szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Pagani Huayra Epitome nyitott kulisszás manuális váltóval társítja a 6 literes biturbó V12-t.

Mostanság egyre kevesebb olyan új személyautót lehet kapni, melyet automata mellett esetleg még kézi kapcsolású váltóval is gyártanak, a Pagani azonban 12 év után éppen most rukkolt elő a Huayra első hagyományos manuális váltós verziójával.

Pagani Huayra Epitome
Pagani
Pagani Huayra Epitome
Pagani

A keresztségben Huayra Epitome nevet kapott szupersportkocsi Xtrac gyártmányú látványos nyitott kulisszás kéziváltója a megszokottól eltérően nem hat, hanem hét sebességi fokozattal rendelkezik, melyhez hasonlót egyes Porschékban találhatunk.

Az egyedi aerodinamikai csomagos, finomhangolt aktív sportfutóműves és luxustól tocsogó utasterű különlegesség mozgatásáról egy Mercedes-AMG eredetű 6 literes biturbó V12-es benzinmotor gondoskodik.

Pagani Huayra Epitome
Pagani
Pagani Huayra Epitome
Pagani

A 864 lóerős teljesítmény 6000-es percenkénti fordulatszámtól áll rendelkezésre, a nem kevesebb, mint 1100 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2800 és 5900 között végig lehívható.

A 20-21 colos kerekeken gördülő, mintegy 1,3 tonnás Huayra Epitome elektronikusan korlátozott végsebessége 350 km/h.

Pagani Huayra Epitome
Pagani
Pagani Huayra Epitome
Pagani

A 9 hónap alatt megtervezett és 10 hónap alatt legyártott új Pagani ára egyelőre ismeretlen, azt viszont tudni lehet, hogy a fotókon látható egyetlen példány készült belőle.

Nemrégiben maga Christopher Pagani, a 68 éves cégalapító fia mutatta be nekünk részletesen a Huayra Codalungát, mely 5 példányban gyártott különlegesség árcéduláján 2,7 milliárd forintos összeg szerepel.

A Huayra Codalunga és Christopher Pagani
László Ferenc
840 lóerős a hétfokozatú szekvenciális váltós Codalunga
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!