Egekig pörgethető biturbó V8-assal rukkolt elő a Lamborghini

Az olasz gyártó bemutatta a Huracán hamarosan érkező utódjának a “szívét”.

  • hvg.hu hvg.hu
Egekig pörgethető biturbó V8-assal rukkolt elő a Lamborghini

Jó ideje nyílt titok, hogy a Lamborghini Huracán közeljövőben érkező utódja, a Temerario már nem V10-es szívómotort fog felvonultatni, és az olasz gyártó néhány hónappal az új szupersportkocsi leleplezése előtt már most bemutatta annak vadonatúj erőforrását.

Az 5,2 literes szívó V10-est egy 4 literes biturbó V8-as egység váltja, melynek percenkénti maximális fordulatszáma eléri a 10 ezret.

Lamborghini V8
Lamborghini

Ennek köszönhetően az eddigi 640 lóerő és 565 Nm helyett immár 800 lóerő és 730 Nm áll a rendelkezésünkre.

Sőt, mivel hibrid hajtásláncról van szó, a hátul található villanymotor további 150 lóerőt és 300 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre. A duplakuplungos automata váltó nyolc sebességi fokozattal rendelkezik.

Lamborghini V8
Lamborghini

Az összteljesítményt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre 900 lóerő feletti értékre lehet számítani.

A Lamborghini aktuális csúcsmodellje, a közelmúltban Magyarországra is megérkezett Revuelto szintén hibrid technikája egy 6,5 literes V12-es szívómotorra épül, ez esetben a rendszerteljesítmény eléri az 1015 lóerőt.

Lamborghini Revuelto
László Ferenc
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.