Kibukott a Fidesz-frakció az Origo miatt
A Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője és György István főpolgármester-helyettes is határozottan cáfolta az MTI-nek nyilatkozva, hogy egyeztettek volna az MSZP-vel a főpolgármester jogköreit illetően.
A Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője és György István főpolgármester-helyettes is határozottan cáfolta az MTI-nek nyilatkozva, hogy egyeztettek volna az MSZP-vel a főpolgármester jogköreit illetően.
Meneszteni próbálta Tarlós István a BKK-t vezető Vitézy Dávidot, akit azonban megvédett a Fidesz fővárosi frakciója, sőt a főpolgármestertől azt követelte, hogy váljon meg két emberétől - írja vasárnapi cikkében az Index.
2013 közepétől vezetik be a dugódíjat Budapesten. Egy dolog már biztos: nem a város széle lesz a zónahatár. Jelenleg kétféle alternatívát vizsgálnak a kerületek javaslatára: eszerint a külső határ a Hungária körút-Margit körút lenne, de megvizsgálják egy belső zónahatár lehetőségét is. Tarlós István főpolgármester azt szeretné, ha viszonylag magasabb, 4-500 forintos behajtási díjat szednének, cserébe a zónahatáron belül lakóknak nem kellene fizetni.
A fővárosi Fidesz-frakció hvg.hu által megkérdezett tagjai nem tudnak arról, hogy a melegfelvonulásokat tiltó rendelet készülne Budapesten. Korábban az Origo egy névtelen fideszes képviselőre hivatkozva azt írta, hogy már készül egy olyan rendelet, amely majd "kifejezetten megtiltja, hogy az Andrássy úton bugyiban táncoló férfiak vonuljanak”.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán felhatalmazta a főpolgármestert, hogy aláírja a kormánnyal a BKV finanszírozásáról szóló megállapodást, illetve meghatalmazta a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy megkösse az új, május elsejétől érvényes közszolgáltatási szerződést. Ezt az Európai Bizottság előzetesen, még a megállapodás előtt véleményezte. A kormány az idei évre ígéretet tett az 1+1 forintos finanszírozás vállalásáról. Jövőtől egyre kevesebb pénzt ad, viszont új adó kivetésének lehetőségét biztosítja a fővárosnak.
Újabb nagy területeken kell fizetni a parkolásért, immár a főváros külső kerületeiben is, ha Zugló és Kőbánya igent mond a tervekre. A két kerület vezetése szerint éppen a fizetős kerületekből kiszorult autósok okoznak gondot, ezért kényszerülnek a lépésre a saját lakosaik érdekében. Cserébe két helyen létesítene a főváros P+R parkolót, ám a férőhelyek száma sokkal kevesebb lesz, mint a környéken parkoló autók száma. Az Emberibb Parkolásért Mozgalom szerint az Örs vezér téren legalább 5-6 ezer, de inkább 10 ezer autót befogadó P+R parkoló oldaná meg a jelenlegi áldatlan állapotokat.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a BKV közszolgáltatási szerződésének lejártáig célszerű a jelenlegi paraméterkönyv szerint működtetni a járatokat. György István InfoRádió Aréna című műsorában szerdán elmondta: úgy látja, hogy addig a folyó finanszírozási problémák is megoldódhatnak.
Egyrészt nem kellő ismeretanyag birtokában, másrészt egyes felvetéseket a valósághoz képest túlzó módon fogalmazott meg az a névtelen levél, amely visszaélésekkel és bűncselekmények elkövetésével vádolta meg a Budapesti Temetkezési Intézet (BTI) jelenlegi vezetését; ez olvasható a főváros jelentésében, amely az ügyben indított vizsgálatot zárta le október végén - közölte György István főpolgármester-helyettes.
Az év végéig a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.-t is a Budapesti Városüzemeltetési Központba (BVK) apportálhatják, az erre vonatkozó elvi döntést jövő szerdán hozza meg a Fővárosi Közgyűlés.