A legtöbb biztosító még óvatosan kivár a rollerbiztosításokkal
Két nagy szereplő viszi el egyelőre a rolleresek kötelező biztosításait.
HVG
Július 16-ától kötelezővé válik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) számos mikromobilitási jármű, köztük az elektromos rollerek egy része számára. Az Insura.hu biztosításközvetítő portál adatai szerint az elektromos rollerek tulajdonosai átlagosan 5960 forintos éves díjat fizetnek majd erre a szolgáltatásra. A rolleresek többsége két biztosító, a K&H és a Signal termékei közül választ, az összes szerződés 79 százaléka ezekhez a biztosítókhoz köthető.
A mikromobilitási eszközökre még nincsenek KRESZ-szabályok, a velük kapcsolatos kockázatok java ismeretlen, ami meg ismert, nem mutat jól. A biztosítók ajánlatai jelenleg a néhány ezer forintostól a több százezresig szóródnak, ami a szabályok egyértelművé válásával jelentősen változhat, de csak kevés eséllyel hamarabb, mint jövő ilyenkor.
Az elektromos roller kötelező biztosításának bevezetése nem csak a nagyvárosokat érinti, hiszen a szerződések mindössze 39 százaléka köthető fővárosi vagy megyeszékhelyi lakosokhoz, míg a fennmaradó 61 százalék vidéki településeken élőkhöz. A biztosítások díjai több tényezőtől függnek, beleértve az életkort, a lakóhelyet és olyan további tényezőket, mint az elektronikus kommunikáció vállalása vagy az, hogy a jármű bérelt.
Insura.hu
Az Insura.hu vezérigazgatója, Kozma Gábor szerint a biztosítók által meghirdetett tarifák igen széles skálán mozognak, 5 ezer és 468 ezer forint között. Az irreálisan magas díjakat kínáló biztosítók, mint például az Alfa, Gránit, Posta és Uniqa, valószínűleg kivárják a piaci feltételek tisztázását, így csak eleget tesznek a törvényi kötelezettségnek. Emiatt jelenleg csak néhány biztosító dominálja a piacon kötött biztosítást.
A statisztikák azt is cáfolják, hogy az elektromos rollereket főként a fiatalok használnák: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, és 20 százalékuk már az 55. életévét is betöltötte. A budapesti rolleresek a területi kockázatok miatt átlagosan magasabb, 8500 forintos díjjal kötik meg a biztosítékot, ami szintén mutatja a biztosítási díjak változatosságát az ország különböző részein.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.