szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bonyolultnak tűnő helyzet jól mutatja, hogyan alakulnak új iparági szövetségek az elektromos átállás kapcsán.

Négy lengyel elektromos vállalat alapította három évvel ezelőtt az ElectroMobility Poland nevű céget, vagyis az EMP-t elektromos autók gyártására. Az autómárka neve Izera lett, amely a cseh–lengyel határon átvonuló Jizera-hegységre és folyóra utal. 

Az alapötlet az volt, hogy az autókat a Volkswagen-csoport MEB elektromos autó platformjára építsék, amelyet többek között a Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq is használ. Most azonban a lengyelek úgy döntöttek, hogy inkább a kínai Geely platformját használják majd, amelyre a Volvo EX30 és a mára szintén kínai Smart #1 is épül.

A hírek szerint az első Izera egy kompakt SUV lesz, amelyet egy „golfosztályú” kombi (C-szegmens) követhet, valamint egy ötajtós modell.

Izera

A kínaiak modern platformját kifejezetten elektromos autókra fejlesztették és nagy rugalmasságot enged meg abban a tekintetben, hogy 180 és 330 centiméter közötti tengelytáv közötti autók építhetők rá, azaz a kompakt autóktól a hosszú luxuslimuzinokig. A lengyelek és a kínaiak közti egyezség révén nemcsak magát a platformot, hanem a kapcsolódó hardvert és szoftvert is használják majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Elegáns kabrióval tűnt fel a Hyundai luxusmárkája

A Genesis márkát azért hozták létre a dél-koreaiak, hogy a felső szegmensben is legyenek termékei az egyre inkább megerősödő vállalatnak. Amikor egy ilyen cég bemutat egy-egy látványos koncepciót, mint ez a stílusos kabrió, az részben arra szolgál, hogy teszteljék a közönséget.