Nemrégiben volt szerencsénk zárt pályán és közúton is kipróbálni a BMW első Neue Klasse modelljét, a bajor gyártó első Debrecenben készülő autóját, a vadonatúj elektromos iX3-at.
Marseille közelében álcázófóliás 50 xDrive prototípusokat állt módunkban vezetni, az iX3 részletes specifikációit viszont csak a későbbiekben, várhatóan a szeptemberi hivatalos leleplezéskor hozzák majd nyilvánosságra.
Mindenesetre a legfrissebb kiszivárogtatások szerint a 2285 kilogramm tömegű SUV akkumulátora bruttó 113,4, nettó 107,9 kWh kapacitású, és mint azt a gyáriak már nyilvánosságra hozták, mindez 800 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.

A 40, 40 xDrive és M60 xDrive kivitelek közé ékelődő középkategóriás 50 xDrive hátsó villanymotorja az előzetes információk szerint 326 lóerőt és 435 Nm-t tud, ami mellé az első motor 167 lóerővel és 255 Nm-rel száll be.
Mindez 4,9 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, az elektronikusan korlátozott végsebesség 210 km/h.

Meg nem erősített híradások szerint a 4,78 méter hosszú, 1,89 méter széles, 1,63 méter magas és 2,89 méteres tengelytávú iX3 csomagtartója 520-1750 literes.
Nyílt titok, hogy az újdonság rekordgyorsan, akár 400 kW-tal is tölthető. Kipróbáltuk, a lemerült aksiba a maximális töltési teljesítmény mellett másodpercenként 1-1 kilométernyi hatótávot tudtunk „tankolni”.
