szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szuperalacsony építésű olasz sportkocsi hátsó kerekeit egy jókora V8-as benzinpusztító hajtja.

A De Tomaso az 1964 és 1967 között gyártott Vallelunga utódjaként mutatta be 1967-ben a Mangustát, melyből az elkövetkezendő négy esztendőben mindössze 401 darab készült (150 európai, 251 amerikai piacra).

És ezek közül most épp eladósorba került egy igen kiváló állapotú vörös példány:

De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s

Az 1970-ben, tehát a gyártás vége felé készült kocsi hamarosan egy monacói árverésen cserél gazdát, az értéke mintegy 180-240 ezer euró (71,1-94,8 millió forint).

A neves olasz designer, az idén 86 éves Giorgetto Giugiaro által a Ghiánál tervezett ötfokozatú kézi váltós és hátsókerék-hajtású sportkocsi mindössze 1,1 méter magas.

De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s

A mintegy 250 km/h végsebességű típus a korát megelőző módon többek közt légkondicionálót és elektromos ablakemelőt is felvonultat. A megfelelő lassulásról négy tárcsafék gondoskodik, de a farnehéz kialakítás miatt a stabilitással akadhatnak gondok.

A 4,27 méter hosszú, 1,83 méter széles és 2,5 méteres tengelytávolságú Mangusta korai példányaiba 310 lóerős 4,7 literes V8-as Ford motor került, de a legtöbb kivitelt 230 lovas 4,9 literes V8-assal szerelték.

Az 1,4 tonnás Mangusta utódja a legendás Pantera lett, melyből 1971 és 1992 között mintegy 7260 példány készült.

De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
De Tomaso Mangusta
RM Sotheby’s
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!