A Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiavezetőinek a listáján évek óta kiemelt helyen szerepel Balásy Gyula kormányközeli vállalkozó, a New Land Media és a Lounge Group tulajdonosa. A cégcsoporthoz tartoznak többek között a kormányzati üzeneteket közvetítő kék plakátok. A kormánypropaganda terjesztése nagy üzlet, a kormánykommunikáció egyik kedvenc vállalkozásaként a New Land Media Kft. 6,78 milliárd forint nyereséggel zárta 2022-t.
Tavaly is nagy üzlet volt a kormánypropaganda terjesztése. 6,78 milliárd forint nyereséggel zárta 2022-t a New Land Media Kft., a kormánykommunikáció egyik kedvenc vállalkozása. Balásy Gyula, a cég 100 százalékos tulajdonosa nem csak ezt a profitot vette ki teljes egészében osztalékként, hanem még 20 millió forintot a korábbi évek eredménytartalékából is, így összesen 6,8 milliárd forinttal gazdagodott.
A Media1 most azt írja, Balásy Gyula idén jogi eszközökkel tiltotta meg a Marketing&Media magazinnak, hogy szerepeltesse őt a top50 legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján, ahol legutóbb például az 5. volt. A lap eleget tett a kérésnek, mint Simon Krisztián főszerkesztő elmondta, tényleg kaptak megkeresést Balásytól, majd ügyvédi tanácsra úgy döntöttek úgy, hogy megelőzve egy hosszadalmas és bizonytalan kimenetelű bírósági pert, inkább kiveszik őt a befolyásos médiások listájáról.
Simon Krisztián azt mondta, nem akartak úgy járni, mint korábban a Forbes, amelyet egy másik vállalkozó az utcai standokról rendeltetett vissza bírósági úton, amiért szerepeltették őt a leggazdagabb magyarok toplistáján.