szerző:
Tetszett a cikk?

Mostantól nem kell Bécsig autózni, ha Lamborghinit vásárolnánk vagy szervizeltetnénk. A budapesti szalon megnyitóján a cég első embere, Stephan Winkelmann vázolta számunkra a benzingőzös olasz autómárka elektrifikációival kapcsolatos terveit.

Eddig legalább Bécsig kellett utaznia azon honfitársainknak, akik Lamborghini kereskedést kerestek, a bukaresti, prágai, varsói és müncheni kirendeltségek pedig még ennél is messzebb találhatók. Mostantól azonban már Budapesten is üzemel hivatalos Lamborghini szalon és szerviz.

A meglévő Bentley és Porsche kereskedések mellett megnyitott hazai Lamborghini bázis építését tavaly augusztusban kezdték meg zöldmezős beruházásként.

Az ünnepélyes formában csütörtök este átadott XI. kerületi kereskedés 245 négyzetméteren egyszerre három kiállított autóval fogadja az érdeklődőket, a szervizben egy időben négy kocsival tudnak foglalkozni az Olaszországban szakszerűen kiképzett magyar szerelők.

László Ferenc

A szomszédos szalonokhoz hasonlóan geotermikus energiát használó modern létesítmény a tervek szerint a későbbiekben napelemekkel fog kiegészülni, és a plugin hibrid, illetve tisztán elektromos modellek érkezésére már most fel van készítve a parkolóban villanyautó töltőket is felvonultató új kereskedés.

A világ összes többi, konkrétan 182 Lamborghini kereskedéséhez hasonlóan a budapesti egység sem a gyár tulajdonát képezi, hanem helyi partner, esetünkben a Porsche Inter Auto Hungaria birtokolja és üzemelteti.

3 villanymotor és egy 6,5 literes szívó V12-es benzines egység a Revueltóban
László Ferenc
A duplakuplungos automata váltó nyolc fokozatú, tolatáskor csak a villanymotor működik
László Ferenc
Magyarul is tud
László Ferenc

Ahol a Porsche véget ér, ott kezdődik a Lamborghini

Az árakról hivatalosan nem nyilatkoznak a cég képviselői. Nem létezik olyan, hogy Lamborghini árlista, minden autó egyedien konfigurált és egyedi árazású. Viszonyítási pontnak vehető a legendás Aventadort váltó új plugin hibrid szupersportkocsi, az 1015 lóerős teljesítményű Revuelto, melyért alaphangon mintegy 500 ezer eurót, vagyis közel 200 millió forintot kérnek el.

A megnyitón a vállalat első embere, a német származású, de igen erős olasz kötődésű Stephan Winkelmann is tiszteletét tette. Az 58 esztendős cégvezér elmondta, hogy az első teljes évben, 2024-ben várhatóan 25 új Lamborghinit adnak majd át Budapesten, melyek mindegyike korábban meg lett már rendelve.

Stephan Winkelmann, aki kisebb megszakítással 2005 óta vezeti a céget
László Ferenc

Winkelmann elmondta, hogy jelenleg körülbelül 2,5 évet kell várni egy új Lamborghinire, és ez annak következménye, hogy miközben hatalmas a vásárlói érdeklődés, a gyár nem tud és egyben nem is kíván a jelenleginél több autót gyártani. Szerinte ugyanis így tartható fenn a márka exkluzivitása.

Az idei év első felében 5341 új Lamborghini talált gazdára világszerte, ami új rekordot jelent, és hasonlóan kiválóan teljesít a nagy rivális Ferrari is, mely ennél mintegy 30 százalékkal több autót adott el úgy, hogy csak nemrégiben dobta piacra azon új bestseller modelljét, mely leginkább a Lamborghini fejőstehén Urus divatterepjárójához hasonlítható.

Négy évig a Bugatti is hozzá tartozott
László Ferenc

Amperszag

Az olasz cég eladásai azt követően ugrottak meg jelentősen, hogy 2018-ban kijött a 650 lóerős biturbó V8-as motorral szerelt Urus SUV, melyből a közelmúltban még potensebb, 666 lovas változatok láttak napvilágot. 2024 már az Urus zöld rendszámos új PHEV változatáról fog szólni, és az évtized vége felé érkező következő generációs Urus már tisztán elektromos hajtásláncú lesz.

A koncepcióautó formájában a múlt hónapban leleplezett Lanzador végleges verziója lesz a márka első 100 százalékban elektromos modellje. Ennek a 2+2 üléses, 2 ajtós és 1360 lóerő körüli villanyautónak az ígéretek szerint 2028-ban kezdődik meg a forgalmazása.

A terepesre hangolt Huracán Sterrato még őszintén üvölt bele a világba
László Ferenc

Kérdésünkre Winkelmann elmondta, hogy egyelőre nem hoztak végleges döntést a Lanzador hangzásvilágát kapcsolatban, de azt már tudják, hogy milyen, egyes más gyártók által használt mesterséges hangot egész biztosan nem szeretnének alkalmazni. És az is biztos, hogy az első elektromos Lambo műhangja gombnyomásra teljesen kikapcsolható lesz.

Winkelmann meglátása szerint egyértelmű igény mutatkozik az elektromos Lamborghinik iránt, melyeket várhatóan az új dolgok iránt igen nyitott fiatalok fognak majd vásárolni, akik számára a belső égésű motor hangja már nem igazán fog hiányozni.

Mint a vadászgépeken
László Ferenc

Súlyos kérdések

A cégvezér a Lanzador tömegével kapcsolatban nem kívánt nyilatkozni, és bár elismerte, hogy a Revuelto nehezebb lett az elődjénél, de egyben a lóerő/kilogramm aránya is javult, és saját tapasztalatai szerint versenypályán is igazi kezesbárány élményautó a legújabb bikás szupersportautó. Melynek tömege egész pontosan 1772 kilogramm, és amelynek 0-100-as szintideje alig 2,5 másodperc.

Hamarosan jön a kisebb szupersportkocsi, a Huracán utódja, mely az előzetes sajtóértesülések szerint biturbó V8-as benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtást vonultat fel. Az pedig már teljesen biztos, hogy mostantól már csak és kizárólag részben vagy teljesen elektromos hajtású Lamborghinik fognak érkezni.

A legpotensebb Huracán, a 640 lovas hátsókerék-hajtású STO
László Ferenc

Az Urusnál kisebb vagy nagyobb új divatterepjárót egyelőre nem terveznek kiadni, egyetlen példányban készülő, illetve limitált szériás különlegességeket viszont nagyon is. Utóbbi imidzsnövelő termékek iránt hatalmas az érdeklődés, és bár komoly pénzt termelnek, jelentős fejlesztési és gyártási erőforrásokat kötnek le.

Nyitott kérdés, hogy mikor hagyja majd el a gyárkaput az utolsó benzines Lamborghini, mindenesetre Winkelmann abban bízik, hogy a szintetikus üzemanyagoknak köszönhetően még sokáig készülhetnek majd belső égésű motoros modellek.

Az STO 9 másodperc alatt pattan fel 0-ról 200-ra
László Ferenc

Ki vesz Lambót?

Mint megtudtuk, az átlagos Lamborghini vásárló 40-45 esztendős, jellemzően magas beosztású, illetve vállalkozó foglalkozású férfi, de mostanra már 10 százalékra nőtt a női vásárlók részaránya. És az utcakép tanúsága szerint a Lamborghini-sofőrök között ennél sokkal nagyobb arányban képviseltetik magukat a hölgyek.

A kocsik külső és belső megjelenése maximálisan személyre szabható, adott esetben 4-6 órát csak azzal töltenek el a vásárlók, hogy kiválasszák a megfelelő fényezést. Az alapszínek közül a sárga, a lila, a kék és a narancssárga a legnépszerűbb, de felár ellenében hozott minta alapján bármilyen színt kikevernek a szakemberek.

László Ferenc

Lamborghinit általában azok vásárolnak maguknak, akik garázsában már legalább 5-6 autó parkol. Az Urus-vevők esetében 85 százalék körüli azok aránya, akiknek korábban még nem volt Lamborghinije, és ők jellemzően 7-9 hónapon belül egy Lambo szupersportkocsit is vásárolnak SUV-juk mellé.

"Senkinek sincs szüksége Lamborghinire, de mindenki szeretne egyet" – vallja a Lamborghini első embere, amivel nem is nagyon vitatkoznánk.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!