szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aki helyet foglal ebben a régi Porschéban, az kapásból a 80-as évek rali gyorsasági szakaszain érezheti magát.

A Porsche 911 SC/RS (Super Carrera/RennSport) az RS széria Szent Grálja, az egyik legritkább utcai RS kivitel, mely rali homologizációs célokból látta meg a napvilágot. A típusból mindössze 20 példány készült a 80-as években.

A Rothmans Porsche Team a típusból 6 darab gyári rali versenyautót készített, melyek közül az egyik többszörös győztes példány most új gazdára vár.

Classicdriver.com

A mellékelt fotókon látható teljesen restaurált kocsi 1984-ben látta meg a napvilágot és jelenleg az Egyesült Királyságban állomásozik. Az árral kapcsolatban csak a komoly érdeklődőknek nyilatkozik a tulajdonos.

Classicdriver.com

A 300 lóerős hathengeres szívó boxermotorral szerelt, 007-es sorszámú versenyautóval 13 nemzetközi ralin indultak, melyből négyet megnyertek.

Porsche

 

Classicdriver.com
Classicdriver.com
Classicdriver.com
A magas fordulatszámú léghűtéses erőforrással felvértezett, rendkívül alacsony tömegű kocsival kétszer nyert Henri Toivonen és szintén kétszer diadalmasokodott Billy Coleman.
Classicdriver.com
Classicdriver.com

A 911-es speciális kivitelével a 80-as években nemcsak normál raliversenyeken, hanem a Párizs-Dakaron is elindult a Porsche, sőt, meg is nyerte a rangos viadalt. Ennek állít emléket a napokban leleplezett vadonatúj Porsche 911 Dakar, mely mintegy 100 millió forintos közúti modellből 2500 példány fog készülni.

Porsche

A 480 lóerős teljesítményű újdonság végsebessége a terepgumik miatt 240 km/h-ra van korlátozva, ily módon a 80-as évek óta ez a leglassabb Porsche 911.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!