Elindult a 3-as metró kocsijainak felújítása, jönnek a pótlóbuszok
Elkezdődött a 3-as metrókocsik felújítása, a BKV pedig már a vágányok rekonstrukciójára készülve autóbuszokat szerez be – írta a Világgazdaság.
Elkezdődött a 3-as metrókocsik felújítása, a BKV pedig már a vágányok rekonstrukciójára készülve autóbuszokat szerez be – írta a Világgazdaság.
A korábban bejelentett 69 milliárd forint helyett akár 82 milliárdot is kifizethet a BKV az orosz Metrowagonmashnak a 3-as metró lepukkant kocsijainak felújításáért. Kiderült ugyanis, hogy a szerződés végleges összértéke 13 milliárd forinttal magasabb az opciók miatt. Ha utóbbiakat lehívják, több szerelvényt újítanak fel az oroszok – írja a Közbeszerzési Értesítő alapján az mfor.hu.
Aláírta a BKV és az orosz Metrowagonmash a budapesti 3-as metró járműparkjának felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést – közölte a BKV pénteken.
A Népszabadság szerint továbbra is bizonytalan, pontosan mikor írhatják alá a 3-as metró járműveinek felújításáról szóló szerződést. A vesztes észt pályázó jogorvoslati kérelme mégis okozhat késést, hiába mondta a főpolgármester múlt héten azt, hogy nem kell elhalasztani a szerződéskötést. A Közbeszerzési Hatóságtól azt közölték a lappal, hogy még nem indították meg az ügyben a jogorvoslati eljárást.
A Skinest Rail szerint a BKV formális okokból utasította el az oroszokénál minden szempontból jóval kedvezőbb ajánlatát, de egy új magyar törvény miatt csak az EU-hoz fordulhatnak jogorvoslattal. Ezt viszont megteszik.
Az orosz Metrowagonmash nyerte a budapesti 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt tendert – közölte a BKV szerdán.
A Népszabadság meg nem erősített információi szerint a BKV fontolgatja az észtek metrófelújítási pályázatának érvénytelenítését, mert abban túl alacsony ár szerepel. A másik pályázatban, az oroszokéban az észtekénél 10 százalékkal magasabb ár szerepel. A Figyelő közben azt írja, hogy a becsült költségek alapján elgondolkodtató, miért nem hirdettek egy tendert a 3-as metró kocsijainak felújítására, és egyet új járművek beszerzésére.
A moszkvai metrókocsik fékjei az elmúlt pár hónapban háromszor is felmondták a szolgálatot a számítógép meghibásodása miatt. Konstrukciós hiba miatt előfordult, hogy a 70 kilométer/óra sebességgel haladó vonat utolsó kocsijának ajtaja 7–10 centiméterre is kinyílt a nyomáskülönbség következményeként – erre hívta fel a figyelmet a Metróért Egyesület. A civilek szerint mindez azért fontos, mert a budapesti 3-as metró járműfelújítási tenderén induló Metrowagonmash várhatóan hasonló műszaki megoldásokat alkalmazna majd – írja az Index.