Bedöglött a MÁV e-ticket rendszere
Leállt a MÁV elektronikus jegyvásárlásért felelős rendszere péntek délután fél négy körül – írja az Index.
Leállt a MÁV elektronikus jegyvásárlásért felelős rendszere péntek délután fél négy körül – írja az Index.
Józan paraszti ésszel is belátható, hogy miért nem magyar nyelvű tájékoztatásként kell kihelyezni azt az információt, amelyet más nyelven beszélőknek szánunk. Külön érdekesség, ha az adott szöveg lekattintása éppen az angol nyelvű információkat hozná elő – már ha az angolul beszélők értenék, hogy ehhez a linkre kell kattintaniuk.
Magyar fejlesztésű, a szolnoki telephelyen gyártott két IC+ vasúti kocsit állított tesztüzembe a MÁV. A kocsik a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza-vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon is járnak majd.
Lecseréli jegyértékesítő rendszerét a MÁV, a jegyek teljesen újak lesznek, a kalauzok pedig vadonatúj jegykiadó-készülékeket kapnak – közölte a Népszabadság. A lap szerint a csaknem egymilliárdos átállás már meg is kezdődött, ezért tapasztalhatták azt az utasok több vonalon is, hogy a kalauzok tollal töltik ki a menetjegyeket.
A Budapest-Újszász vonal állomásépületeinek felújítását díjazták Amszterdamban. Az épületek az eredeti tervek és fotók felhasználásával műemléki igényű rekonstrukción estek át - közölte a MÁV.
Tárnoknál a biztosítóberendezés romlott el, emiatt a Budapest-Székesfehérvár vonalon 20-30 perces késésekkel kell számolni.
Zuglóban az Erzsébet királyné úti aluljárót harmadjára festették át, a MÁV pedig egy levélben kéri, hogy állítsák vissza azt az eredeti állapotba.
Minden ötödik vizsgázó megbukik a MÁV-csoport időszakos beszámoló vizsgáján.
A biztosítóberendezés hibája miatt jelentős késéssel közlekednek a vonatok a Budapest-Szolnok-Záhony vonalon.
Október 5. és 11. között a budapest-nyíregyházi vasútvonal felújítása miatt úgynevezett vágányzári menetrend lép életbe több vonalon. Szolnok és Szajol között vonatpótló autóbuszok közlekednek majd, több vonat kerülő útvonalon jár
Csinosítják a MÁV dolgozóit: új egyenruhát kap a vasúttársaságnál az a körülbelül 16 ezer dolgozó, akik találkoznak az utasokkal. Jövőre már az új uniformist hordja a dolgozók egy része. A MÁV leírása szerint az eddigieknél kényelmesebb, divatosabb, színesebb, jobban szellőző ruhákban dolgozhatnak majd többek között a kalauzok és a jegypénztárosok.
Többnyire vasipari, villanyszerelői, műszerészi szakképesítést és érettségit igénylő munkakörökben hirdet meg közel 250 állást a MÁV.
Brüsszeli tízmilliárdokból fogunk kényelmesebben közlekedni. Az egyik fejlesztés megalapozza az elektronikus jegyvásárlás bevezetését a vasúton, villantotta fel a fejlesztési minisztérium.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének elnökség szerint elképesztő és teljességgel elfogadhatatlan, hogy a MÁV-nál olyan új Intercity-kocsikat terveztek, amelyek nem akadálymentesek, és a kerekesszékes utasokat külön vagonokban akarnák utaztatni. A Népszabadság múlt héten írt arról, hogy át kell terveztetni az új IC+ kocsikat, egyebek mellett azért, mert nem akadálymentesek. A MÁV szerint nem volt céljuk a tervezéskor „speciális igények” kiszolgálása.
Több napig pótlóbusz közlekedik a Siófok-Kaposvár vasútvonal egy szakaszán, mert szombat éjjel a Tab és Siófok közötti szakaszon a tartós esőzés miatt kialakult vízátfolyások kimosták a vasúti pálya ágyazatát.
A budapesti elővárosi közlekedésben használt 300 vasúti kocsit és 56 mozdonyt korszerűsít a MÁV-Start – a kocsikon kicserélik többek között a padlót, az ablakokat és az üléshuzatokat, a vonatok pedig "Fecske" dizájnt kapnak.
A MÁV-Start Zrt. által Szolnokon kifejlesztett két darab IC+ kocsi prototípus a napokban megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az utasforgalmi próbaüzemi engedélyt, a kocsik heteken belül belföldi forgalomban utasokat szállítanak.
Át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a vagonokat. De vannak más gondok is. A Népszabadság szerint a MÁV elismerte a hibát.
Maró hatású vegyi anyag kezdett szivárogni egy vasúti tartálykocsiból hétfő hajnalban.
Magyar-orosz vasúti fejlesztésekről folytatott kétoldalú megbeszélést a MÁV elnök-vezérigazgatója és az oroszországi vasutak elnöke Jekatyerinburgban – közölte a MÁV pénteken.