szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A lokálisan zéró emissziós Porsche 911 az ígéretek szerint nem ólomnehéz.

Az utóbbi időkben hozzászokhattunk ahhoz, hogy kisebb-nagyobb cégek egymás lényegében után rukkolnak elő valamilyen Porsche 911 restomoddal, melyek közös vonása általában a pehelykönnyű karosszéria és a feltuningolt benzinmotor.

A Kalmar legújabb ilyen modellje teljesen más elgondolás mentén született, esetében ugyanis egy elektromos autóvá átalakított régi 911-eshez van szerencsénk.

Kalmar Porsche 911
Kalmar

A 964-es sorozatú Porsche 911-ből kiszerelték a benzinmotort és az üzemanyagtartályt, melyek helyére egy a Tesla Model S-ből származó egyedi hajtáslánc érkezett.

A 450 lóerős teljesítményű, illetve 660 Nm nyomatékú villanymotor 4 másodperc alatti 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.

Kalmar Porsche 911
Kalmar
Kalmar Porsche 911
Kalmar

A 63 kWh kapacitású akkumulátor 290 kilométeres hatótávot biztosít, és kevesebb, mint egy óra alatt feltölthető 80 százalékra.

Az adaptív futóműves, karbonkerámia fékes és modernizált műszerfalú Porsche 911 tömege 1 374 kilogramm, vagyis az újdonság körülbelül annyit nyom a mérlegen, mint egy korabeli 320-360 lóerős 911 Turbo.

Az átalakítás nem olcsó, alaphangon 450 000 euróba (178 millió forint) kerül, és ebben ugyebár még nincs benne a donorautó ára.

Kalmar Porsche 911
Kalmar
Kalmar Porsche 911
Kalmar
Kalmar Porsche 911
Kalmar
Kalmar Porsche 911
Kalmar
Kalmar Porsche 911
Kalmar
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!