Késik a metrókocsik felújítása, a BKV 2 milliárdos kötbérigényt jelzett már
A BKV vezérigazgatója megerősítette, hogy jövő nyár elejére kellene befejezni a 37 budapesti metrószerelvény felújítását, de az orosz gyár csúszásban van.
A BKV vezérigazgatója megerősítette, hogy jövő nyár elejére kellene befejezni a 37 budapesti metrószerelvény felújítását, de az orosz gyár csúszásban van.
Szobnál hagyta el Magyarországot szombat hajnalban az a vasúti szerelvény, amellyel újabb hat budapesti metrókocsit visznek ki felújításra Oroszországba – számolt be a Metróért Egyesület a Transportvideos alapján. A hírek szerint ez volt a tizennegyedik transzport a Metrowagonmash gyára felé.
Moszkvából olyan magasan képzett specialisták érkeztek Budapestre, akik a korszerű metrókocsik fejlesztésére és üzemeltetésére specializálódtak.
Már csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint közlekedési hatóság engedélyére vár a BKV, hogy újból üzembe helyezhesse a 3-as metró felújított, de az ismert ajtóhibák miatt forgalomból kivont szerelvényeit.
A Metrowagonmash bocsánatot kért a korszerűsített metrószerelvényekkel kapcsolatos hibákért.
Nem először éri kritika a 3-as metró Oroszországban felújított szerelvényeit.
Meghívta az orosz vállalatokat a budapesti 3-as metró további korszerűsítésére kiírt és jövőbeni magyar állami tenderekre Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter - közölte honlapján az orosz ipari és közlekedési tárca.
Sorozatjárműként alakíthatják át a budapesti 3-as metró szovjet kocsijait Oroszországban, miután megkapták a típusengedélyt. Az üzemi tesztek után ezer kilométert kell futniuk a felújított szerelvényeknek, mielőtt a vasúti hatósági járművizsga után forgalomba állhatnak majd.
Átment a gyári biztonsági teszteken a Metrowagonmash által felújított, a 3-as metróvonalra szánt szerelvény budapesti prototípusa - közölte a felújítást végző társaság.
Kevés a hasznosítható anyag az M3-as metró kocsijaiban - közölte a felújítást végző orosz cég magyar újságírókkal.
Csütörtökön tesztelték a 3-as vonalon a 40 éves, de újra hamvas szovjet metrószerelvényt, amelyet az orosz Metrowagonmash újított fel.
Az újabb szerelvényt a tervek szerint október közepén indítják Oroszországból és november első napjaiban érkezne Budapestre, a harmadik felújított szerelvény pedig november közepén. A Metrowagonmash azt tervezi, hogy később havonta két felújított szerelvényt indít majd útnak.
Nehezen és a vártnál később sikerült működésre bírni a 3-as metró első felújított szerelvényét – írja a Népszabadság. A tesztüzemet is megkezdték a Kőér utcai próbapályán, valamint elindult a kocsivezetők képzése. Közben két másik szerelvényt vittek ki felújítani Oroszországba. Az a cikk szerint még kérdéses, ráengedik-e a régi pályára az új metrókat, vagy megvárják a készülődő felújítás végét.
A főváros, a BKV és a Metróért Egyesület is cáfolta, hogy a felújításra kiküldött metrószerelvény helyett egy teljes újat küldtek vissza prototípusként az orosz Metrowagonmashtól. A Metróért Egyesület szerint eleve a felvetés értelmetlen, mivel felújításkor a szerelvény minden elhasználódott elemét kicserélik – és ez a 3-as metró esetében majdnem az egész jármű is lehet.
Egy nap, öt hír, amiről mindenki beszél: a nagy metrótrükk; magyar-német vita egymás átveréséről; a nagy államosítás közepette itt az újabb alternatív magániskola; a franciaországi foci-Eb-t természeti katasztrófa is veszélyezteti; a légi balesetek elleni ígéretes találmánnyal állt elő három magyar fiatal.
A Demokratikus Koalíció (DK) feljelentést tesz, mert a sajtóhírek szerint a tenderen nyertes orosz Metrowagonmash nem felújította a 3-as metró szerelvényeit, hanem újakra cserélte ki azokat.
Nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít a 3-as metróhoz az orosz Metrowagonmash cég – állította a Népszabadság.
Csütörtök hajnali egy órakor megérkezett a Kőér utcai járműtelepre az első felújított metrószerelvény – írja az Iho.hu. Oroszországban újították fel a hat kocsit, és vasúti vontatással, de a saját kerekein gurult vissza Budapestre. Egy rozsdás, összefirkált kék metrót ment ki és egy fekete-fehér, kívül-belül felújított szerelvény jött vissza, sokan azonban vitatják, hogy új kocsik vásárlása helyette megéri-e erre több tízmilliárd forintot költeni.
Nekünk az oroszok által felújított metrószerelvényeink funtak majd a 3-as metró vonalán, Szófia viszont hasonló "egységáron" nemcsak hogy vadiúj szerelvényeket vesz, de az árba náluk belefért az ő új 3-as metróvonaluk kontrollrendszerének vásárlása és üzembe helyezése is.
Valószínűleg az egyik első felújított budapesti metrókocsi látható azokon a képeken, amelyek nemrég kezdtek el terjedni a Facebookon. Egy lecsupaszított, de már újrafényezett járművet fotóztak le. A korábbi kék színt, úgy tűnik, tényleg fekete-fehérre cserélték – ha hitelesek a képek.