szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett a közel 5 méter hosszú új E-Klasse, mely később kombiként is elérhető újdonság plugin hibridje több mint 100 kilométert képes megtenni elektromos módban.

A Mercedes 2016 elején leplezte le az E-osztály ötödik generációját, és a C-osztály bátyjának, illetve az S-osztály kistestvérének tekinthető típus 2020 tavaszán esett át egy komolyabb ráncfelvarráson.

2021 szeptemberében bemutatkozott az E-Klasse elektromos testvérmodelljének tekinthető és általunk is alaposan letesztelt vadonatúj EQE, és most itt az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új hatodik generációs E-osztály (W214).

Mercedes

A 4,95 méter hosszú újdonság minden irányban kicsit nagyobb lett az elődjénél, a tengelytáv például 2,2 centiméterrel gyarapodott. Az utolsó belsőégésű motoros platformra épülő E-osztály igen kedvező, 0,23-as légellenállási együtthatóval bír, 17-21 colos kerekeken gördül és a hűtőrácsa opcionálisan világít.

A műszerfalat az EQS-ben debütált Hyperscreen alá pozicionált Superscreen uralja, melyen egy 12,3 colos, opcionálisan 3D-s digitális műszeregység, egy 14,4 colos középső érintőképernyő és egy az anyósülés előtti feláras 12,3 colos panel található.

Mercedes
Mercedes

A szelfikamera révén akár videóhívások is lebonyolíthatók, ezenkívül pedig többek közt a TikTok és az Angry Birds is elérhető az infotainment rendszeren. A fedélzeti számítógép a sofőr pulzusát is képes figyelni, a szívveréssel kapcsolatos adatokat egy vezeték nélkül csatlakoztatott okosóra szolgáltatja.

A 21 hangszórós Burmester 4D hi-fi kívánság szerint nemcsak az üléseket rezegteti, hanem a hangulatvilágítás LED-fényeit is képes a zene ritmusára villogtatni.

Mercedes
Mercedes
Mercedes

A fejtér és a lábtér is nőtt, a csomagtartó kiviteltől függően 370-540 literes és a későbbiekben érkezik a praktikum fronton verhetetlen kombi verzió.

A forgalmazás őszi megkezdésekor csak 2 literes négyhengeres motorok lesznek elérhetők az európai kínálatban, a 3 literes hathengeres egységek és a dízel plugin hibrid néhány hónappal később érkezik majd.

Mercedes

Az összes hajtásláncban található villanymotor, a 48 V-os lágyhibridek elektromos egysége 23 lóerőre izmosodott. Kezdetben az opcionálisan összkerék-hajtással is rendelhető 197 lóerős E220d az egyetlen dízel, benzin fronton a 204 lovas E200 jelenti a belépőszintet.

A plugin hibridek közül a felár ellenében négykerék-hajtású E300e-ben egy 204 lóerős benzinmotor és egy 129 lovas villanymotor biztosít 312 lóerős összteljesítményt, illetve akár 118 kilométeres e-hatótávot.

Mercedes

Az alapáron összkerekes, 2265 kilogrammos E400e 4Matic 381 lóerős teljesítménye mellé 111 kilométeres elektromos hatótávolság társul. A 0-ról 100-ra 5,3 másodperc alatt felpattanó zöld rendszámos végsebessége 250 km/h.

Az akkumulátor 25,4 kWh kapacitású, széria a 11 kW-os AC-töltő és az extralistán 55 kW-os DC-töltő is található.

Mercedes
Mercedes

Továbbfejlesztették a kilencfokozatú automata váltót és az acélrugós felfüggesztést, a Technik csomag légrugózást és a hátsó kerekeket maximum 4,5 fokkal elfordító összkerék-kormányzást vonultat fel.

A későbbiekben érkező AMG E63 csúcsmodell elbukja a 4 literes biturbó V8-as motort és várhatóan arra a 2 literes 4 hengeres plugin hibrid hajtásra épül majd, mint a közelmúltban kijött 680 lovas AMG C63. Ezenkívül előreláthatólag egy kicsit gyengébb AMG E53 is elérhető lesz a kínálatban.

A nyártól rendelhető új E-osztály hivatalos árai egyelőre ismeretlenek, német lapértesülések szerint az alapár várhatóan 54 000 euró (20,4 millió forint) magasságában fog alakulni. A típus Avantgarde, Exclusive-Line és AMG-Line kivitelekben lesz elérhető.

Mercedes
Mercedes
Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!