Virtuális váltás, mesterséges üvöltés: ilyen lesz a Mercedes-AMG ezerlovas újdonsága

Az elektromos autóknál is muszáj valamilyen hangélményt is kínálni?

  • HVG HVG
Virtuális váltás, mesterséges üvöltés: ilyen lesz a Mercedes-AMG ezerlovas újdonsága

A Mercedes-AMG új elektromos szedánján dolgozik, amely nemcsak brutális, több mint 1000 lóerős teljesítményt kínál majd három YASA által fejlesztett axiális villanymotorral, hanem a vezetési élmény érzelmi oldalát is megpróbálja visszahozni.

A modell egy szimulált dupla kuplungos sebességváltót kap, amely a váltásokat érzékelteti, valamint egy mesterséges motorhangrendszert is, amely a klasszikus AMG V8-as motorok karakterét idézi meg. Mindez része annak a technológiai és kommunikációs stratégiának, amellyel a Mercedes vissza akarja nyerni a sportos márkák iránt rajongók figyelmét az elektromos korszakban.

Az év végére várható nagy teljesítményű villanyszedán várhatóan az EQS vagy az AMG.EA platform továbbfejlesztésére épül, és közvetlen riválisa lesz a Porsche Taycannak, az Audi RS e-tron GT-nek, valamint a készülő elektromos BMW M3-nak és RS6-nak.

A mesterséges hangzás és a váltásélmény bevezetése nemcsak marketingeszköz, hanem kísérlet arra is, hogy az elektromos sportautók ne váljanak érzelmileg sterilekké. Bár a technológia kétségkívül innovatív, kérdés, hogy a puristák is elfogadják-e ezt az újfajta vezetési élményt, amelyben a hang és a mozgás egy része már nem a valóságból, hanem algoritmusból születik.