Néhány napja sikerült testközelből megismerkednünk a Mercedes-AMG első teljesen saját fejlesztésű elektromos modelljével, az 1360 lóerős négyajtós kupé AMG GT XX-szel, mely többek közt vadonatúj axiál fluxusú villanymotorokkal és akár 850 kW-tal tölthető akkumulátorral emeli a tétet zéró emisszió fronton.

Mercedes Concept AMG GT XX
László Ferenc
Nyílt titok, hogy az AMG GT XX koncepcióautó végleges változata a várhatóan igen magas ár miatt kevesek számára lesz elérhető, azonban a csillagos márka hamarosan egy jelentősen nyomottabb árú új elektromos AMG-vel is elő fog rukkolni.
Ez pedig nem más, mint a már javában a Nordschleifén tesztelt Mercedes-AMG CLA 45 EQ, melyben előzetes híradások szerint három axiál fluxusú villanymotor található.
Az aktív hátsó légterelővel felvértezett csúcs CLA teljesítménye 500 lóerő magasságában mozoghat.
Az általunk már részletesen bemutatott, akár közel 800 kilométeres hatótávú új CLA jelenlegi legerősebb villanyos verziója 354 lóerős és 515 Nm-es duplamotoros produkciót ad elő, 4,9 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és maximum 210 km/h-val képes hasítani.

Így fest az elektromos CLA, de hibrid benzines változat is készül a típusból
Mercedes

Hamarosan a sportkombi kivitelről is le fog hullani a lepel
Mercedes
Az előző CLA-ból a 421 lovas és 500 Nm-es 2 literes 4 hengeres turbómotorral szerelt és általunk is rendesen meghajtott AMG 45 S jelentette a csúcsot, 4 másodperces 0–100-as szintidővel és 270 km/h végsebességgel.