Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A halálos áldozatok száma már 1600 felett jár.","shortLead":"A halálos áldozatok száma már 1600 felett jár.","id":"20250329_Elve-kerult-elo-egy-ketgyermekes-anya-a-romok-alol-Mianmarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045.jpg","index":0,"item":"725107a1-0688-4003-840f-304216b08526","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250329_Elve-kerult-elo-egy-ketgyermekes-anya-a-romok-alol-Mianmarban","timestamp":"2025. március. 29. 16:46","title":"Harminc óra után élve került elő egy kétgyermekes anya a romok alól Mianmarban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6","c_author":"Visa","category":"brandcontent","description":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi szektorban. A Visa 2024-ben is azokat az üzleteket kereste és díjazta, ahol a vásárlók a hagyományos értékesítésen túl megkapják ezt a pluszt. A Visa Boltok Boltja versenyben már második alkalommal osztották ki a fődíjakat, idén a fenntarthatósággal, a közösségi élményekkel és a kiemelkedő ügyfélkiszolgálással lehetett kitűnni a mezőnyből.","shortLead":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi...","id":"20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6.jpg","index":0,"item":"ab9c278c-c18e-40af-8262-d292feba9c2e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","timestamp":"2025. március. 29. 15:30","title":"Titkos vásárlásokkal ellenőrizték a boltokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abf538ac-6a9c-4281-ba43-3d7fcf3364b5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fúzió és a hasadás előnyeit egyesítő hibrid erőmű építését tűzte ki célul Kína, mely az ország várakozásai szerint az évtized végére már működésbe is léphet.","shortLead":"A fúzió és a hasadás előnyeit egyesítő hibrid erőmű építését tűzte ki célul Kína, mely az ország várakozásai szerint...","id":"20250328_kina-elso-fuzios-hasado-eromu-epites-energiatermeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abf538ac-6a9c-4281-ba43-3d7fcf3364b5.jpg","index":0,"item":"c589e4f0-bbfd-4ebe-809a-8d1604a18295","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_kina-elso-fuzios-hasado-eromu-epites-energiatermeles","timestamp":"2025. március. 28. 15:03","title":"Példátlan dologra készül Kína: éveken belül elindítaná az első fúziós-hasadó erőművet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Grönlandról is beszélt az elnök egy interjúban, azt mondta, száz százalék, hogy meg fogják szerezni, jó eséllyel katonai erő alkalmazása nélkül.","shortLead":"Grönlandról is beszélt az elnök egy interjúban, azt mondta, száz százalék, hogy meg fogják szerezni, jó eséllyel...","id":"20250330_signal-botrany-amerikai-kormany-atlantic-donald-trump-miniszterek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4.jpg","index":0,"item":"0cb9b8bc-6966-41ad-998b-6b8628476473","keywords":null,"link":"/vilag/20250330_signal-botrany-amerikai-kormany-atlantic-donald-trump-miniszterek","timestamp":"2025. március. 30. 08:41","title":"Trump senkit nem fog kirúgni Signal-botrány miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30a8ba79-ebca-47eb-aedb-1cc0dbd537c6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Percekig mozgott a föld.","shortLead":"Percekig mozgott a föld.","id":"20250328_mianmar-foldrenges-bangkok-felhokarcolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30a8ba79-ebca-47eb-aedb-1cc0dbd537c6.jpg","index":0,"item":"48ee0885-a05a-4334-8a1d-f9bc87bfc4ac","keywords":null,"link":"/vilag/20250328_mianmar-foldrenges-bangkok-felhokarcolo","timestamp":"2025. március. 28. 11:31","title":"Mianmari földrengés: házak dőltek össze, Thaiföldön is leomlott egy felhőkarcoló – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20cc7b87-3f7f-4a54-a6ed-26563a3cafc4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi alpári stílusban alázta, fenyegette a Tisza Párt aktivistáit.","shortLead":"A férfi alpári stílusban alázta, fenyegette a Tisza Párt aktivistáit.","id":"20250328_seres-zoltan-cs-sandor-magyar-peter-maffiozo-tisza-tamadas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20cc7b87-3f7f-4a54-a6ed-26563a3cafc4.jpg","index":0,"item":"fe67b4e0-f8fd-4684-8895-d9341559649b","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_seres-zoltan-cs-sandor-magyar-peter-maffiozo-tisza-tamadas-ebx","timestamp":"2025. március. 28. 10:10","title":"Telex: A meggyilkolt Seres Zoltán maffiózó volt embere kötött bele a tiszásokba Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5473e04d-f080-4937-b6e3-e9765cd04c00","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz egész pályás letámadással utazik a nőkre.","shortLead":"A Fidesz egész pályás letámadással utazik a nőkre.","id":"20250328_haromgyermekes-anyak-szja-mentesseg-fidesz-kdnp-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5473e04d-f080-4937-b6e3-e9765cd04c00.jpg","index":0,"item":"025b1864-c68f-44e8-8730-dffe8f1a26ea","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_haromgyermekes-anyak-szja-mentesseg-fidesz-kdnp-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. március. 28. 12:45","title":"Benyújtották a törvényjavaslatot a háromgyerekes anyák szja-mentességéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A most aláírt rendelet több mint húsz washingtoni és New York-i intézményt érint. ","shortLead":"A most aláírt rendelet több mint húsz washingtoni és New York-i intézményt érint. ","id":"20250328_Donald-Trump-rendelet-Smithsonian-Museum-helytelen-ideologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5.jpg","index":0,"item":"8413013b-e909-4d59-a1e3-61dedd0c9d56","keywords":null,"link":"/elet/20250328_Donald-Trump-rendelet-Smithsonian-Museum-helytelen-ideologia","timestamp":"2025. március. 28. 12:03","title":"Trump kisöpörné a „helytelen ideológiát” a Smithsonian múzeumaiból is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alapvetően benzin hajtja, de a jóféle elektromos áramot sem veti meg az oroszlános francia márka kompakt újdonsága, melynek esetünkben nemcsak a rendszáma, hanem a fényezése is utánafordulósan zöld.
Érdekesség, hogy az idei hét finalista közül egyedül a Peugeot 308 nem villanyautó: az újdonság első körben benzines, dízel és plugin hibrid változatokban érhető el, de jövőre már érkezik a tisztán elektromos változat is. Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban az aktuális csúcsmodell, a zöld rendszámos PHEV kivitel.
László Ferenc
Szemrevaló
A teljesen megújult márkaemblémát minden oldalon büszkén viselő új 308-asra jól esik ránézni, a designerek kezét ezúttal jól látható módon nem kötötték meg a főnökeik. A már-már szemkápráztató betétet felvonultató hűtőrácsot mérges tekintetet biztosító fényszórók és látványos menetfények fogják közre, az oldanézetet a kerékjárat ívek feletti izmos vonalak határozzák meg.
Az oroszlánkarmokat imitált hátsó lámpák látványos fényjátékkal fogadják a közelítő sofőrt, és a már-már olaszosan menő formaterv egésze olyannyira rendben van, hogy emiatt könnyebb szemet hunyni a kamu kipufogóvégződések felett.
László Ferenc
Noha Stellantis édestestvérek, a teljesen eltérő design miatt laikusként messze nem sejteni, hogy a 308-as és az Astra a lemezek alatt ugyanazt a technikát vonultatja fel. És nem állítjuk, hogy a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Astra a maga módján ne lenne legalább annyira szemrevaló, mint a 308-as. Csak éppen teljesen más a franciák és a németek receptje.
A Mulhouse-ban gyártott és természetesen a jól ismert EMP2 platformra épülő új 308-as 11 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 2 centiméterrel alacsonyabb annál, miközben a tengelytávja 5,5 centimétert gyarapodott. Utóbbinak köszönhetően végre már hátul is egész jól el lehet férni, még ha nem is átlag feletti a helykínálat.
László Ferenc
Milyen belül?
A futurisztikus műszerfalat, az i-Cockpitet vagy szeretni vagy utálni lehet, átmenet nem igazán létezik. Nekünk nagyon bejön a kis kormánnyal, magasra helyezett 3D-s műszeregységgel és látványos kezelőfelülettel rendelkező technika. Amennyiben nem tetszik ez a műszerfal, akkor inkább az Astra való nekünk, mely sokkal konvencionálisabb és egyben kevésbé élettel teli belsővel fogad.
A kijelzők minősége kiváló, a grafika igényes és végre a tolatókamera képének láttán sem támad szekunder szégyenérzetünk. A 10 colos középső érintőkijelző alatt egy vékonyka kiegészítő érintőpanel kapott helyett, melynek méretes ikonjait remekül személyre lehet szabni, alatta pedig hagyományos tekerős és nyomós kezelőszerveket is kapunk. A 308-as ügyesen táncol a high-tech tűzijáték és a konzervatív ergonómia határán.
László Ferenc
A mindenféle vezetéstámogató rendszerrel kiegészített tempomat gombjai felköltöztek a kormány bal oldalára. Az indítógomb a középkonzol elején figyel, és itt keresendő az automata váltó, illetve az üzemmódválasztó kis kezelőszerve is.
A mai elvárásoknak megfelelően a hangvezérlés sem hiányozhat a repertoárból, a világnyelveket támogató rendszer az "OK Peugeot" vezényszóra ébreszthető fel. Kapunk továbbá 360 fokos kamerarendszert, 75 méteres hatótávú holttérfigyelőt, OTA módon frissíthető TomTom navigációt, masszírozó funkciós AGR-üléseket (330 ezer forint), 10 hangszórós és 690 W-os Focal hifit (360 ezer forint), illetve mátrix LED fényszórókat, hogy csak a fontosabb tételeket említsük.
László Ferenc
A csomagtartó 420-ról 412 literre olvadt, de még így is bőven veri a 8-as Golf 380 literes puttonyát. A hibrid technika persze elrabol némi helyet hátulról, így a zöld rendszámos 308-asba csak 361 liternyi pakk fér be, ami mellett az utastér különböző rekeszeiben további 34 liternyi tér áll rendelkezésre.
Gyakori nagybevásárláshoz és családi nyaralásokhoz jobb választás a 28 centiméterrel méretesebb és csak 350 ezer forinttal drágább kombi, mely tengelytávolság fronton 5,7 centimétert ver az ötajtós változatra.
Előbbi második sora egyértelműen szellősebb kialakítású, a csomagtartóban 608 liternyi cókmók szállítható (Golf Variant: 611 liter), a hibrid esetében pedig 548 liternyit kapunk a jóból. Elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak a kombiban érhető el.
László Ferenc
Benzin és áram
A motorháztető alatt egy turbóval megfújt 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor található, melynek 180 lóerejéhez és 250 Nm-éhez 110 lóerővel és 320 Nm-rel járul hozzá a kompakt villanymotor. A végeredmény 225 lóerő és 360 Nm, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt és 235 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Izgalmas számok ezek és a csúcs 308-as a gyakorlatban is nagyot lép, de a 2022-es erős hibrid technika már csak nyomokban emlékzetet a régi GTi-kre és hot-hatchekre. A motorhang nem túl sportos, a kipufogó lényegében teljesen halk, ezek a modern benzines-villanyosok hiába erősek, inkább csak sterilen gyorsak és persze nagyon ki vannak hegyezve az alacsony fogyasztásra.
László Ferenc
Ez persze nem jelenti azt, hogy semmi élményt sem lelhetünk a vezetésben. A kormányzás ugyan kicsit steril, de remek áttételezéssel bír és a futómű is kiválóan teszi a dolgát - az új 308-assal sokkal élvezetesebb a kanyarvadászat, mint bármelyik SUV kategóriás trendi újdonsággal.
A fékerővel nincs gond, viszont az adagolhatósága lehetne jobb is, a rekuperációs technikán lehetne még egy kicsit csiszolni. A hibrid 300 kilogrammal nehezebb az elektromos rendszer miatt, viszont ezt a gyakorlatban egész jól palástolja a francia kompakt.
László Ferenc
A 12,4 kWh kapacitású aksi a gyártó szerint 60 kilométeres e-hatótávot biztosít, ami a gyakorlatban inkább 50 kilométer magasságában mozog, de sokak számára így is egész napos CO2-mentes használatot biztosíthat. Normál otthoni dugaljról 7 óra egy teljes töltés, ami 3,7 kW esetén kevesebb mint 4 óra alatt megoldható. A 100 ezer forintos opcionális 7,2 kW-os töltőtechnikával alig 2 óra egy komplett feltöltés.
Az üzemanyag-tartály 40 literes, a normál 308-asokba pedig 52 liter benzint, illetve gázolajat lehet tankolni. Gyakori elektromos töltések mellett mi 4,4 literes átlagfogyasztással zártuk a javarészt városi és elővárosi közlekedéssel tarkított tesztet, a fogyasztás amúgy 0 és 12 liter között nagyon sokféle módon alakulhat.
A hibrid 308-asból kicsit lomhább 180 lóerős változat is kapható, ezenkívül pedig említést érdemelnek a 110-130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres benzines kivitelek, illetve a 130 lóerős 1,4 liters 4 hengeres dízel verzió. A kéziváltó hat-, az egész finoman és gyorsan kapcsolgató automata váltó nyolc sebességi fokozattal bír.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, tágasabb utas- és csomagtér, erős és takarékos plugin hibrid hajtás, jól eltalált futómű, praktikus kombi kivitel.
–: még mindig van tágasabb alternatíva, a kormányzás és a fékezés lehetne kevésbé szintetikus, az infotainment rendszer lehetne kicsit fürgébb.
Az új Peugeot 308 mind a külsejét, mind a belsejét tekintve egy meglehetősen izgalmasra sikeredett modell, melynek általunk kipróbált csúcsmodellje ugyan messze 200 lóerő feletti teljesítményű, mégsem egy újkori hothatch, hanem egy dinamikusan és akár takarékosan is vezethető kompakt.
A hibáktól persze nem teljesen mentes francia újdonság minimum 7,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a 110 lóerős és kézi váltós alapmodell.
A másik végletet az erősebb plugin hibrid jelenti, mely csak magas GT felszereltséggel rendelhető zöld rendszámos verzió alaphangon 14,6 millió forintot kóstál. A 45 lóerővel gyengébb hibrid 12 millió forinttól indul, az elektromos hókuszpókusz nélkül is keveset fogyasztó dízelért pedig minimum 8,1 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a hasonló technikájú Opel Astra 7,6 millió forintos hivatalos listaáron nyit. A németek 180 lovas hibridje 12,5 millió forinttól indul, az erősebb változatot még nem árazták be.
A Stellantis megújult oroszlán emblémás francia márkája a "tartalomhoz a forma" vezérelv jegyében készítette el új kompakt modelljét, mely design, minőség és technika fronton minden korábbinál magasabbra helyezi a lécet.