A Toyota 400 benzines lóerővel támaszthatja fel legendás kis sportkocsiját

A piacról közel két évtizede kikopott Toyota MR2 hamarosan izgalmasnak ígérkező utódot kaphat.

  • HVG HVG
A Toyota 400 benzines lóerővel támaszthatja fel legendás kis sportkocsiját

A Toyota 1984-ben egy elérhető árú és pehelykönnyű új középmotoros kis sportkocsival rukkolt elő, és ez az MR2 típusjelzésű modell villámgyorsan komoly karriert futott be. 1989-ben megérkezett a második-, 1999-ben pedig a harmadik generáció, utóbbi 2007-ben történt távozásával azonban véget ért a típus karrierje.

Toyota MR2
Toyota

Legalábbis egyelőre, ugyanis időről időre felröppennek olyan pletykák, melyek szerint a Toyota feltámasztja az MR2-t.

A legfrissebb japán híradások most arról szólnak, hogy a vadonatúj Toyota MR2 egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral támadhat, mely tradicionálisan középre szerelt erőforrás azonban nemcsak a hátsó-, hanem az összes kereket hajtja.

A 400 lóerősnek ígérkező új MR2-ről 2026-ban hullhat le a lepel, és az ára 70 000 dollár (25 millió forint) magasságában alakulhat.

A Toyota tavaly rukkolt elő egy az MR2 szellemi örökösének tekinthető koncepcióautóval, az általunk testközelből is megismert FT-Se-vel, mely a petrolhead tábor legnagyobb bánatára tisztán elektromos hajtású.

Toyota FT-Se
László Ferenc

A 4,38 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,22 méter magas, GR logókat viselő FT-Se 3 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és a gyorsulásának 250 km/h-nál szakad vége.

Toyota FT-Se
László Ferenc
Toyota FT-Se
László Ferenc
Toyota FT-Se
László Ferenc
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.