Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","shortLead":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","id":"20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd.jpg","index":0,"item":"b634d0c7-340b-4442-b72a-3795e8ce3f16","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","timestamp":"2025. január. 02. 08:36","title":"Bezárja az ukrán tulajdonos a budapesti Bonbonetti-gyárat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0913b75b-f79b-4249-b150-a5da630a3982","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós. Az egykori ellenálló, volt SZDSZ-es politikus egy színes forradalom esélyét látja a mai Magyarországon.","shortLead":"A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja...","id":"20250102_hvg-haraszti-miklos-interju-rendszervaltas-Kadar-Orban-rendszer-Magyar-Peter-alkotmanyossag-szines-forradalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0913b75b-f79b-4249-b150-a5da630a3982.jpg","index":0,"item":"b93b9403-8f8e-48dd-8bce-ef10d25acf48","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg-haraszti-miklos-interju-rendszervaltas-Kadar-Orban-rendszer-Magyar-Peter-alkotmanyossag-szines-forradalom","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Haraszti Miklós: Minden kleptokrácia az arany vécékefén bukott el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"164df3e1-e76e-45b2-b5e0-571d62c2f7ec","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Úgy vélik, az arab királyságban túl sokszor szabnak ki halálbüntetést.","shortLead":"Úgy vélik, az arab királyságban túl sokszor szabnak ki halálbüntetést.","id":"20250102_Jogvedo-szervezetek-szerint-Szaud-Arabiaban-2024-ben-vegeztek-ki-a-legtobb-halalraiteltet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/164df3e1-e76e-45b2-b5e0-571d62c2f7ec.jpg","index":0,"item":"d1a8a51f-1a4f-4037-b74f-700fa4495d3a","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_Jogvedo-szervezetek-szerint-Szaud-Arabiaban-2024-ben-vegeztek-ki-a-legtobb-halalraiteltet","timestamp":"2025. január. 02. 18:19","title":"Jogvédő szervezetek szerint Szaúd-Arábiában 2024-ben végezték ki a legtöbb halálraítéltet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6517552-fecf-46e8-9ac6-1f353c436b7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 34 éves férfi két gyerek édesapja volt. ","shortLead":"A 34 éves férfi két gyerek édesapja volt. ","id":"20250102_letavertes-tuzijatek-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6517552-fecf-46e8-9ac6-1f353c436b7e.jpg","index":0,"item":"6d88bdb6-10bb-4b77-86d3-08417c948d51","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_letavertes-tuzijatek-halalos-baleset","timestamp":"2025. január. 02. 10:36","title":"Engedélyköteles tűzijáték okozhatta a szilveszteri halálos balesetet Létavértesen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e15d904-ea92-4ead-b697-dc37ba9151f0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Már lezárult a helyszínelés. ","shortLead":"Már lezárult a helyszínelés. ","id":"20250102_Holttest-Kiskunhalas-csatorna-bunteny-halott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e15d904-ea92-4ead-b697-dc37ba9151f0.jpg","index":0,"item":"4ee86c66-30a6-4277-a89d-603a5d70f6dd","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Holttest-Kiskunhalas-csatorna-bunteny-halott","timestamp":"2025. január. 02. 10:09","title":"Holttestet találtak egy csatornában Kiskunhalason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e52f5ca0-1634-4b8f-aefb-801ddbf1a7c8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Vezérigazgató-helyettesi posztot hoztak létre, aki az űr- és a védelmi fejlesztésekért is felel majd.","shortLead":"Vezérigazgató-helyettesi posztot hoztak létre, aki az űr- és a védelmi fejlesztésekért is felel majd.","id":"20250102_4ig-nyrt-urtechnologia-uripar-Ur-es-Vedelmi-Technologiai-vezerigazgato-helyettes-Sarhegyi-Istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e52f5ca0-1634-4b8f-aefb-801ddbf1a7c8.jpg","index":0,"item":"ad86b4b1-1f02-4052-8912-eeda694a10df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_4ig-nyrt-urtechnologia-uripar-Ur-es-Vedelmi-Technologiai-vezerigazgato-helyettes-Sarhegyi-Istvan","timestamp":"2025. január. 02. 10:56","title":"Külön vezére lesz az űrtechnológiának a 4iG-nél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3050c727-0f5e-47c3-aa28-a75583d1b23b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ausztriában síeltek a családdal, de egy gyermekambulanciáról posztolt az óév utolsó napján.","shortLead":"Ausztriában síeltek a családdal, de egy gyermekambulanciáról posztolt az óév utolsó napján.","id":"20250102_Korhazbol-jelentkezett-be-szilveszterkor-Lovas-Rozi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3050c727-0f5e-47c3-aa28-a75583d1b23b.jpg","index":0,"item":"cc9a5c4e-5945-41a1-a21a-869276a099f3","keywords":null,"link":"/elet/20250102_Korhazbol-jelentkezett-be-szilveszterkor-Lovas-Rozi","timestamp":"2025. január. 02. 08:11","title":"Kórházból jelentkezett be szilveszterkor Lovas Rozi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9ac1c70-8b3f-4bb9-ac71-0f8b0a7c3486","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A támadás elkövetője, Samszúd bin Dzsabbar Amerikában született és Texasban élt, korábban katona volt. A gázoláshoz használt bérelt kisteherautójában az Iszlám Állam zászlóját találták meg.","shortLead":"A támadás elkövetője, Samszúd bin Dzsabbar Amerikában született és Texasban élt, korábban katona volt. A gázoláshoz...","id":"20250102_new-orleans-gazolas-terrorcselekmeny-samszud-din-dzsabbar-iszlam-allam-halalos-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9ac1c70-8b3f-4bb9-ac71-0f8b0a7c3486.jpg","index":0,"item":"7323342e-d3f7-4b55-8d56-efdb889259fb","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_new-orleans-gazolas-terrorcselekmeny-samszud-din-dzsabbar-iszlam-allam-halalos-aldozatok","timestamp":"2025. január. 02. 05:35","title":"Tizenötre emelkedett a New Orleans-i gázolásos merénylet halálos áldozatainak száma, az elkövetőnek társai is voltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Toyota Avensis teszt: vagy kiégtem, vagy a kocsi hibátlan
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Ha az első benyomásokat kellene összegeznem, akkor szégyenszemre egy PR-es kolléga hangján szólalnék meg: tökéletes...
Ha az első benyomásokat kellene összegeznem, akkor szégyenszemre egy PR-es kolléga hangján szólalnék meg: tökéletes kormányzás, finom váltó, parádés futómű, erős motor, alacsony fogyasztás, fejlett technika, odaadó kényelem. Attól félek, a többi benyomás alapján semmit nem tudok ezekhez a sablonokhoz hozzátenni. Vagy én égtem ki, vagy a kocsi tényleg hibátlan.
Látványosabb és kifinomultabb pofát kapott a magyar piacon is népszerű Toyota Avensis, amelynek kombi kivitele izgalmas, sportos családi- és magabiztos, erőt sugárzó cégautó. Ezzel a Toyotával az ügyvezető is elégedett lesz. A melós pedig csak álmodik róla. 9,95 millió forint a kombi a 177 lovas motorral, kézi váltóval és csúcsfelszereltséggel. De ez még nem minden, 140 ezer forintba kerül a metálfény 385 ezerbe a xenonfény, a fejlett navis, internetes, telefonos, tolatóradaros kütyüért 260 ezer forintot kérnek.
A Premium felszereltség ülései kényelmét perforált bőr borítás fokozza, a Toyota Touch & Go Plus számos új, modern technológiával egészíti ki a Toyota érintőképernyős multimédia rendszerét. A berendezésben hangvezérléssel irányítható a navigációs rendszer, a zenei keresés és lejátszás, valamint a telefonos kapcsolatok keresése és hívása. A rendszer segítségével e-maileket küldhetünk és fogadhatunk; a berendezés felolvassa a szöveges üzeneteket, kezeli a naptárt, valamint – a Gracenote adatbázisán keresztül – a “Játssz ehhez hasonlót” zenei keresés funkciója is elérhető. A műholdas navigáció 3D város- és térképmegjelenítést kínál.
A Premium felszereltségi szint tartalmazza az elektromos ülés- és kormányoszlop-állítást, a vezetőoldali beállításokhoz a memóriát és az ülésfűtést. Széria még az ultrahangos parkolásérzékelő, a panorámatető, valamint az új, sötét kivisötétszürke, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa. Ami a kényelemhez kell, minden benne van, csak az ülésszellőztetést hiányoltam, meg a vezetéstechnikai segédeket, de utóbbiak (ütközésmegelőzés, holttérfigyelő, sávváltásra figyelmeztető) csak a 150 lovas automatához járnak.
A műszerfal megjelenésében, tapintásában és általános hatásában fejlődött. A középkonzolon átrendezték a kezelőszerveket, így ergonomikusabban, könnyebben kezelhetők a gombok. A központi légbeömlők új kialakításúak, és a középkonzollal azonos, új, fémhatású felületet kaptak, míg a szélső szellőzők keretei mostantól krómozottak.
A gyakran megérintett alkatrészek (például az ajtófogantyú, a kapcsolók vagy az elülső konzol) tapintási érzete és minőségi hatása egyaránt javult. A műszeregység az eddigi borostyánsárga helyett minőségi megjelenésű fehér háttérvilágítást kapott, a középső tárolórekesz – kartámasz - fedelét az eddigi műanyag helyett bőr borítja.
Az Avensis tervezői javították az utastér hangszigetelését, a nagy kocsi csendes, minőségi, a dízel hangja alig hallatszik. A műszerfal vastag belső hangszigetelő elemét átformálták (csökkentve az illesztési hézagot), valamint meghosszabbították a kardánalagút irányába. A padlón alkalmazott, vastag szigetelést meghosszabbították a műszerfal belső szigetelése felé, a friss levegő bevezetőcsövét pedig hangszigeteléssel látták el.
Ugyanaz a felfüggesztés – elöl McPherson rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros fotómű – alkalmazza, mint elődjében. Az első futómű segédkeretének rögzítési pontjait a pontosabb vezethetőség, a közvetlenebb kormányreakció és a jobb kormányérzet érdekében optimalizálták. A rugóstag külön szerelt felső bekötést kapott, az elülső lengéscsillapítást áthangolták, ami a csillapítási teljesítményt és a rugózási komfortot egyaránt javította. A kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés könnyű és kompakt építésű, így a lehető legkevesebb helyet rabolja a csomagtérből.
A lengéscsillapítót úgy hangolták át, hogy jobb menetkomfortot és pontosabb vezethetőséget biztosítson. A hátsó kanyarstabilizátor átmérőjét 22-ről 23 milliméterre növelték, ami mérsékli a karosszéria oldaldőlését, és közvetlenebb kormányozhatóságot eredményez. Javítottak a jármű elektromos szervokormányán is, közvetlenebbül, élvezetesebben vezethető. A kormánymű áttételét 49,9 mm/fordulatról 54,2 mm/fordulatra módosították. Ezzel a kormány kevesebbet fordul ütközéstől ütközésig, parkolásnál nagy segítség a tolatókamera.
Az elektromos rögzítőfék intelligens, emelkedőn induláskor segít, finoman old gázadásra. A gyújtás levételekor automatikusan behúzza a féket. Xenon fényszórói okosak: a kormánymű állása és a jármű sebessége alapján kiszámítja, hogy három másodperccel később hol lesz a jármű, és úgy forgatja el a tompított fényszórót, hogy az a meghatározott pontra (pl. az előttünk álló kanyar belső ívére) világítson. Dinamikus szintszabályozással rendelkezik, ami automatikusan állandó szinten tartja a fényszóró magasságát.
Motorja kiegyensúlyozottan jár, induláskor nem szaggatja fel az aszfaltot, de amint a hármasba váltva a turbónyomás eléri a maximumot, izgalmasan húz az Avensis. 130 kilométer/órás sebességnél 2200-at, 120-nál 2000-et, 110-nél 1900-at, 100-nál 1700-at, 90-nél 1500-at forog percenként a főtengely. Az 500 kilométeres tesztút végeztével a tankolásnál kellemes meglepetés ért: 6 literes átlagfogyasztást számoltam ki, két decivel kedvezőbbet, mint amit a fedélzeti számítógép mutatott. Start-stop és mindenféle hókuszpók nélkül dicséretes ekkora autótól ez az aszkézis.
A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós.