Csütörtökön megnyitják a Hajógyári-szigetet és a Római-partot is
A Főkert munkatársai nem találtak balesetveszélyes fát az árvíz levonulása után.
A Főkert munkatársai nem találtak balesetveszélyes fát az árvíz levonulása után.
Kádár Tamás azt mondja, eleve magyar látogatóból megy ki a legtöbb a Szigetre, de persze nyitottak a mindenkori városvezetéssel olyan megállapodásra, ami a látogatóknak előnyös, ilyen lehetne például a K-híd régóta ígért felújítása.
Harminc év alatt harminc százalék kedvezmény.
Az ítélet nem jogerős, az ügyészség fellebbezett, illetve további feltétel, hogy be kell fizetnie egy 100 milliót meghaladó pénzbüntetést.
Kiss László szerint a fesztiválnak otthont adó terület jelentős része a fővároshoz, illetve Óbuda-Békásmegyerhez tartozik.
Mármint a Petőfi Kulturális Ügynökségben, amelynek a tulajdonába került a Hajógyári-sziget egy része.
A bíróság véglegesen elutasította a perújítást az ügyben.
Két év kihagyás után, egy extra száraz nyáron tért vissza a Sziget a Hajógyári-szigetre, ahol a fesztivál után komoly füvesítés vált szükségessé. A fesztivált szervező cég erre több mint 20 milliót költ, de úgy tűnik, hogy a füvesítésnek Magyarország egyik legnagyobb kutyás közössége számára is jelentős ára van: 30 ezer négyzetméternyi területet egészen jövő tavaszig nem kapnak vissza a sétáltatók a tervek szerint.
Az Árpád hídnál ment a vízbe a fiú, amikor elmerült. A keresés miatt lezárták budai alsó rakpartot a Hajógyári-sziget mellett, a gyerek holttestét este találták meg.
A szerződéstervezet egyetlen, az önkormányzat számára fontos kérdést sem rendez megnyugtatóan.
Az Orbán-kormány tényleg az utolsó pillanatban hátrált ki a Németországgal, Ausztriával és Szlovákiával közös pályázatából.
Úgy tűnik, megvalósul a Petőfi Rádió és TV átalakítása.
A Zichy-kastély után most Andrássy-palotát kapja meg Demeter Szilárd, amit a Hajógyári-sziget déli csücskével együtt az egyetemekhez hasonlóan közérdekű vagyonkezelő alapítványba szerveznek ki.
Mind megkapta Demeter Szilárd a Hajógyári-sziget szinte teljes déli területét, benne a Hadrianus-palotával, fél tucat más műemlékkel, az egykori hajógyár épületekben működő bezárt szórakozóhelyekkel.
A Hajógyári-sziget hétvégente, pláne jó időben szinte teljesen megtelik, rengetegen keresik a kevés megmaradt dunai zöldterületet és partot Budapest szívéhez közel. Nemcsak az óbudaiaknak, hanem szinte minden budapestinek van egy kellemes emléke a Filatorigát környékéről, ebből is látszik, mekkora szükségünk van a zöldre meg a folyóra. Most azonban veszélyben a sziget, ha kiépül a tervezett árvízvédelem: a WWF Magyarország azért küzd, hogy ne csökkenjen a városi zöldfelület, és ne vágják ki az ártéri erdő fáit. Mindent megtesznek azért, hogy ne szűnjön meg az egyik utolsó természetes, nem kiépített budapesti Duna-parti rész. Cikkünket frissítettük az Országos Vízügyi Főigazgatóság döntése után.
Miközben az euró ára már 365-nél is járt, utolsóként az MNB is elismerte, hogy idén recesszió lesz; minden idők legnagyobb otthonteremtési programját ígérte meg Novák Katalin; leállt a Hajógyári-sziget gátépítésének előkészítése. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Egyre inkább úgy tűnik, tényleg nem fognak fákat kivágni a Hajógyári-szigeten.
A napokban eldől a Hajógyári-sziget sorsa: míg a kormány árvízvédelmi mobilgátat akar építeni, addig a civilek és a környezetvédelmi szervezetek a visszafordíthatatlan környezetpusztításra figyelmeztetnek. A hvg.hu videója a szigetről.
Míg a főpolgármester szerint folytatódik a Hajógyári-szigetre tervezett árvízvédelmi projekt előkészítése, addig a miniszerelnökséget vezető miniszter azt állítja, hogy semmi sem fog épülni a területre.
A Fővárosi Közgyűlés azt kéri a kormánytól, hogy állítsák le a fakivágásokkal járó beruházást. Ha ez nem történik meg, októberben jöhet a tilalom.