz eleget, hogy ne így legyen, írja a Foreign Affairs. Az elnyomás hosszú lidércnyomása várhat a megszállt ukrán területekre, fogalmaz cikkében a Financial Times. A lap egy másik cikke szerint jelentősen átalakultak az erőviszonyok a Közel-Keleten, Irán évtizedek óta nem tűnt ennyire sebezhetőnek. Két neves amerikai jogász szerint a Kongresszus meg tudná akadályozni, hogy Donald Trump hivatalba léphessen. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Eldurvul a közbeszéd, összeomlik a közmegegyezés, veszélybe kerül a demokrácia amennyiben nem szabályozzák...","id":"20241227_nemzetkozi-lapszemle-trump-putyin-ukrajna-gruzia-kozel-kelet-izrael-iran-digitalis-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"bda49a3b-0fbd-4256-b539-e0af73a0bdeb","keywords":null,"link":"/360/20241227_nemzetkozi-lapszemle-trump-putyin-ukrajna-gruzia-kozel-kelet-izrael-iran-digitalis-media","timestamp":"2024. december. 27. 10:30","title":"A nyugati demokrácia válságának egyik oka a nem eléggé szabályozott digitális média, írja a Guardian","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eef80a3f-27f9-4f81-831e-fc78b7ffea1b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az olasz ipari minisztérium szerint a törökök adták a legjobb ajánlatot, ami garantálja a cég jövőjét.","shortLead":"Az olasz ipari minisztérium szerint a törökök adták a legjobb ajánlatot, ami garantálja a cég jövőjét.","id":"20241227_baykar-piaggio-aerospace-felvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eef80a3f-27f9-4f81-831e-fc78b7ffea1b.jpg","index":0,"item":"352cdab4-bb08-49e5-b2a2-c53188ef1c81","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_baykar-piaggio-aerospace-felvasarlas","timestamp":"2024. december. 27. 13:48","title":"A Bayraktar drónok gyártója vette meg a Piaggio repülőgépgyártót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira elégedett volt az általa készített csomagolóanyaggal, hogy Chatel.st-Denis-i házát is ezzel szigetelte.","shortLead":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira...","id":"20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0.jpg","index":0,"item":"5094c6fb-e0eb-4695-8140-1504cfd8652b","keywords":null,"link":"/elet/20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","timestamp":"2024. december. 27. 21:05","title":"101 évesen meghalt a Tetra Pak italoskarton feltalálója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"kkv","description":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű gyarapodást ritkán látni.","shortLead":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű...","id":"20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6.jpg","index":0,"item":"efa78126-caa6-4071-90cb-45489dd6f5b7","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","timestamp":"2024. december. 27. 12:39","title":"74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Megtorló intézkedéseket vezethet be Ukrajnával szemben Szlovákia abban az esetben, ha Kijev újév után valóban leállítja az orosz gáz tranzitját Szlovákia felé – jelentette be pénteken Robert Fico szlovák miniszterelnök egy Facebook-videóban.","shortLead":"Megtorló intézkedéseket vezethet be Ukrajnával szemben Szlovákia abban az esetben, ha Kijev újév után valóban leállítja...","id":"20241227_Megtorlo-intezkedeseket-tervez-Fico-Ukrajna-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6.jpg","index":0,"item":"2b58040b-dd5f-4332-9471-53a11f704239","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241227_Megtorlo-intezkedeseket-tervez-Fico-Ukrajna-ellen","timestamp":"2024. december. 27. 21:55","title":"Megtorló intézkedéseket tervez Fico Ukrajna ellen, ha nem jön gáz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d8227d1-8a11-46cf-a7bc-950910649359","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"elet","description":"A modern konyhák számtalan feldolgozott élelmiszerrel vannak tele, amik jól tárolhatók, egyszerű felhasználni őket, bármikor feldobnak egy ételt, vagy a semmiből adnak egy reggelit, vacsorát. Hogyan vették át az uralmat?","shortLead":"A modern konyhák számtalan feldolgozott élelmiszerrel vannak tele, amik jól tárolhatók, egyszerű felhasználni őket...","id":"20241227_feldolgozott-elelmiszer-kedvenceink-titkos-tortenete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d8227d1-8a11-46cf-a7bc-950910649359.jpg","index":0,"item":"e1533f92-6d83-4097-a527-58d919a95988","keywords":null,"link":"/elet/20241227_feldolgozott-elelmiszer-kedvenceink-titkos-tortenete","timestamp":"2024. december. 27. 18:51","title":"Miért imádjuk a háztartási kekszet? És ha még Nutella is van rajta? Kedvenceink titkos története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik bankkártyánkat használjuk, hanem a mobilunkat vagy az okosóránkat. Szetnics László, a Mastercard digitális megoldásokért felelős igazgatója interjúnkban többek között arról beszél, mik a digitális fizetés előnyei, és mennyire egyszerű azt az okoseszközökre varázsolni.","shortLead":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik...","id":"20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27.jpg","index":0,"item":"42e7682c-494a-4e84-b47b-98be73a93efd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Csak készpénzt használ? Akkor van, amire biztos nem gondolt még","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkeztek Magyarországra a teljesen új fejlesztésű Enyaq szabadidő-autó első példányai, melyek közül mi egy nagy akkumulátoros, 204 lóerős példányt fogtunk vallatóra.
Az utolsó régi vágású farmotoros Skoda, egy kupésan sportos Rapid 1990 augusztusában látta meg a napvilágot, és zárta le a még 1955-ös alapokra épülő Skoda 105/120 (és 130/135/136) gyári történetét. Akkoriban kevesen gondoltuk volna, hogy a 2020-as években a Skoda újból gyárt majd hátsó erőforrású modellt, merthogy a hazai kereskedésekbe mostanság megérkező Enyaq iV egy alapvetően ilyen típus.
Az újdonság viszont benzinmotor helyett egy kompakt és hangtalan villanyos egységet vonultat fel a farában. Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Volkswagen ID.4 testvérmodelljének tekinthető cseh szabadidő-autó. (Kattintható galériánkban ezúttal is rengeteg részletfelvétel tekinthető meg.)
0,27-es légellenállási tényező
László Ferenc
Nem kicsi
4,65 méter, ennyit mutat a centiméterszalag. Vagyis néhány centiméterrel kevesebbet, mint a Kodiaq esetében. Lényeges különbség, hogy míg a Kodiaq egy hamisítatlan divatterepjáró, addig az Enyaq egy enyhén egyterűs hangulatú szabadidő-autó. Amolyan felfújt SUV.
A formatervbe nem meglepő módon könnyen bele lehet látni a VW ID.4 vonalait, ami nem csoda, hiszen azonos tengelytávolságú testvérmodellekről van szó. A wolfsburgi tesónál karakteresebb megjelenésű, szögletesebb formai elemekkel operáló cseh versenyző hűtőrácsa teljesen fedett, a visszafogott hűtési igényhez elegendő levegő egy szinttel lejjebb, a lökhárító alján áramlik be a rendszerbe.
Gigantikus felnik
László Ferenc
Egyes BMW-kről és Mercedesekről már ismerős lehet a világító hűtőrács, ez az enyhén bazári elem erre a Skodára is megrendelhető. Pontosabban megrendelhető lesz, mert egyelőre nem szerepel a konfigurátorban, és az ára sem ismeretes.
Felniből a 18 colos acél jelenti a belépőszintet, a képeken látható 21 colos könnyűfém a plafont. Utóbbiak jól mutatnak, de a magyar utakon jelentősen negatívan befolyásolják a komfortot, így inkább az arany középutat jelentő 19-20 colos kerekek felé terelnénk a jövendőbeli vásárlókat.
Burkolt a teljes padlólemez
László Ferenc
Belül igen korrekt a helykínálat, a fejünknek, vállunknak és a lábainknak elöl és hátul egyaránt rengeteg hely jut. A csomagtartó is hatalmas, konkrétan 585 literes, vagyis 42-vel öblösebb, mint az ID.4 puttonya, és természetesen egyszerűen bővíthető. Az Enyaq szigorúan ötszemélyes, hétüléses változat érkezésére nem számíthatunk.
Elöl sajnos nem alakítottak ki extra csomagtartót, pedig a Mustang Mach-E mintájára igazán megtehették volna, vagy legalább csak egy a töltőkábelek tárolására alkalmas rekeszt kialakíthattak volna. Apró figyelmesség az ajtóba rejtett gyári esernyő, illetve a jégkaparó.
László Ferenc
László Ferenc
A padló alatt kisebb rekeszek találhatók
László Ferenc
Minőség, vezethetőség
A közelmúltban alaposan letesztelt ID.3 utasterének minőségével nem igazán voltunk elégedettek, az Enyaqkal viszont egyértelműen jó irányba lépett a konszern. A felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége nem sok kívánnivalót hagy maga után, ezenkívül pedig az ergonómia is rendben van.
Az ID.3-énál és az ID.4-énél egy fokkal analógabb a műszerfal, így például a bal oldali világításkapcsoló hagyományos nyomógombos kivitelű, ezenkívül a kiviteltől függően 10-13 colos középső érintőkijelző alatt is találunk néhány hagyományos kezelőszervet.
Az opcionálisan háromzónás klíma az érintőpanelről vezérelhető, a közepes minőségű hifi hangerejét pedig többek közt a kijelző alatti rendkívül széles érintősáv nyomkodásával, simogatásával lehet állítani. USB-C aljzatból elöl és hátul is található két-két példány.
László Ferenc
A remek fogású ám az útról kevés visszajelzéssel szolgáló kormány mögötti digitális műszeregység relatíve kicsi, 5,3 colos képátlójú, de a fontosabb információkat kiválóan megjeleníti. Az ID.3-ból ismerős megoldás, hogy a kocsit nem kell hagyományos módon beindítani, hanem elég csak D-be kapcsolni, és a gázpedál lenyomására már indulhatunk is.
A P, R, N, D kvartett a VW testvérektől eltérően nem a kormánytól jobbra lévő szarvval, hanem a középkonzolon lévő kis karral kapcsolható. Utóbbival aktiválható a nagyobb motorféket és erősebb rekuperációt eredményező B mód is, illetve a kormány mögötti kis fülekkel manuálisan állítható a visszatermelés ereje.
A rendszer automatikusan is kiválóan teszi a dolgát, vagyis, ha utolérünk egy autót vagy lakott terület határához közelítünk, akkor a kocsi magától lassítani és rekuperálni kezd.
Kiváló minőségű kijelző
László Ferenc
A fékrendszer kellően erős, még akkor is, ha hátul csak dobfék található. Egyszerűen nincs szükség tárcsára, egy villanyautó nagyon másképp lassul, mint belső égésű motoros társai. A zajszigetelés kiváló, a futómű rendben teszi a dolgát, és némi felár ellenében 15 milliméteres gyári ültetés is kérhető.
A fordulókör mindössze 9,3 méteres, köszönhetően annak, hogy elöl ugyebár nincsenek féltengelyek. Farmotor ide, hátsókerék-hajtás oda, vajmi kevés izgalom támad hátulról vezetés közben, de ez így is van rendjén, egy ilyen családi villanyautó esetében sokkal fontosabb a bolondbiztos úttartás, mint a vezetési élmény.
Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre, de túl nagy különbséget nem érezni közöttük: Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual. A mátrixos LED-fényszóró 577 ezer forintos tétel, a panorámatetőért 425 ezer forintot kérnek el, a behajtható vonóhorog felára 400 ezer forint. A fékezetlen, illetve fékezett utánfutó tömege rendre 750, illetve 1200 kilogramm lehet.
Nagyon más, mint az ID.4
László Ferenc
Rengeteg a kisebb-nagyobb rakodóhely
László Ferenc
Jól megy?
Az ötféle teljesítményszint közül nekünk a középső 204 lovas változathoz, az iV 80-hoz volt szerencsénk. Ez, illetve a mellé társuló 310 Nm papíron nem kevés, azonban a gyakorlatban nem érződik túl combosnak a produkció. Hiába, a közel 2,1 tonnát nem gyerekjáték megmozgatni.
A 0–100-as sprintet 8,6 másodperc alatt abszolváló Enyaq végsebessége elektronikusan 160 km/h-ra van korlátozva. A nettó 77 kWh kapacitású akkumulátor a gyári WLTP-adatok szerint mintegy 540 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A kellemes tavaszi időjárás mellett megejtett menetpróba alapján úgy látjuk, hogy a reális hatótáv valahol 400-440 kilométer magasságában alakulhat.
Motor és csomagtartó sincs elöl
László Ferenc
AC-fronton 11 kW jelenti a maximumot, DC-n alapáron 100 kW, 223 ezer forintos felár ellenében pedig maximum 125 kW teljesítmény vehető fel. A hőszivattyúért 515 ezer forintot, az extra töltőkábelért 292 ezer forintot kér el a Skoda.
Az 52 kWh-s és 148 lovas iV 50 alapmodell AC-n csak 7,2-vel, DC-n pedig 50 kW-tal tölthető, és hőszivattyú nem rendelhető hozzá. E felett található az 58 kWh-s és 180 lóerős iV 60, a csúcsot pedig a 265 lóerős és összkerekes iV 80, illetve a 302 lóerős és ugyancsak mindenhol hajtó iV RS jelenti.
Utóbbi sportmodell már 6,2 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra és egyedüliként 180 km/h a végsebessége, nem mellesleg pedig ez a valaha készült legerősebb sorozatgyártású Skoda.
Az első és hátsó villanymotort egyaránt felvonultató AWD modellek értékesítése nyáron, illetve ősszel kezdődik meg, és ekkora várható a kupé Enyaq leleplezése is. A dinamikus megjelenésű, ültetett futóműves Sportline felszereltség a 180 és 204 lóerős kivitelhez rendelhető, és már most elérhető a konfigurátorban.
Rejtett fedélzeti esernyő
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : nagy kasztni, de kis fordulókör, tágas utas- és csomagtér, korrekt minőség és hatótáv, gyorstöltés.
–: nem érződik túl gyorsnak, elöl nincs csomagtartó, feláras a gyorsabb töltés és a töltőkábel, magas ár.
A Skoda Enyaq iV egy hatalmas utasterű és tágas puttonyú családi villanyautó, melynek nagy akkumulátoros változatával bátran nekivághatunk akár egy 400 kilométeres útnak is. A nagy tömeget a futómű jobban palástolja, mint a villanymotor, melynek 204 lóereje a gyakorlatban kevesebbnek érződik, de szerencsére többféle hajtással is készül a típus.
Az iV 50 alapmodell 14,5 millió forinton nyit, és az összes kivitelhez hasonlóan 600 ezer forintos kedvezmény vehető rá igénybe. Az iV 60 15,9 millió forinttól indul, az általunk kipróbált iV 80-ért pedig minimum 18,4 millió forintot kell fizetni. A Sportline kivitel 180, illetve 204 lóerős változatait 17,7, illetve 20 millió forintos listaáron jegyzik.
Összehasonlításképp, a Volkswagen ID.4 77 kWh-s és 204 lóerős modellje 17,4 millió forinton nyit. A kevésbé praktikus és sportosabbra hangolt, 68 kWh-s és 269 lóerős Ford Mustang Mach-E magyarországi alapára 20,6 millió forint.
A Volkswagen szerint a Bogár és a Golf után ez a harmadik nagy mérföldkő a cég történetében. Nagy szavak ezek, benéztünk mögéjük, hogy a gyakorlatban milyen és mennyire élhető autó a futurisztikus ID.3.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.