szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

2011-ben a német autópiacon 3 millió 173 ezer 634 autót adtak át az ügyfeleknek, 8,8 százalékkal többet, mint egy...

2011-ben a német autópiacon 3 millió 173 ezer 634 autót adtak át az ügyfeleknek, 8,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A piac nagyságát jelzi, hogy Magyarországon összesen ennyi autó van forgalomban.

A német piacot a cégek mentették meg, az új autók 59,9 százalékát ezek vették. A mini kategórián kívül (mínusz 12,4 százalék) minden szegmensben nőttek az eladások: a kisautóké 6,3 százalékkal, a kompaktoké 1,9 százalékkal, 4,2 százalékkal a sportkocsiké, a középkategóriások 11,5 százalékkal, a felsőközép-kategóriás autók 16,3 százalékkal, a felsőkategóriások 30,3 százalékkal, a terepjárók 22 százalékkal, az egyterűk 27,3 százalékkal fogytak joban.

Az összpiac átlagos károsanyag-kibocsátása 151,7 gramm/kilométerről 146,1 gramm/kilométerre csökkent, bár túl sok elektromos autót nem adtak el tavaly sem Németországban. A 2154 elektromos meghajtású autó a piac 0,07 százalékát jelentette. Jó hír, hogy 12 622 hibridet értékesítettek (0,4 százalékos piaci részesedés). Nőtt a dízelautók aránya, 41,9 százalékról 47,1 százalékra.

A német autópiac nyertesei egyértelműen a hazai márkák (a teljes piac közel 64 százalékát uralják): a VW 11,9 százalékkal növelte eladásait belföldön, a Mercedes és az Opel 9-cel, a BMW 9,3 százalékkal, az Audi 10,5 százalékkal, a Ford 16,6 százalékkal.

A típusok közül a legnagyobb pozitív változást érték el: Audi A1 (242,5 százalékkal több autót vettek, mint 2010-ben), VW Sharan, Ford C-Max, BMW X3, Dacia Duster, VW Passat, Fiat Punto, Audi A6, Skoda Yeti, Nissan Qashqai. A legnagyobb vesztesek: Mercedes B-osztály (-19,9 százalék), Mercedes A-osztály, Audi A3, Renault Clio, VW Multivan, BMW 3, Audi A5, Renault Scénic, VW Polo, Audi Q5.

A márkaverseny nyertesei az Infiniti (162,3 százalékos növekedés, 981 eladott autó) és a Jeep (75,3 százalékos plus, 3990 eladott autó). Az év vesztese Németországban a Dodge (-81,5 százalék) és Chrysler (-70 százalék).

Top 10 autók Németországban 2011-ben
1. VW Golf, Jetta - 258 059 autó; 2,8% változás 2010-hez képest
2. VW Passat - 103 507; 55,7%
3. VW Polo - 90 720; -6,4%
4. Opel Astra - 86 579; 19,1%
5. Mercedes C-osztály - 79 820; 11,1%
6. Mercedes E-osztály - 72 781; 8%
7. Opel Corsa - 70 152; 7,4%
8. BMW 3 - 62 280; -7,9%
9. Ford Focus - 61 157; 13,8%
10. BMW 5 - 59 756; 29,9%
(Forrás: KBA)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!