szerző:
Tetszett a cikk?

A Suzuki S-Cross-nál 10 centiméterrel hosszabb crossover egyedi designnal és közel 200 lóerős turbómotorral támad.

A Dongfenget, az MG-t és a Geely-t követően egy újabb kínai autómárka érkezett Magyarországra, az Omoda ma délelőtt online sajtórendezvényen mutatta be első modelljét, az Omoda 5-öt.

Az Omoda az 1997-ben alapított és állami tulajdonban lévő, tavaly 1,2 millió autót eladott Chery közelmúltban létrehozott új felsőkategóriás márkája, az Omoda 5 pedig egy 2021 végén debütált és Kínában tavaly óta forgalmazott középkategóriás crossover.

A gyémánt mátrix hűtőrácsos divatterepjárót online formában mutatták be
László Ferenc

Mint megtudtuk, az Omoda név az oxigén szó első betűjéből és a modernségre utaló Moda szóból tevődik össze. Az új kínai márka az idei év első negyedévében 13 ezer autót értékesített globálisan és júniusban már 14 ezer ilyen autó talált gazdára.

A jelenleg 10 piacon jelenlévő, Európában elsőként Spanyolországra betört Omoda a tervek szerint idén 200 ezer autót fog eladni. Magyarországra várhatóan novemberben érkeznek meg az első kocsik, melyekből jövőre körülbelül 3 ezres mennyiséget szeretnének értékesíteni.

Utóbbi komoly vállalásnak tűnik, az MG-nek 9 hónap kellett az első ezer autó leszállításához.

Omoda
Omoda

A 4,4 méter hosszú Omoda 5 10 centiméterrel hosszabb és 3 centiméterrel nagyobb tengelytávú az Esztergomban gyártott és a hazai piacon tradicionálisan jól teljesítő Suzuki S-Cross-nál.

Az egyedi külsejű újdonság a vállalat T1X platformjára épül és nemrégiben ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP töréstesztet. Az ötszemélyes Omoda 5 csomagtartója 378-1075 literes.

Omoda
Korrekt oldaltartásúnak tűnő, sportos hangulatú ülések
Omoda

A műszerfalon két darab nagyfelbontású és 10,25 colos képátlójú kijelző található, az infotainment rendszer nemcsak a középső érintőkijelző, hanem szóban kimondott (angol nyelvű) hangutasítások révén is kezelhető. Ily módon vezérelhető többek közt a légkondicionáló és a tetőablak is.

A motorháztető alatt egy 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, melynek 197 lóereje és 290 Nm-es nyomatéka egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül érkezik meg a kerekekre. A végsebesség 180 km/h, a fogyasztási adatok egyelőre ismeretlenek.

Omoda
Omoda

Az álló helyzetből 100-ra 7,8 másodperc alatt felgyorsuló újdonság 18 colos kerekeken gördül. A dinamikus irányjelző fények mellett említést érdemel többek közt az adaptív tempomat, a kétzónás klíma, a dupla vezeték nélküli mobiltöltő, a 360 fokos képes biztosító kamerarendszer, illetve az Android Auto és Apple CarPlay támogatás.

Várhatóan jövőre érkezik a tisztán elektromos hajtásláncú verzió, mely elsősorban 224 lóerős teljesítményéről, illetve 61 kWh kapacitású akkumulátoráról, valamint 450 kilométer körüli hatótávjáról ismerszik meg.

Omoda
Omoda

A magyarországi forgalmazás kapcsán egyelőre még folynak a tárgyalások, ezzel kapcsolatban az Omoda 1-2 hónapon belül szolgál majd részletes információkkal, mindenesetre 28-30 ezer eurós (10,9-11,7 millió forint) árral lehet számolni, ami nagyságrendileg összhangban lehet a spanyol árazással.

Oroszországban 147 lóerős 1,5 literes motorral és CVT váltóval, valamint 150 lóerős 1,6 literes erőforrással és 7 fokozatú DSG váltóval árulják az összkerékhajtással is rendelhető Omada 5-öt, melynek ára átszámítva mintegy 8,5-10 millió forint magasságában alakul.

Az oroszoknál S5 néven egy kompakt szedánt is forgalmaz az Omoda.

Omoda
Omoda

 

Omoda S5
Omoda
Magyarországon jelenleg 7,5 millió forintos akciós alapáron jegyzik a 140 lóerős lágyhibrid Suzuki S-Cross-t, melynek 116 lovas normál hibrid kivitele 10,6 millió forinton nyit.
Suzuki S-Cross – elég régi, de a közelmúltban felfrissített esztergomi crossover
László Ferenc

A SAIC tulajdonában lévő MG legolcsóbb magyarországi modellje, a 106 lóerős ZS 6,5 millió forinttól indul, a Dongfeng Fengon 500 minimum 6,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

MG ZS
MG

 

Dongfeng Fengon 500
Dongfeng
A Geely egyelőre még nem kezdte meg a hazai értékesítést, a vállalat elsőként az Omoda 5-höz hasonló méretű Geometry C-t kívánja forgalmazni, mely elektromos crossover ára várhatóan 15-20 millió forint körül fog alakulni.
A 204 lóerős zöld rendszámos Geometry C
László Ferenc

Információink szerint az Aiways is fontolgatja a magyar piacra történő betörést, ennek a kínai gyártónak az első autói leghamarabb 2024-ben érkezhetnek meg hozzánk.

Aiways U6
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!