Magyarország filmgyártó nagyhatalom, ömlik a bevétel Orbán és Habony köreihez
Egyre több Fidesz-közeli oligarcha tűnik fel a magyarországi filmstúdiók környékén, ahol több száz milliárdot költenek évente a külföldi megrendelők – írja az e heti HVG.
Egyre több Fidesz-közeli oligarcha tűnik fel a magyarországi filmstúdiók környékén, ahol több száz milliárdot költenek évente a külföldi megrendelők – írja az e heti HVG.
A 2022-es gazdasági visszaesést még az államhoz közel álló cégek is megérezték, a kormányközeli kommunikációs vállalatok és hírességek azonban még a tavalyi évet is masszív bevételekkel zárták. Ténytár-összeállításunk 2. része.
Tavaly még ötödik volt, idén a Media1 információi szerint jogi eszközökkel akadályozta meg, hogy felkerüljön a listára.
Betekintettek a Rogán-minisztérium és Balásy Gyula cégei szerződései közé. A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. az Orbán-levél megtervezése mellett kampányokat, képzéseket szervezett és a kormányszóvivőt is támogatta egy több mint 10 milliárdos decemberi keretszerződés alapján.
Tavaly is nagy üzlet volt a kormánypropaganda terjesztése.
Kommunikálnak, rendezvényt szerveznek.
Hárommilliárd forintnál is nagyobb összeget költhet a Budapest 2023 Nrzt. arra, hogy népszerűsítse az atlétikai vb-t, és akkor még csak az első ütemről van szó. A megbízások nagy része, összesen 3,34 milliárd forint értékben Balásy Gyula cégeinél landol.
Az Átlátszó jutott hozzá egy szerződéslistához közérdekű adatigényléssel.
44 milliárd forint ment el plakátokra, újsághirdetésekre és kormányzati videókra.
Balásy Gyula vállalkozásaival újabb 1,14 milliárd forint értékben szerződött le a vb-t szervező cég, erről azonban hallgatott a vezérigazgatója.
A kormány kedvenc kommunikációs ügynöksége lehajol az apróért is: Balásy Gyula cégei 12 millióért vállalták a brüsszeli szankciók elleni konzultáció online kitöltő felületének fejlesztését. Kár, hogy alapvető, filléres biztonsági elemeket sem tartalmazott. A konzultáció ára a 7,5 milliárdot közelíti, de nem tudni, minden benne van-e, mert a kormányzat megtagadta a részletes adatok kiadását a hvg.hu-nak. Grafikonokon mutatjuk viszont a konzultáció „eredményeit".
A kommunikációs kampányt összeállító két cég neve ismerősen csenghet.
Az apróért is lehajol a New Land Media.
Nem okozott nagy meglepetést, ki nyert az állami kommunikációs feladatokra kiírt pályázaton.
Rejtőzködve ugyan, de már a gazdaglistákon is feltűnhetett Balásy Gyula, aki szinte véletlenül lett az Orbán-kormány legfontosabb – és legvagyonosabb – kommunikációs intézője. Egyik cégének ügyfelei a hatalom jóindulatában is bízhatnak befektetésükkel.
Egymás után húzzák le a rolót kormányközeli újság- és tévés szerkesztőségek, tanúbizonyságát adva, hogy már korábban sem a piaci igény indokolta a létezésüket.
Balásy Gyula két vállalkozásánál landolt a pénz nagy része.
Januárban és februárban is kötött a Miniszterelnöki Kabinetiroda egy-egy, az idei évre szóló keretszerződést kormányzati kommunikációs feladatokra.
Miközben a két éve dühöngő világjárvány miatt alig-alig akadnak már rendezvények, az állam több tízmilliárd forint értékben bízta meg az Antenna Hungáriát szervezési feladatokkal. Ezeket aztán a cég el sem végzi, hanem továbbpasszolja Balásy Gyula érdekeltségeinek.
750 óriásplakát került ennyibe.
A későbbi leminősítésre utaló döntést három év stabilitás után hozta meg a hitelminősítő, amely a kormányzati lépésekkel indokolta a változtatást.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.