szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A legendás 12 hengeres erőforrás utódja egy hibrid technikával megspékelt V8-as motor.

A Bentley bejelentette, hogy elkészült az utolsó kézzel összeszerelt W12-es motorja, ami egy több mint két évtizedes korszak végét jelenti a brit cégnél.

A W12-es egység 24 százalékkal rövidebb egy V12-es motornál
Bentley

A Volkswagen konszern 2001-ben kezdte meg a 6 literes motor gyártását, és azt elsőként az Audi A8-ba szerelte be, a Bentley pedig először a 2003-ban debütált Continental GT-t dobta piacra ezen erőforrás két turbóval megfújt 560 lóerős változatával.

Stílusos búcsú a W12-től
Bentley

Az elmúlt 21 esztendőben több, mint 100 ezer W12-es motort gyártott a Bentley. A legerősebb, nem kevesebb, mint 750 lóerős teljesítményű, illetve kereken 1000 Nm nyomatékú változat a közelmúltban piacra dobott méregdrága és erősen limitált szériás Baturba került.

Bentley Batur Convertible By Mulliner
Bentley

A kékvérű brit márka mostantól 4 literes biturbó V8-as motort szerel az újdonságaiba, mely plugin hibrid technikával kiegészítve 782 lóerős, illetve 1000 Nm-es produkciót ad elő az új Contintental GT Speedben.

Bentley Continental GT Speed Convertible
Bentley
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!