szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Ki mondta, hogy az autógumiknak csak a mintázatát és a keverékét lehet fejleszteni?

Egy modern személyautó központi számítógépe lényegében csak annyit tud a felnijeire szerelt gumiabroncsokról, hogy mekkora nyomás uralkodik bennünk.

A Pirelli új Cyber Tyre technológiája azonban jelentősen túlmutat ezen. A különleges szenzorra és vezeték nélkül Bluetooth-adatátvitelre épülő megoldásnak köszönhetően az abroncsok kommunikálni képesek az autó számítógépével, és számos különböző adatot osztanak meg vele.

A mellékelt fotókon látható olasz szupersportkocsi, a Pagani Utopia például tudja, hogy egész pontosan milyen fajta gumik vannak a felnijeire szerelve, és az abroncsok „beszélgetnek” a menetstabilizátorral, a kipörgésgátlóval, illetve a blokkolásgátlóval.

864 lóerős, és 1100 Nm gyilkolja a gumikat
Pirelli
Pirelli Cyber Tyre
Pirelli

Ily módon például az autó más elektronikai beállításokat használ, ha Trofeo RS nyári gumikon gördül, és másokat, ha Sottozero téli gumik vannak rászerelve.

A többek között a P Zero, P Zero Corsa és P Zero Winter gumik esetében elérhető, a gumik életkorával és kopásával kapcsolatban is információkkal szolgáló Cyber Tyre technológia az oldalfalakon lévő „C” jelzésről ismerhető fel.

A Pirelli folyamatosan fejleszti a Cyber Tyre-t, amelynek következő generációja guminként akár több szenzort is felvonultathat.

Hétfokozatú nyitott kulisszás kézi váltó található az Utopiában
Pirelli
21 colos első és 22 colos hátsó kerekek
Pirelli
6 literes biturbó V12-es Mercedes-AMG erőforrás rejtőzik a Paganiban
Pirelli
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!