Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Vége a külföldön történt súlyosabb szabálysértések viszonylagos büntetlenségének.
Az Európai Unió új szabályozást fogadott el, amely biztosítja, hogy akit valamelyik tagállamban eltiltanak a vezetéstől, az máshol se ülhessen volán mögé. Például, ha külföldiként Németországban ittas vezetés miatt elveszik valakinek a jogosítványát, az eltiltása otthon is érvényes lesz. Ez megszünteti azt a régi gyakorlatot, hogy a szabályszegők külföldön „megúszhatták” a szankciókat. Az információk gyors és biztonságos megosztását az EU digitális vezetői engedélyek hálózata, a RESPER biztosítja.
A kezdeményezés célja az, hogy növelje a közúti közlekedés biztonságát, és közelebb kerüljön az EU „Vision Zero” programjához, amely 2050-re a halálos balesetek számát nullára csökkentené.
Az új szabályok nemcsak egységesek, hanem rugalmasak is: a tagállamok saját területükön további feltételeket szabhatnak meg az eltiltott vezetők számára, hogyan szerezhetik vissza a jogosítványukat. A tervek szerint az új szabályok három éven belül lépnek életbe.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.