Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","shortLead":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","id":"20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a.jpg","index":0,"item":"1b39d26a-4a38-46db-92cd-3296b93f5799","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 15:14","title":"Több osztalékot tudott Garancsi István és Habony Árpád kivenni a kaszinócégükből, mint amennyi a nyereség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c30166e7-07e7-46b3-bc39-11c7c2fad7e2","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Öt Skoda Kodiaq típusú autóról van szó, amelyeket Mészáros cége Mészáros bankjától lízingelt és adott tovább az egyetemnek.","shortLead":"Öt Skoda Kodiaq típusú autóról van szó, amelyeket Mészáros cége Mészáros bankjától lízingelt és adott tovább...","id":"20250530_meszaros-autoberles-allatorvostudomanyi-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c30166e7-07e7-46b3-bc39-11c7c2fad7e2.jpg","index":0,"item":"333437e9-1027-47d6-bb82-a8a8212d49c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_meszaros-autoberles-allatorvostudomanyi-egyetem","timestamp":"2025. május. 30. 14:48","title":"Mészáros Lőrinc cégétől bérel 72 millió forint értékben autókat az Állatorvostudományi Egyetem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat hozzá a gazdaság növekedési üteméhez, ami a világ 19. századi iparosítását jellemző fejlődéshez mérhető. ","shortLead":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat...","id":"20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa.jpg","index":0,"item":"1b3a8fb2-81ff-465e-bb48-91c383d8882f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","timestamp":"2025. május. 31. 10:03","title":"Akár 15 százalékponttal ugorhat meg a GDP, mutatjuk hozzá a receptet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál. A pénzügyi műveleteken elért bevételekkel azért év végére összejött 2,2 milliárd forint nyereség.","shortLead":"Elszálltak a költségek, az üzemi tevékenység veszteséges lett a Budapest-Belgrád-projektben kulcsszereplő R-Kordnál...","id":"20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93244c2b-f425-4658-9dee-53368d33f30b.jpg","index":0,"item":"a58c8ac8-b933-4057-aef2-d3c134fbe566","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Pocsek-eve-volt-Meszaros-Lorinc-Budapest-Belgrados-cegenek-csak-22-milliard-forint-a-profit","timestamp":"2025. május. 31. 10:30","title":"Pocsék éve volt Mészáros Lőrinc Budapest-Belgrádos cégének, csak 2,2 milliárd forint a profit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c37c17d-5baf-41da-bc28-44bc3b47bb84","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nyereséggel zárta az Auchan 2024-et, de egy fillért sem vesznek ki a tulajdonosok, inkább meghagyják a rosszabb időkre tartaléknak.","shortLead":"Nyereséggel zárta az Auchan 2024-et, de egy fillért sem vesznek ki a tulajdonosok, inkább meghagyják a rosszabb időkre...","id":"20250530_auchan-nyereseg-profit-bolt-vasarlas-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c37c17d-5baf-41da-bc28-44bc3b47bb84.jpg","index":0,"item":"6b87b956-d5ec-4b97-b3f2-35cb0f7283ce","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_auchan-nyereseg-profit-bolt-vasarlas-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 16:42","title":"Hiába nőttek az árak, kevesebb pénzt hagytak a vásárlók az Auchan kasszáinál tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05823b79-f021-4a2a-8735-b98ff5bd24cc","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Évtizedes rekordra ugrott a magyar állampolgárságot megkapó oroszok száma, eközben az ukrán útlevelük mellé egyre kevesebben szerettek volna magyart is. A magyar kivándorlók közül eközben a legtöbben Németországban találtak új otthont.","shortLead":"Évtizedes rekordra ugrott a magyar állampolgárságot megkapó oroszok száma, eközben az ukrán útlevelük mellé egyre...","id":"20250523_orosz-ukran-magyar-allampolgar-kivandorlas-bevandorlas-migracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05823b79-f021-4a2a-8735-b98ff5bd24cc.jpg","index":0,"item":"7584eb63-5582-4872-ab9c-e6fba55e470a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_orosz-ukran-magyar-allampolgar-kivandorlas-bevandorlas-migracio","timestamp":"2025. június. 01. 11:00","title":"Kétszer annyi orosz kapja meg a magyar állampolgárságot, mint a háború előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b088ab76-eac1-44b7-97c5-dc82a9d94a88","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Négyszázmillió forinttal növelte a Penny Market a nyereségét egy év alatt.","shortLead":"Négyszázmillió forinttal növelte a Penny Market a nyereségét egy év alatt.","id":"20250530_Penny-Market-profit-nyereseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b088ab76-eac1-44b7-97c5-dc82a9d94a88.jpg","index":0,"item":"bff3b1d0-3809-4b66-94f1-2d522adb6f4f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Penny-Market-profit-nyereseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 19:27","title":"Nagyot nőtt a bevétel, négymilliárd forint fölött maradt a Penny Market profitja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.","shortLead":"Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.","id":"20250531_Kozel-20-milliard-forintos-bukta-a-komaromi-es-ivancsai-akkugyartasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"1198797c-686b-4235-bded-d3d10c01b237","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kozel-20-milliard-forintos-bukta-a-komaromi-es-ivancsai-akkugyartasban","timestamp":"2025. május. 31. 09:56","title":"Közel 20 milliárd forintos bukta a komáromi és iváncsai akkugyártásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alapvetően benzin hajtja, de a jóféle elektromos áramot sem veti meg az oroszlános francia márka kompakt újdonsága, melynek esetünkben nemcsak a rendszáma, hanem a fényezése is utánafordulósan zöld.
Érdekesség, hogy az idei hét finalista közül egyedül a Peugeot 308 nem villanyautó: az újdonság első körben benzines, dízel és plugin hibrid változatokban érhető el, de jövőre már érkezik a tisztán elektromos változat is. Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban az aktuális csúcsmodell, a zöld rendszámos PHEV kivitel.
László Ferenc
Szemrevaló
A teljesen megújult márkaemblémát minden oldalon büszkén viselő új 308-asra jól esik ránézni, a designerek kezét ezúttal jól látható módon nem kötötték meg a főnökeik. A már-már szemkápráztató betétet felvonultató hűtőrácsot mérges tekintetet biztosító fényszórók és látványos menetfények fogják közre, az oldanézetet a kerékjárat ívek feletti izmos vonalak határozzák meg.
Az oroszlánkarmokat imitált hátsó lámpák látványos fényjátékkal fogadják a közelítő sofőrt, és a már-már olaszosan menő formaterv egésze olyannyira rendben van, hogy emiatt könnyebb szemet hunyni a kamu kipufogóvégződések felett.
László Ferenc
Noha Stellantis édestestvérek, a teljesen eltérő design miatt laikusként messze nem sejteni, hogy a 308-as és az Astra a lemezek alatt ugyanazt a technikát vonultatja fel. És nem állítjuk, hogy a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Astra a maga módján ne lenne legalább annyira szemrevaló, mint a 308-as. Csak éppen teljesen más a franciák és a németek receptje.
A Mulhouse-ban gyártott és természetesen a jól ismert EMP2 platformra épülő új 308-as 11 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 2 centiméterrel alacsonyabb annál, miközben a tengelytávja 5,5 centimétert gyarapodott. Utóbbinak köszönhetően végre már hátul is egész jól el lehet férni, még ha nem is átlag feletti a helykínálat.
László Ferenc
Milyen belül?
A futurisztikus műszerfalat, az i-Cockpitet vagy szeretni vagy utálni lehet, átmenet nem igazán létezik. Nekünk nagyon bejön a kis kormánnyal, magasra helyezett 3D-s műszeregységgel és látványos kezelőfelülettel rendelkező technika. Amennyiben nem tetszik ez a műszerfal, akkor inkább az Astra való nekünk, mely sokkal konvencionálisabb és egyben kevésbé élettel teli belsővel fogad.
A kijelzők minősége kiváló, a grafika igényes és végre a tolatókamera képének láttán sem támad szekunder szégyenérzetünk. A 10 colos középső érintőkijelző alatt egy vékonyka kiegészítő érintőpanel kapott helyett, melynek méretes ikonjait remekül személyre lehet szabni, alatta pedig hagyományos tekerős és nyomós kezelőszerveket is kapunk. A 308-as ügyesen táncol a high-tech tűzijáték és a konzervatív ergonómia határán.
László Ferenc
A mindenféle vezetéstámogató rendszerrel kiegészített tempomat gombjai felköltöztek a kormány bal oldalára. Az indítógomb a középkonzol elején figyel, és itt keresendő az automata váltó, illetve az üzemmódválasztó kis kezelőszerve is.
A mai elvárásoknak megfelelően a hangvezérlés sem hiányozhat a repertoárból, a világnyelveket támogató rendszer az "OK Peugeot" vezényszóra ébreszthető fel. Kapunk továbbá 360 fokos kamerarendszert, 75 méteres hatótávú holttérfigyelőt, OTA módon frissíthető TomTom navigációt, masszírozó funkciós AGR-üléseket (330 ezer forint), 10 hangszórós és 690 W-os Focal hifit (360 ezer forint), illetve mátrix LED fényszórókat, hogy csak a fontosabb tételeket említsük.
László Ferenc
A csomagtartó 420-ról 412 literre olvadt, de még így is bőven veri a 8-as Golf 380 literes puttonyát. A hibrid technika persze elrabol némi helyet hátulról, így a zöld rendszámos 308-asba csak 361 liternyi pakk fér be, ami mellett az utastér különböző rekeszeiben további 34 liternyi tér áll rendelkezésre.
Gyakori nagybevásárláshoz és családi nyaralásokhoz jobb választás a 28 centiméterrel méretesebb és csak 350 ezer forinttal drágább kombi, mely tengelytávolság fronton 5,7 centimétert ver az ötajtós változatra.
Előbbi második sora egyértelműen szellősebb kialakítású, a csomagtartóban 608 liternyi cókmók szállítható (Golf Variant: 611 liter), a hibrid esetében pedig 548 liternyit kapunk a jóból. Elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak a kombiban érhető el.
László Ferenc
Benzin és áram
A motorháztető alatt egy turbóval megfújt 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor található, melynek 180 lóerejéhez és 250 Nm-éhez 110 lóerővel és 320 Nm-rel járul hozzá a kompakt villanymotor. A végeredmény 225 lóerő és 360 Nm, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt és 235 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Izgalmas számok ezek és a csúcs 308-as a gyakorlatban is nagyot lép, de a 2022-es erős hibrid technika már csak nyomokban emlékzetet a régi GTi-kre és hot-hatchekre. A motorhang nem túl sportos, a kipufogó lényegében teljesen halk, ezek a modern benzines-villanyosok hiába erősek, inkább csak sterilen gyorsak és persze nagyon ki vannak hegyezve az alacsony fogyasztásra.
László Ferenc
Ez persze nem jelenti azt, hogy semmi élményt sem lelhetünk a vezetésben. A kormányzás ugyan kicsit steril, de remek áttételezéssel bír és a futómű is kiválóan teszi a dolgát - az új 308-assal sokkal élvezetesebb a kanyarvadászat, mint bármelyik SUV kategóriás trendi újdonsággal.
A fékerővel nincs gond, viszont az adagolhatósága lehetne jobb is, a rekuperációs technikán lehetne még egy kicsit csiszolni. A hibrid 300 kilogrammal nehezebb az elektromos rendszer miatt, viszont ezt a gyakorlatban egész jól palástolja a francia kompakt.
László Ferenc
A 12,4 kWh kapacitású aksi a gyártó szerint 60 kilométeres e-hatótávot biztosít, ami a gyakorlatban inkább 50 kilométer magasságában mozog, de sokak számára így is egész napos CO2-mentes használatot biztosíthat. Normál otthoni dugaljról 7 óra egy teljes töltés, ami 3,7 kW esetén kevesebb mint 4 óra alatt megoldható. A 100 ezer forintos opcionális 7,2 kW-os töltőtechnikával alig 2 óra egy komplett feltöltés.
Az üzemanyag-tartály 40 literes, a normál 308-asokba pedig 52 liter benzint, illetve gázolajat lehet tankolni. Gyakori elektromos töltések mellett mi 4,4 literes átlagfogyasztással zártuk a javarészt városi és elővárosi közlekedéssel tarkított tesztet, a fogyasztás amúgy 0 és 12 liter között nagyon sokféle módon alakulhat.
A hibrid 308-asból kicsit lomhább 180 lóerős változat is kapható, ezenkívül pedig említést érdemelnek a 110-130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres benzines kivitelek, illetve a 130 lóerős 1,4 liters 4 hengeres dízel verzió. A kéziváltó hat-, az egész finoman és gyorsan kapcsolgató automata váltó nyolc sebességi fokozattal bír.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, tágasabb utas- és csomagtér, erős és takarékos plugin hibrid hajtás, jól eltalált futómű, praktikus kombi kivitel.
–: még mindig van tágasabb alternatíva, a kormányzás és a fékezés lehetne kevésbé szintetikus, az infotainment rendszer lehetne kicsit fürgébb.
Az új Peugeot 308 mind a külsejét, mind a belsejét tekintve egy meglehetősen izgalmasra sikeredett modell, melynek általunk kipróbált csúcsmodellje ugyan messze 200 lóerő feletti teljesítményű, mégsem egy újkori hothatch, hanem egy dinamikusan és akár takarékosan is vezethető kompakt.
A hibáktól persze nem teljesen mentes francia újdonság minimum 7,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a 110 lóerős és kézi váltós alapmodell.
A másik végletet az erősebb plugin hibrid jelenti, mely csak magas GT felszereltséggel rendelhető zöld rendszámos verzió alaphangon 14,6 millió forintot kóstál. A 45 lóerővel gyengébb hibrid 12 millió forinttól indul, az elektromos hókuszpókusz nélkül is keveset fogyasztó dízelért pedig minimum 8,1 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a hasonló technikájú Opel Astra 7,6 millió forintos hivatalos listaáron nyit. A németek 180 lovas hibridje 12,5 millió forinttól indul, az erősebb változatot még nem árazták be.
A Stellantis megújult oroszlán emblémás francia márkája a "tartalomhoz a forma" vezérelv jegyében készítette el új kompakt modelljét, mely design, minőség és technika fronton minden korábbinál magasabbra helyezi a lécet.
Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért emelnek kezet a népükre. De te miért tennéd?