szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A német autóklub (ADAC) közzétette a 2011-ben végzett világítás tesztjének eredményét: Minden második autó...

 

LED-világításé a jövő
A német autóklub (ADAC) közzétette a 2011-ben végzett világítás tesztjének eredményét: Minden második autó alulvilágított. A legtöbb esetben rosszul vannak beállítva a fényszórók.

A vizsgált autók 50 százalékának hiányos volt a világítása. A leggyakoribb probléma: a fényszórók túl magasra, vagy túl alacsonyra voltak állítva. Elgondolkodtató, hogy az autóvezetők észre sem vették ezt a hibát. Pedig, ha túl alacsonyra van állítva a fényszóró, nehezebben észrevehető a többi autós számára a jármű. A túl magasra beállított fényszóró pedig elvakíthatja a szembejövőt.

Októberben az ADAC 10 000 autót vizsgált meg 18 műszaki állomásán. Minden harmadik autónál rosszul volt beállítva a tompított fény. Az esetek 14 százalékában túl magasra volt állítva, és majdnem 22 százalékban pedig túl alacsonyra. Az ADAC szerint a rossz beállítással csökken az autó biztonsága, ezért ezt rendszeresen kellene ellenőrizni.

Jó hír viszont, hogy nagyon kevés olyan autót találtak, amelyiknek teljesen rossz lett volna a világítása. Ennek oka valószínűleg az, hogy egyre több autóban van fénykontroll, amely figyelmezteti a vezetőt a hibára.

A vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy még mindig nagyon sok autó közlekedik nem megfelelően beállított fényszórókkal. Az ok: egyrészt az elromlott, vagy nehezen kezelhető kapcsolók. AZ ADAC azt ajánlja, hogy minden egyes izzócserénél ellenőrizzük a beállítást, és minőségi izzót vásároljunk, az olcsó, úgynevezett no name modellek ugyanis gyakran nem passzolnak az autóhoz, és nem is olyan hosszú az élettartamuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!