Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni a gyorsabb rollerek és segwayek után

A jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e felelősségbiztosítást kötni.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni a gyorsabb rollerek és segwayek után

Bővül azoknak a járműveknek a köre július 16-ától, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni – figyelmeztet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

Az április 30-án kihirdetett új rendelkezések szerint egyes mikromobilitási eszközökre, egyebek mellett bizonyos elektromos rollerekre és segwayekre is kiterjed majd a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb). A jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e felelősségbiztosítást kötni. A Mabisz közzétett a témában egy tájékoztató ábrát, amely ezen a linken érhető el.

Minden üzemben tartó saját felelőssége, hogy ellenőrizze gépjárműve nettó tömegét, illetve tervezési sebességét – hangsúlyozta a Mabisz.

Mivel teljesen új rendelkezésről van szó, a biztosítók június 8-áig állítják össze a mikromobilitási eszközökre vonatkozó díjtarifájukat; jelenleg megbecsülni sem lehet, milyen biztosítási díjjal köthető kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás az érintett járművekre.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló törvény szerint olyan gépjármű esetében, amelyet nem vettek hatósági nyilvántartásba, vagyis nincs rendszáma, a mindenkori használó is üzemben tartónak minősül. Ezért használat előtt mindenképpen meg kell győződni arról, hogy a járműnek kell-e, illetve van-e kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása – írják.

Egyre többen sérülnek vagy halnak meg rollerezés közben, de a kormány évek óta adós a szabályozással

Világszerte emelkedik az elektromos rollerekkel kapcsolatos balesetek száma, idén Magyarországon már ketten vesztették életüket úgy, hogy nem másik járművel ütköztek. Egy átfogó szabályozás biztonságosabbá tehetné a rolleres közlekedést, Révész Máriusz „kerékpáros államtitkár” és a főváros is régen elkészült a saját javaslataival, ám az állam lassan halad a KRESZ-módosítással.