szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A már javában próbapadon tesztelt új erőforrás mindenféle elektrifikációt nélkülöz.

Miközben manapság szinte minden a downsizingról, a hengerszám megvágásáról és az elektrifikációról szól, addig Olaszországban egy olyan vadonatúj benzinmotort fejlesztenek, mely elsősorban jókora méretéről, 12 hengeréről és hibrid technikától való mentességéről ismerszik meg.

A Giamaro Automobili újdonsága egy nem kevesebb, mint négy turbóval megfújt V12-es egység, melynek teljesítménye 2000 lóerő magasságában alakulhat.

A már javában próbapadon tesztelt újdonság egyéb specifikációit egyelőre sűrű homály fedi, a többi részletet az ígéretek szerint a jövő év májusának végén fedik majd fel.

Nuovo motore V12

Uploaded by Motor1 Italia on 2024-11-11.

Hasonló 4 turbós V12 található a legendás 560-611 lóerős Bugatti EB110-ben, melynek Veyron, illetve Chiron néven debütált 1000-1600 lóerős utódaiban 4 turbós W16-os erőforrás rejtőzik.

Az idén nyáron bemutatott Bugatti Tourbillonban már hibrid technikával megspékelt V16-os szívó benzinmotor figyel, a 8,3 literes egységre épülő hajtáslánc 1800 lóerős teljesítményű.

Bugatti Tourbillon
Bugatti
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!