szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Néhány éve még teljesen máshogy képzelték a világot az autógyártók, helyük volt benne a nagymotoros benzines autóknak is.

A Kia Stinger alig hat évvel ezelőtt, azért került gyártásba, hogy legyen egy kiemelkedő modellje a feltörekvő márkának. A produktumra nem is lehetett panasz egy látványos kiállású és 3.3 literes V6-os motorjával izgalmas sportszedánt adtak a piacnak a dél-koreaiak. Az autógyár ugyanakkor most azt tervezi, az igencsak rövid életútja ellenére, alig egy generáció után, a jövő áprilisban befejezi a modell gyártását – írja az amerikai Autoblog.com oldal.

A Kia Stingert megjelenése idején nálunk háromféle motorral kínálták: egy négyhengeres benzines kétliteressel, egy dízel 2,2 literes négyhengeressel és volt a csúcsmodell, a benzines hathengeres. A modell tavaly frissítésen is átesett, amelynek nyomán a 366 lóerős és 510 Nm-res nyomatékú modellt tartották meg a palettán. Ez a kocsi 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és a végsebessége elérheti a 270 km/h-t. 

A modell megszüntetése egyértelműen a jelenlegi környezetvédelmi szabályozás és az elektromos átállás következménye, ugyanis a 247 g/km-es CO2-kibocsátású modell magas emisszióját csak olyan árral tudja kompenzálni, hogy az eladásai jelentősen visszaesetek és tavaly Európában összesen 1142 darab kelt el belőle.

A Kia pedig egyébként is az elektromos autókra számít a jövőben, ehhez van is egy újabb sztárja a kínálatában, az EV6, amelyet idén választották meg a "2022-es év autójának". 

Most, hogy az autóipar az elektromos autókra esküszik, a családi SUV tökéletesen megtestesíti a koreai gyártó kínálatának csúcsát, és akár 585 lóerős GT-változattal is számíthat, ami teljesítményben is jelentősen meghaladja korábbi hathengeres Stingerét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!