Egy Tesla-riválissal kevesebb, csődbe ment a Fisker elektromosautó-gyártó
A cégalapító Henrik Fisker neve egy időben jobban csengett, mint Elon Muské.
HVG/MTI
Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromosautó-gyártó, alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését – számolt be a The Wall Street Journal.
A Fiskert 2016-ban Henrik Fisker dán autótervező alapította, aki tervezőként szerzett magának komoly hírnevet, többek közt az Aston Martin V8 Vantage és a BMW Z8 is az ő munkája. Később ő is az elektromos autózásban látta a jövőt, és a dizájnert 2007-ben még a Tesla is szerződtette, hogy segítsen a Model S korai tervezésében.
Később különváltak útjaik a Teslával, mígnem saját cége 2020-ban tőzsdére került egy befektetési céggel való egyesülés révén. Fisker akkor egymilliárd dollárt gyűjtött össze a vállalkozása elindításához, de a pénzt gyorsan fölélte, és később nem tudta visszafizetni adósságát legfontosabb befektetőjének. Egy nagy autógyártóval is tárgyalt a lehetséges beruházásokról és a közös gyártásról, de idén márciusában a tárgyalások megegyezés nélkül zárultak.
További balszerencséje volt, hogy a Fisker tavaly nyáron kezdte szállítani első modelljét, az Ocean elektromos crossovert, éppen akkor, amikor csökkenni kezdett az elektromos járművek iránti globális kereslet.
A kaliforniai vállalat Ausztriában készülő új SUV-jából egyelőre nem túl sokat adnak el.
Idén júniusban a cég több mint 18 ezer Ocean elektromos járművet hívott vissza. Ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt és mintegy további 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak.
Hétfőn vált ismertté az is, hogy Henrik Fisker 35 millió dollárért eladásra bocsátotta Los Angeles-i házát.
Érdemes arról is megemlékezni, hogy a dán autóipari szakember nevén nem először jut csődbe egy vállalat. 2013-ban a Fisker Automotive már hasonló sorsra jutott, miután sorra gyulladtak ki a járművei.
Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.