szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevesebb autót helyeztek forgalomba idén áprilisban, mint tavaly ilyenkor. Volt azonban olyan márka, amiből sokkal több fogyott, mint egy éve, de nem a Suzuki, amiből viszont jóval kevesebb.

Hat százalékkal kevesebb autót állítottak forgalomban idén áprilisban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest, de 2021-hez képest 19 százalékos a csökkenés – derül ki a Pénzcentrum összesítéséből. A lap szerint idén április végéig 38 091 személyautó kapott magyar rendszámot, ami épphogy csak valamivel több, mint a tavalyi első negyedévben.

A Datahouse adatait feldolgozó írásból kiderül még, hogy a legnépszerűbb típus a Toyota volt, amely mind áprilisban (1108 darab) mind első negyedévben (5416 darab) vezeti a forgalomba helyezési listát, a második a Skoda, a harmadik áprilisban a Suzuki, első negyedévben a Ford.

Érdekes, hogy a típusokat nézve miként változtak a számok tavalyhoz képest. Itt kiemelkedően magasan nyertes a Tesla, amelyből közel 230 százalékkal többet helyeztek forgalomba, mint a tavalyi első négy hónapban. A második a Fiat volt, de nála “csak” 49 százalékos a növekedés. Ebben az összehasonlításban a Suzuki a vesztes, amelynek forgalma 41 százalékos csökkenést mutat.

Az adatokból kiderült az is melyik típusból fogyott a legtöbb, a dobogósok:

  1. a Skoda Octavia 1552,
  2. a Suzuki S-Cross 1487
  3. a Kia Ceed 1366 darabbal.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hirdetés

Ön tudja melyik autómárka volt tavaly a magyarok kedvence?

Nem volt tavaly népszerűbb autómárka a Toyotánál Magyarországon. A véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota már 2020 óta őrzi elsőségét, 2022-ben azonban a teljes magyaroroszági személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett a környezettudatos japán autómárka. A Toyota ráadásul úgy bizonyult a legkelendőbb újautómárkának tavaly Magyarországon, hogy eladásait mintegy 5%-kal növelte a 11%-kal visszaeső piacon.