Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"77f99781-4805-4e79-84e3-95bf97c09fe1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korpásodó fejbőr, lózungok.","shortLead":"Korpásodó fejbőr, lózungok.","id":"20250429_farkas-dezso-magyar-peter-politikai-kezdemenyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77f99781-4805-4e79-84e3-95bf97c09fe1.jpg","index":0,"item":"0ec2d629-7c5d-4456-9809-67b44c9fb02e","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_farkas-dezso-magyar-peter-politikai-kezdemenyezes","timestamp":"2025. április. 29. 10:09","title":"Előállt saját politikai kezdeményezésével a Tisza Szigetek korábbi koordinátora, Magyar Péter is reagált rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"A versenyhivatal szerint a türk partnerek élénken érdeklődtek az eszköz iránt, amivel a kormány úgy a földbe döngölte az inflációt, hogy végül még árréssapkát is bevezetett. A kartellezésről is beszéltek, nem tudni, a GVH kifejtette-e álláspontját, miszerint a kartell nem kartell, ha célja az árak összehangolt csökkentése.","shortLead":"A versenyhivatal szerint a türk partnerek élénken érdeklődtek az eszköz iránt, amivel a kormány úgy a földbe döngölte...","id":"20250429_Nemzetkozi-siker-a-turk-orszagok-erdeklodnek-a-magyar-Arfigyelo-irant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"9c3a00e0-5936-4be0-b65b-b8cd38760b92","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Nemzetkozi-siker-a-turk-orszagok-erdeklodnek-a-magyar-Arfigyelo-irant","timestamp":"2025. április. 29. 14:29","title":"A GVH szerint a türk országok nagyon érdeklődnek a magyar Árfigyelő iránt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6870a09e-60e1-47bc-92c6-c089b683daa6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Kétmilliárd forintot oszt szét az agrártárca azok között, akik bezárják a telepüket, hogy csökkentsék a járvány terjedését, de csak a Dél-Alföldön 1200 telep van, ahol több tízezer ember dolgozik, így ez a pénz semmire nem elég.","shortLead":"Kétmilliárd forintot oszt szét az agrártárca azok között, akik bezárják a telepüket, hogy csökkentsék a járvány...","id":"20250429_soltvadkert-madarinfluenza-kacsa-liba-tartok-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6870a09e-60e1-47bc-92c6-c089b683daa6.jpg","index":0,"item":"dc3803dd-51fa-4837-8b47-667768d00bf5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_soltvadkert-madarinfluenza-kacsa-liba-tartok-tuntetes","timestamp":"2025. április. 29. 20:02","title":"Több száz kacsa- és libatartó tüntetett, szerintük semmit nem ér a kormány intézkedése a madárinfluenza ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC nem uniós intézmény, mégis EU-s jogot sérthet a magyar döntés.","shortLead":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC...","id":"20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440.jpg","index":0,"item":"7b1a2581-c5db-4bd8-ad2c-2ae90b756a1d","keywords":null,"link":"/eurologus/20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 15:17","title":"Uniós jogot sérthet, hogy Magyarország kilép a Nemzetközi Büntetőbíróságból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1e1a351-1720-4f5d-9b69-c1b1dfb4880e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss amerikai jelentés szerint hamarosan eljön a biotechnológia ChatGPT-pillanata, és ha Kína hamarabb ér oda, mint az Egyesült Államok, az hosszú időre felboríthatja a világ erőviszonyait.","shortLead":"Egy friss amerikai jelentés szerint hamarosan eljön a biotechnológia ChatGPT-pillanata, és ha Kína hamarabb ér oda...","id":"20250430_usa-kina-biotechnologia-szuperkatona-genszerkesztes-mesterseges-intelligencia-haditechnika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1e1a351-1720-4f5d-9b69-c1b1dfb4880e.jpg","index":0,"item":"0e1fe135-235f-4dba-9cfc-a388e407b786","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_usa-kina-biotechnologia-szuperkatona-genszerkesztes-mesterseges-intelligencia-haditechnika","timestamp":"2025. április. 30. 08:03","title":"Kiadta a figyelmeztetést Amerika: génszerkesztett szuperkatonákat fejleszthet Kína","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9424dfde-25e7-4e1f-ab6d-6fea9100c88a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A keresztény-konzervatív értékrendet közvetíteni akaró Mathias Corvinus Collegium valamiért úgy gondolta, profiljába illik az ezotéria népszerűsítése.","shortLead":"A keresztény-konzervatív értékrendet közvetíteni akaró Mathias Corvinus Collegium valamiért úgy gondolta, profiljába...","id":"20250430_libri-edesviz-kiado-felvasarlas-ezoteria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9424dfde-25e7-4e1f-ab6d-6fea9100c88a.jpg","index":0,"item":"cb46d6ea-6d1e-40a4-9eea-0cd1e1c8f03d","keywords":null,"link":"/kkv/20250430_libri-edesviz-kiado-felvasarlas-ezoteria","timestamp":"2025. április. 30. 13:33","title":"Ezoterikus kiadót vásárolt a kormányközeli kézben lévő Libri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a08674a-f1e8-46db-826b-98dedf0aa1ce","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Stellantis konszern francia márkája megújította apró villanyautóját, az alig 8 lóerős Amit.","shortLead":"A Stellantis konszern francia márkája megújította apró villanyautóját, az alig 8 lóerős Amit.","id":"20250430_apro-cuki-es-akar-jogsi-nelkul-is-vezetheto-a-legujabb-citroen-ami","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a08674a-f1e8-46db-826b-98dedf0aa1ce.jpg","index":0,"item":"4d9493fd-419d-48d0-9def-04c873850dbc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_apro-cuki-es-akar-jogsi-nelkul-is-vezetheto-a-legujabb-citroen-ami","timestamp":"2025. április. 30. 07:59","title":"Apró, cuki, olcsó és akár jogsi nélkül is vezethető a legújabb Citroën","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf00d654-b49b-4bf7-9983-eb6e1b08958a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Viktoria Roscsinát a háború alatt kétszer is elrabolták az oroszok, a másodikat már nem élte túl.","shortLead":"Viktoria Roscsinát a háború alatt kétszer is elrabolták az oroszok, a másodikat már nem élte túl.","id":"20250430_roscsina-ukran-ujsagiro-kinzas-szervek-eltavolitasa-oroszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf00d654-b49b-4bf7-9983-eb6e1b08958a.jpg","index":0,"item":"6d825bc1-ef6a-4e33-b11e-d182fda05efd","keywords":null,"link":"/vilag/20250430_roscsina-ukran-ujsagiro-kinzas-szervek-eltavolitasa-oroszok","timestamp":"2025. április. 30. 14:18","title":"Megkínozták az ukrán újságírót, majd halála után a szerveit is eltávolították az oroszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Őszintén, ki az, akinek nem a 7 év garancia ugrik be elsőként egy Kiáról, hanem egy autó? Zseniális húzás volt ezzel felépíteni egy feltörekvő autómárkát, de ideje volt továbblépni.
Apa, a Kia eddig normális autókat csinált, nem? – állapítja meg a gyerek megdöbbenve, amikor először komolyan megindul a Stinger. Igaza is van. Egy olyan autómárka hathengeres, 370 lóerős csúcsmodelljében száguldozunk, amely lényegében azzal lett sikeres, hogy szívdöglesztő formák helyett egy szolgáltatás – garanciaidő – volt a márka legnagyobb vonzereje.
A Stingerrel egyértelműen elérkezett a fordulópont. Kevés autót néztek meg mostanában ennyire az általunk teszteltek közül. Nyilván él a tipikus utcakép az emberek fejében, amelynek részei a komolyabb BMW-k, Audik vagy akár Porschék is. De amikor megjelenik valami teljesen új, az átlagnál fajsúlyosabb tárgy, akkor az nagyon vonzza a tekinteteket.
Van, akinek fogalma sincs mi ez, és van, aki büszkén mondja: „Ez, kérlek szépen, egy Kia” – ahogyan az egyik utcasarkon szólt oda kollégájának egy férfi, érezhető hangsúllyal, hogy ő tudja mi ez, és hogy „gondolnád”, hogy ez egy Kia?
Képgaléria
D.P.
Pedig a stílusa talán még nem teljesen kristálytiszta. A Stingerben megvan a kellő elegancia, miközben eléggé dögös, az elején ott a tigrisarc, a formája egy jókora Grand Turismoé, a hátulja olyan maseratis. Van még egy-két túlzó spojler, meg kamu légbeömlő, de idővel biztosan kinövi majd ezt is. Ez egy jókora, 4,83 méteres cirkáló, amelynek a tengelytávja is 2,91 méter, ez a közvetlen versenytársakéhoz – BMW 4-es Gran Coupe, Audi A5 Sportback – képest is jelentős.
Prémium nüanszok
A belső terét ugyanaz jellemzi, ami a külsejét. Az illesztések, az anyagok kiválóak, a vöröses kárpitozás és az ülések a BMW-modelleket juttatja az eszünkbe, ami mindenképpen pozitívum. Minden megvan, ami kell – a különbségek is. A műszerfal dizájnja még elmarad egy Mercedesétől CLS-étől, a középkonzol infotainment-kijelzője pedig még egy Volkswagen Golfétól is. Ezt egyébként is nehéz megérteni a dél-koreai vagy japán autók esetében – amely országok amúgy a kütyü-technológiában diktálják az iramot –, hogy miért nem tudnak az autós kijelzőkben is hibátlan minőséget alkotni.
D.P.
Egyébiránt a kötelező extrák, vezetési asszisztensek, amelyekkel a prémium márkák ellen induló autónak rendelkeznie kell, mind megvannak: távolsági radaros tempomat, head-up display, aktív sávelhagyásra figyelmeztető, elektronikusan állítható felfüggesztés. Sőt, a félig önvezető mód időkorlátozás nélkül teszi a dolgát, a fél M0-son át lehet gurulni, lényegében kormányfogás nélkül.
Motor, dinamika
A Stinger, ahogyan az emblémája mondja, egy nagy túraautó (GT), ami érződik menet közben is. Nem az a karakter, amelynek mindig versenyeznie kell. Pedig az elején biztosan sokat kell majd bizonyítania a piros lámpáknál ezt is. A 4,9 másodperces 0-100-as rajtjával és összkerékhajtásával mondjuk piacképes ebben a műfajban is, sőt, ha a hajtási módok közül a SPORT+-t, választjuk – és ezzel a kipörgésgátlótól is elbúcsúzunk –, valódi hátsókerék-hajtású autóvá válik a Stinger. Innentől kezdve a 370 lóerővel és 510 Nm-es nyomatékkal gyerekjáték elfüstölni a hátsó abroncsokat.
D.P.
Amiben talán a legerősebb a Stinger, az az irányíthatósága. Szinte tökéletesen eltalált a kormányműve, nagyon érezni minden rezdülését a járműnek, a kormány súlyozása is közel van a tökéleteshez. A Brembo fékek elitisták, ezt a komoly tömeget nagy tempóról is fáradhatatlanul fékezik.
Kicsit talán tényleg nehéz a Stinger a maga 1896 kilogrammjával, ez az, amivel a legjobban meg lehet szorongatni. Hiába az Eco- vagy Smart-mód. (Utóbbira egyébként elsőre azt hittük, hogy szétkapcsolja a hajtást és így csak két tengelyen hajt a kocsi spórolásból, de nem. Szoftver gyűjtögeti a vezetési adatainkat és ennek megfelelő karaktert állít be az autónál.) Így viszont még a 60 literes tank is csekélyke, mert 12 liter alá nehezen lehet leszorítani az átlagot, így meg pont 500 kilométert lehet megtenni egy tele tankkal. Igaz, nem is egy aszkéta, kilométerfaló dízelben ülünk, hanem egy 3342 köbcentis, jókora V6-os motorblokk fitogtatja erejét előttünk. Kár, hogy a V6-os motorhangját nem hagyták kicsit jobban szabadjára. Sőt, egy kis csalás is van a dologban, mert részben a hangszórókból jön a morcos effekt. Nem a „műmotorhang” miatt, de ki kell emelni a Harman Kardon hangrendszert is, amely külsőségeiben a mercis csúcshifi „Burmestert” idézi, a lyuggatott alumíniumfedeles hangszóróival. De ami legalább ilyen fontos: a flancos külsőhöz topkategóriás hangzás is jár.
D.P
Árak, konklúzió
Összességében félreértés volna az a felvetés, hogy ki akar 18 millióért Kiát venni. Próbáljon meg valaki összekonfigurálni egy hasonló méretű, képességű, felszereltségű autót ennyiért, főleg hat hengerrel. Nem lesz túl nagy a választék, ha lesz egyáltalán. A Kia Stinger számíthat arra közönségre, amely a BMW, Mercedes, Audi, Jaguar, Alfa Romeo modellek igencsak magas szervizigénye és az ezekhez tartozó költségek nyomán megadja majd az esélyt ennek is. És az a bűvös 7 év itt is nagyon csábító.