Robbanásokat hallani a katari Dohában, beindult az iráni válaszcsapás
Az amerikai média korábban közölte, hogy Irán az Egyesült Államok katari bázisát készül megtámadni.
Láthatóan teljes erejével mozgásba lendült az autóipar az elektromos átállás irányába, és ha a terveik szerint haladnak, 2030-ra az új autók fele már elektromos lesz.
Nyilvánosan közzétett adatok és előrejelzések szerint a világ vezető autógyártói 2030-ig közel 1200 milliárd dollárt terveznek költeni elektromos járművek millióinak fejlesztésére és gyártására, valamint a termelést támogató akkumulátorgyártás és nyersanyagpiaci utánpótlásra – írja friss cikkében a Reuters.
Ha mindezt kontextusba helyeznénk, ez az összeg közelít ahhoz, amennyi az Alphabet, a Google és a Waymo anyavállalata 1300 milliárd dolláros piaci értéke jelenleg.
Az elemzés szerint az autógyártók 2030-ra 54 millió akkumulátoros elektromos járművet gyártanának, ami a teljes járműgyártás több mint 50 százalékát jelentené akkorra. A Benchmark Mineral Intelligence és a gyártók adatai szerint az elektromos járművekre szórt példátlan mértékű pénzeső révén 5,8 terawattórás akkumulátorgyártási kapacitást terveznek az iparág szereplői 2030-ig elérni.
A piac élén a Tesla áll, ahol Elon Musk vezérigazgató már felvázolta, hogy 2030-ra 20 millió elektromos autó megépítése a célja, amelyekhez becslések szerint 3 terawattóra akkumulátorra lesz szüksége. A Reuters elemzése szerint egy ilyen exponenciális növekedés a jelenlegi kibocsátásukhoz képes tizenháromszoros növekedést jelent és több száz milliárd dollárba kerül majd.
A német Volkswagen, bár lemaradt a Teslától, ambiciózus tervei vannak az évtized végére: jóval több mint 100 milliárd dollárt céloztak meg globális elektromosjármű-portfólió kiépítésére, új „gigafactoryt” terveznek Európában és Észak-Amerikában, valamint a kulcsfontosságú nyersanyag-készleteket igyekeznek megszerezni.
A japán Toyota Motor Corp 70 milliárd dollárt fektet be a járművek villamosításába és az akkumulátor előállításába is belehúznak, 2030-ra legalább 3,5 millió akkumulátoros elektromos modell (BEV) eladására számítanak. Legalább 30 különböző BEV-t terveznek bemutatni, és a Lexus teljes kínálatát elektromos hajtásúra alakítják át.
A Ford Motor szintén folyamatosan növeli az új elektromos járművekre fordított kiadásait, immár 50 milliárd dollárt és legalább 240 gigawattórás akkumulátorkapacitást terveznek kialakítani partnereivel, miközben 2030-ban már mintegy 3 millió BEV-t gyártanának.
A Mercedes-Benz a hírek szerint 47 milliárd dollárt különített el elektromos járművek fejlesztésére és gyártására, ennek közel kétharmadát arra, hogy partnereivel több mint 200 gigawattórára növelje globális akkumulátorkapacitását.
A BMW, a Stellantis és a General Motors legalább 35 milliárd dollárnyi összeget költ elektromos járművekre és akkumulátorokra, a Stellantis pedig a legagresszívebb akkumulátorprogramot tervezi: 2030-ra 400 gigawattóra kapacitást tervez partnereivel, köztük négy észak-amerikai üzemet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Az amerikai média korábban közölte, hogy Irán az Egyesült Államok katari bázisát készül megtámadni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.