szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a régi olasz sportkocsi pontosan négy évtizeddel tekeri vissza az idő kerekét.

A Ferrari 1975-ben a Dino 246 GT/GTS utódjaként mutatta be a 308 GTB/GTS-t, melynek különböző változatai egészen 1985-ig maradtak gyártásban. A mellékelt fotókon látható eladó példány igencsak romos állapotú, de a kihívást kereső restaurátorok számára éppen ezért jelenthet remek kihívást.

Alex Penfold / RM Sotheby’s

Ez a Ferrari 308 GTSi 1982 júniusában látta meg a napvilágot Maranellóban, Rosso Chiaro vörös fényezéssel és bézs belsővel. A típushoz meglehetősen méltatlan módon tárolt kocsit 2014-ben Franciaországban fedezték fel egy porosodó gyűjtemény tagjaként, és azóta szerencsére már nem romlott tovább az állaga.

Alex Penfold / RM Sotheby’s

A február elején árverésre kerülő olasz veterán értékét 50-70 ezer euróra, vagyis nagyságrendileg 18-25 millió forintra becslik.

Alex Penfold / RM Sotheby’s

A Bosch K-Jetronic mechanikus üzemanyag befecskendezős 308 GTSi 2,9 literes V8-as benzinmotorja 211 lóerős teljesítményű, azonban ebben a konkrét autóban egy 240 lóerős 3,2 literes Quattrovalvole V8 erőforrás található.

Alex Penfold / RM Sotheby’s
Alex Penfold / RM Sotheby’s

A 240 lóerős teljesítmény 7000-es percenkénti fordulatszámon ébred, a 260 Nm-es csúcsnyomaték 5000-től hívható le. A hátsókerék-hajtású típus kéziváltója 5 sebességi fokozattal rendelkezik.

Alex Penfold / RM Sotheby’s

308 GTSi-ből 1743, a későbbi 308 GTS Quattrovalvoléból pedig 3042 példány készült.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!