Nemrég egy Xiaomi, most pedig flottányi Huawei autót fotóztunk Budapesten

A fővárosban egy a kínai Aito mindhárom modelljét felvonultató konvojba botlottunk.

Nemrég egy Xiaomi, most pedig flottányi Huawei autót fotóztunk Budapesten

Augusztus végén Budapesten bukkant fel az eddig elsősorban mobiljairól és okosotthont termékeiről ismert Xiaomi első személyautójának, az akár 1548 lóerőre is képes SU7-nek egy példánya, most pedig egy másik, szintén új kínai gyártó flottáját kaptuk lencsevégre a fővárosban.

Az Aito nem más, mint a hazánkban egy ideje már jelen lévő Seres autógyártó és a komoly okostelefon-piaci múlttal rendelkező Huawei 2021 végén alapított közös brandje.

Aito flotta Budapesten
László Ferenc
Aito-flotta Budapesten
László Ferenc

A Budapesten keresztül haladt, tucatnyi autót számláló konvojban a gyártó mindhárom modellje, az M5, az M7 és az M9 is képviseltette magát, melyek közös vonása a Huawei által fejlesztett operációs rendszer, vezetéstámogató technológia, hi-fi és elektromos hajtáslánc.

A 4,78 méteres hossza révén a BMW X3 méterkategóriájában versenyző Aito M5 nagytestvére az 5,02 méter hosszú, ily módon a BMW X5-nél némileg nagyobb Aito M7.

Aito flotta Budapesten
László Ferenc
Aito flotta Budapesten
László Ferenc

A csúcsmodell Aito M9 nem kevesebb, mint 5,23 méter hosszú, ily módon kicsit még a BMW X7-nél is nagyobb.

Az Aito tisztán elektromos, illetve 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotort felvonultató hatótávnövelő funkciós elektromos változatokban készíti különböző modelljeit.

Az akkumulátor kiviteltől függően 40-100 kWh kapacitású, a hatótáv adott esetben az 1400 kilométert is elérheti.

Aito-flotta Budapesten
László Ferenc
Aito-flotta Budapesten
László Ferenc
Aito-flotta Budapesten
László Ferenc
Aito M5
Aito
Aito M5
Aito
Aito M7
Aito
Aito M7
Aito
Aito M9
Aito
Aito M9
Aito