szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A só, a sár, a piszok télen néhány kilométer után már nyomott hagy az autón.

A só, a sár, a piszok télen néhány kilométer után már nyomott hagy az autón. Sok autós tanácstalan ilyenkor, vajon lehet-e nagy hidegben mosni-mosatni a járművet. Aki sokat utazik, legalább hetente egyszer mossa le autóját kívülről, ha csak ritkán ül autóba, elég havonta egyszer lemosni a járművet – javasolják szakértők. Ha a hőmérséklet nulla fok alatt van, akkor az autómosóban olyan programot válasszon, amely szárítást is tartalmaz, így nem fagynak majd be az ajtók.

A mosatás előtt a nagy koszt, havat, jeget távolítsa el kézzel az autóról. A jeget, és a makacs szennyeződéseket, magasnyomású tisztítóval távolíthatja el legkönnyebben. A kerekek közelében nem árt óvatosnak lenni az előmosás során. Tesztek bizonyították ugyanis, hogy az erős vízsugár, négy centiméterről már öt perc alatt is károsíthatja a kereket.  

Az abroncs hőmérséklete gyorsan nő, és ennek hatására a gumi. A szakértő éppen ezért azt tanácsolja, hogy a magasnyomású mosóval legalább húsz centi távolságból tisztítsa az autót.

Nem árt, ha az ajtókat leragasztja mosás előtt, így elkerülhető, hogy befagyjon a zár. Fontos továbbá, hogy az ablaktörlő gumikat nedves ronggyal megtisztítsa, majd megszárítsa, mert különben a ráfagyott jég, kosz miatt hamar tönkremegy, ráadásul az ablakot sem tisztítja meg rendesen.

Az útszóró só sokkal kevésbé ártalmas az autó fényezésére, mint gondolnánk. A sómaradványok csak akkor károsítják az autó fényezését, ha megdörzsöljük a koszos autót. A só hatása sokkal veszélyesebb az alvázra,a kipufogóra, illetve a motorra nézve, emiatt ugyanis berozsdásodhat az autó.  Fényező szakemberek azt javasolják, hogy rendszeresen mossuk le az alvázat.

Az autógyárak, mint például az Audi, nem tartja kihívásnak a só okozta problémákat. „Az autóknak ki kell bírniuk az ilyen, vagy az ennél nagyobb terheléseket is. És a tesztek bizonysága szerint, nem okozhat semmi gondot a só” – állíja Josef Schloßmacher, az Audi sajtófőnöke. Egyes modellekben, ha a rendszer érzékeli, hogy nedves, latyakos a féktárcsa, apró fékezésekkel (a vezető tudta nélkül) letisztítja a szennyeződést, a sót.

A mosás mindenképpen fontos télen is, hiszen a modern xenon izzók például a kosz hatására elveszítik fényerejüket.

Az autóápolással kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a kövek által okozott fényezési hibákat is kezelni kell. Amennyiben ugyanis ide kerül az útszóró sóból, hamar rozsdásodni kezdhet az autó.

Tavasszal mindenképpen alaposan mossuk le a járművet, az alvázról sem feledkezve meg. Az idősebb gépjárműveknél a motormosás is ésszerű lehet, ezt azonban szakember végezze, nehogy károsodjon a motor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!