szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A tulajdonos Stellantis-csoport jelezte, nem tartanak meg olyan márkákat, amelyek nem termelnek hasznot.

A Maserati kiábrándító értékesítési és bevételi adatokat közölt az idei első félévére vonatkozóan, amely nyomán ismét felmerült a márka esetleges eladása. Az Automotive News Europe szerint a Maserati 2024 januárja és júniusa között világszerte körülbelül 6500 autót adott el, szemben a 2023-as év ugyanezen időszakában jelentett 15 300 darabbal. Az év első hat hónapjában 82 millió eurós korrigált működési veszteséget könyvelt el, szemben a 2023-as 121 millió eurós nyereséggel.

Carlos Tavares, a márka tulajdonosa, a Stellantis-konszern vezérigazgatója korábban arra figyelmeztetett, a csoport nem engedheti meg magának, hogy olyan márkái legyenek, amelyek nem termelnek pénzt. És jóllehet semmi sincs kőbe vésve, a csoport egyik vezetője szerint a márka eladásának terve nem került le az asztalról.

„Az első félév csalódást keltő” – ismerte el Natalie Knight, a Stellantis pénzügyi igazgatója. Rámutatott, hogy a visszaesés részben annak tudható be, hogy a Maserati három modellt is leállított: a Ghibli és a Quattroporte 2023 végén vonult nyugdíjba, a Levante gyártása pedig 2024-ben a tervezettnél korábban befejeződött. A márkának egyetlen „volumen” modellje maradt, a Grecale, ezenkívül a szuperautó státuszú MC20 van még a palettán minimális darabszámokkal.

Az Automotive News szerint ráadásul a márka jövőbeni modelljei is késésben vannak. 2027-ig a jelenlegi kínálat maradhat, csak ekkor érkezik a Levante állítólagos elektromos verziója, ami két évvel későbbi időpont az eredetileg tervezettnél. Ezt követően jöhet a teljesen elektromos Quattroporte utód, amelynek a bemutatását 2028-ra tolták, három évvel későbbre a tervezetthez képest.

„A jövő arról szól, hogyan tartsuk fenn a márka lehető legmagasabb értékét. Lehet egy pont, amikor megvizsgáljuk, hol lenne a legjobb kezekben a Maserati” – mondta Knight az Automotive News Europe-nak. A márkára egyébként a hírek szerint korábban bejelentkeztek kínai vevők, de nem lett üzlet az ajánlatokból.

A cégnek 1914-es alapítása óta több tulajdonosa volt. Adolfo Orsi olasz iparos tulajdonlásán át a Citroën, vagy a De Tomaso cég is volt a gazdája, majd a Fiat–Chrysler, amely a PSA-csoporttal egyesülve alapította meg a Stellantis-konszernt 2021-ben. 13 másik márkával egyetemben azóta is ehhez tartozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!