Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5aca7315-a219-42a9-87c6-d5f313489b49","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ugyanis 2017 óta ő az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának elnöke, amely a törvények nagy részéhez módosító indítványokat fűz a zárószavazás előtt. Márpedig gyakran éppen ilyen törvények alkotmányosságáról kellene döntenie.","shortLead":"Ugyanis 2017 óta ő az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának elnöke, amely a törvények nagy részéhez módosító...","id":"20250508_alkotmanybirosag-hende-csaba-szavazas-elfogultsag-erintettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aca7315-a219-42a9-87c6-d5f313489b49.jpg","index":0,"item":"5a186233-3603-47b1-a1aa-28a4a4a2ad59","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_alkotmanybirosag-hende-csaba-szavazas-elfogultsag-erintettseg","timestamp":"2025. május. 08. 19:04","title":"Sokszor kell majd kimennie az Alkotmánybíróság üléséről Hende Csabának, ha megválasztják alkotmánybírónak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e250b0dc-c7f5-4a4f-a74e-ceff9c83c1bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Akár Zeusz, a villámok ura is megirigyelhetné azt a drónt, amelyik egy különleges kísérlet keretében villámcsapást gerjesztett, miközben maga villámhárítóként működött.","shortLead":"Akár Zeusz, a villámok ura is megirigyelhetné azt a drónt, amelyik egy különleges kísérlet keretében villámcsapást...","id":"20250508_villamharito-dron-kiserlet-villamvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e250b0dc-c7f5-4a4f-a74e-ceff9c83c1bd.jpg","index":0,"item":"c235ee59-dcc5-4ec3-b175-4150afa7b2e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_villamharito-dron-kiserlet-villamvedelem","timestamp":"2025. május. 08. 20:03","title":"Különleges kísérlet eredménye a repülő villámhárító: mindig oda megy a város fölött, ahova éppen kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f59b5c6-2979-4d81-b15b-0b6509f79668","c_author":"Puszta Dóra","category":"360","description":"Kisebbfajta vallási reneszánsz jellemezte az elmúlt éveket: Ferenc utóda, a XIV. Leó néven trónra lépő amerikai Robert Francis Prevost majdnem másfél milliárd embernek lesz a pápája. HVG-Ténytár.","shortLead":"Kisebbfajta vallási reneszánsz jellemezte az elmúlt éveket: Ferenc utóda, a XIV. Leó néven trónra lépő amerikai Robert...","id":"20250507_hvg-katolikusok-szama-a-vilagban-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f59b5c6-2979-4d81-b15b-0b6509f79668.jpg","index":0,"item":"b74edb10-80e9-4379-9082-f8f4db1ee781","keywords":null,"link":"/360/20250507_hvg-katolikusok-szama-a-vilagban-tenytar","timestamp":"2025. május. 07. 13:45","title":"Az amerikai kontinensen él a világ katolikusainak majdnem fele, és egyre többen vannak – erről is szólt a pápaválasztás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6284793a-98c5-4ac1-b588-1c4936687f22","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Régen volt már közel azonos áron a két üzemanyagfajta. ","shortLead":"Régen volt már közel azonos áron a két üzemanyagfajta. ","id":"20250507_Eleri-egymast-a-benzin-es-dizel-ara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6284793a-98c5-4ac1-b588-1c4936687f22.jpg","index":0,"item":"c1e89c8a-dc94-4c28-91e4-c52fa23f0a22","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_Eleri-egymast-a-benzin-es-dizel-ara","timestamp":"2025. május. 07. 11:16","title":"Eléri egymást a benzin és a dízel ára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium önkéntes díjkorlátozást kért a biztosítóktól, akik vállalták, hogy egy évre befagyasztják az árakat az új lakásbiztosításoknál.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium önkéntes díjkorlátozást kért a biztosítóktól, akik vállalták, hogy egy évre...","id":"20250508_biztosito-djak-befagyasztas-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582.jpg","index":0,"item":"9c35be56-251c-4c8e-a7a4-a5fd2a605b9b","keywords":null,"link":"/kkv/20250508_biztosito-djak-befagyasztas-nagy-marton","timestamp":"2025. május. 08. 16:38","title":"Három biztosító sem emeli a díjait egy évig, meghallották Nagy Márton szavát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c497f655-c616-45a0-8209-fc958eb92bba","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Közzétette friss szerződéslistáját a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium is. Jutott közpénz zászlókölcsönzésre, magyarnóta-verseny támogatására, de legalább a kormányülésen résztvevőket ingyen eteti a Honvédség, és nem kér pénzt tanácsaiért Orbán Viktor „igaz barátja” sem.","shortLead":"Közzétette friss szerződéslistáját a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium...","id":"20250507_miniszteriumok-koltesei-magyarnota-verseny-rejtjelezo-keszulek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c497f655-c616-45a0-8209-fc958eb92bba.jpg","index":0,"item":"b90149fe-def3-495a-8563-0a074cdbe6c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_miniszteriumok-koltesei-magyarnota-verseny-rejtjelezo-keszulek-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 13:08","title":"Nőnapi csokrokra 3,5 milliót költött Rogán minisztériuma, a Navracsics-tárca ugyanennyiért vett rejtjelező készüléket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz győzelmére fogadna, de „rögös út” vezet még odaáig, mert fifti-fifti az esély a 2026-os választáson a Tisza Párt és a kormánypárt – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter volt az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. Elismerte, hogy Magyar Pétert ő segítette egyik vezető állásához, amit utólag hibának tart. Továbbra is azt szeretné, ha a NER-közeli oligarchák visszafognák magukat és nem költenének “hülyeségekre”, mert a pénzt befektetni kell.","shortLead":"A Fidesz győzelmére fogadna, de „rögös út” vezet még odaáig, mert fifti-fifti az esély a 2026-os választáson a Tisza...","id":"20250508_Lazar-negyszemkozt-kerte-a-NER-oligarchakat-fogjak-vissza-a-luxizast-a-valasztasokig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"b0fa52cf-792a-4646-a46f-5c29662a9cba","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Lazar-negyszemkozt-kerte-a-NER-oligarchakat-fogjak-vissza-a-luxizast-a-valasztasokig","timestamp":"2025. május. 08. 08:45","title":"Lázár négyszemközt kérte a NER-oligarchákat: fogják vissza a luxizást a választásokig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","shortLead":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","id":"20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0.jpg","index":0,"item":"490fdecf-100f-4bb3-8e57-93b0eb6a5d86","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","timestamp":"2025. május. 08. 06:41","title":"Videón a V6 mellett kitartó vadonatúj Audi RS5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha az első benyomásokat kellene összegeznem, akkor szégyenszemre egy PR-es kolléga hangján szólalnék meg: tökéletes kormányzás, finom váltó, parádés futómű, erős motor, alacsony fogyasztás, fejlett technika, odaadó kényelem. Attól félek, a többi benyomás alapján semmit nem tudok ezekhez a sablonokhoz hozzátenni. Vagy én égtem ki, vagy a kocsi tényleg hibátlan.
Látványosabb és kifinomultabb pofát kapott a magyar piacon is népszerű Toyota Avensis, amelynek kombi kivitele izgalmas, sportos családi- és magabiztos, erőt sugárzó cégautó. Ezzel a Toyotával az ügyvezető is elégedett lesz. A melós pedig csak álmodik róla. 9,95 millió forint a kombi a 177 lovas motorral, kézi váltóval és csúcsfelszereltséggel. De ez még nem minden, 140 ezer forintba kerül a metálfény 385 ezerbe a xenonfény, a fejlett navis, internetes, telefonos, tolatóradaros kütyüért 260 ezer forintot kérnek.
A Premium felszereltség ülései kényelmét perforált bőr borítás fokozza, a Toyota Touch & Go Plus számos új, modern technológiával egészíti ki a Toyota érintőképernyős multimédia rendszerét. A berendezésben hangvezérléssel irányítható a navigációs rendszer, a zenei keresés és lejátszás, valamint a telefonos kapcsolatok keresése és hívása. A rendszer segítségével e-maileket küldhetünk és fogadhatunk; a berendezés felolvassa a szöveges üzeneteket, kezeli a naptárt, valamint – a Gracenote adatbázisán keresztül – a “Játssz ehhez hasonlót” zenei keresés funkciója is elérhető. A műholdas navigáció 3D város- és térképmegjelenítést kínál.
A Premium felszereltségi szint tartalmazza az elektromos ülés- és kormányoszlop-állítást, a vezetőoldali beállításokhoz a memóriát és az ülésfűtést. Széria még az ultrahangos parkolásérzékelő, a panorámatető, valamint az új, sötét kivisötétszürke, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa. Ami a kényelemhez kell, minden benne van, csak az ülésszellőztetést hiányoltam, meg a vezetéstechnikai segédeket, de utóbbiak (ütközésmegelőzés, holttérfigyelő, sávváltásra figyelmeztető) csak a 150 lovas automatához járnak.
A műszerfal megjelenésében, tapintásában és általános hatásában fejlődött. A középkonzolon átrendezték a kezelőszerveket, így ergonomikusabban, könnyebben kezelhetők a gombok. A központi légbeömlők új kialakításúak, és a középkonzollal azonos, új, fémhatású felületet kaptak, míg a szélső szellőzők keretei mostantól krómozottak.
A gyakran megérintett alkatrészek (például az ajtófogantyú, a kapcsolók vagy az elülső konzol) tapintási érzete és minőségi hatása egyaránt javult. A műszeregység az eddigi borostyánsárga helyett minőségi megjelenésű fehér háttérvilágítást kapott, a középső tárolórekesz – kartámasz - fedelét az eddigi műanyag helyett bőr borítja.
Az Avensis tervezői javították az utastér hangszigetelését, a nagy kocsi csendes, minőségi, a dízel hangja alig hallatszik. A műszerfal vastag belső hangszigetelő elemét átformálták (csökkentve az illesztési hézagot), valamint meghosszabbították a kardánalagút irányába. A padlón alkalmazott, vastag szigetelést meghosszabbították a műszerfal belső szigetelése felé, a friss levegő bevezetőcsövét pedig hangszigeteléssel látták el.
Ugyanaz a felfüggesztés – elöl McPherson rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros fotómű – alkalmazza, mint elődjében. Az első futómű segédkeretének rögzítési pontjait a pontosabb vezethetőség, a közvetlenebb kormányreakció és a jobb kormányérzet érdekében optimalizálták. A rugóstag külön szerelt felső bekötést kapott, az elülső lengéscsillapítást áthangolták, ami a csillapítási teljesítményt és a rugózási komfortot egyaránt javította. A kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés könnyű és kompakt építésű, így a lehető legkevesebb helyet rabolja a csomagtérből.
A lengéscsillapítót úgy hangolták át, hogy jobb menetkomfortot és pontosabb vezethetőséget biztosítson. A hátsó kanyarstabilizátor átmérőjét 22-ről 23 milliméterre növelték, ami mérsékli a karosszéria oldaldőlését, és közvetlenebb kormányozhatóságot eredményez. Javítottak a jármű elektromos szervokormányán is, közvetlenebbül, élvezetesebben vezethető. A kormánymű áttételét 49,9 mm/fordulatról 54,2 mm/fordulatra módosították. Ezzel a kormány kevesebbet fordul ütközéstől ütközésig, parkolásnál nagy segítség a tolatókamera.
Az elektromos rögzítőfék intelligens, emelkedőn induláskor segít, finoman old gázadásra. A gyújtás levételekor automatikusan behúzza a féket. Xenon fényszórói okosak: a kormánymű állása és a jármű sebessége alapján kiszámítja, hogy három másodperccel később hol lesz a jármű, és úgy forgatja el a tompított fényszórót, hogy az a meghatározott pontra (pl. az előttünk álló kanyar belső ívére) világítson. Dinamikus szintszabályozással rendelkezik, ami automatikusan állandó szinten tartja a fényszóró magasságát.
Motorja kiegyensúlyozottan jár, induláskor nem szaggatja fel az aszfaltot, de amint a hármasba váltva a turbónyomás eléri a maximumot, izgalmasan húz az Avensis. 130 kilométer/órás sebességnél 2200-at, 120-nál 2000-et, 110-nél 1900-at, 100-nál 1700-at, 90-nél 1500-at forog percenként a főtengely. Az 500 kilométeres tesztút végeztével a tankolásnál kellemes meglepetés ért: 6 literes átlagfogyasztást számoltam ki, két decivel kedvezőbbet, mint amit a fedélzeti számítógép mutatott. Start-stop és mindenféle hókuszpók nélkül dicséretes ekkora autótól ez az aszkézis.