Külföldre kacsintgat az autópálya-matricák forgalmazója, de 100 milliárdos indonéz üzlete elakadt
A NÚSZ Zrt. leánycégének ügyvezetője az állami vállalatnál a nemzetközi kapcsolatok igazgatója.
A NÚSZ Zrt. leánycégének ügyvezetője az állami vállalatnál a nemzetközi kapcsolatok igazgatója.
Tavaly 2,5 millió bírságot szabtak ki érvényes matrica nélkül autózókra, ebből 1,5 milliót külföldiekre.
Aki külföldi rendszámú járművel mulaszt el autópálya-matricát venni Magyarországon, a magyar rendszámúakhoz képest két és félszeres bírságot kap, és a csekket nem is a magyar útdíjbeszedő, hanem egy németországi, de amúgy szintén magyar családi vállalkozás küldi. Az EU hiába hozott szabályokat épp az ilyen ügyek költségeinek csökkentésére, azok csak másutt működnek, nálunk valamiért nem. A külföldi hatóságok is ismerik a „magyar különlegességet,” de tehetetlenek ellene. Mégis vannak, akik felveszik a harcot a németországi magyar társasággal, és nyernek is.
A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén még hamarabb megkezdik a következő évi matricák árusítását.
Az útdíjbevételek nagyobbik része tavaly is a teherautók utáni e-útdíjból származott, de több mint 10 milliárddal többet fizettek a személyautósok is, mint 2014-ben.
Visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.
Összesen 186 milliárd forint bevételt termeltek az autópályák az első fél évben. A külföldiek és a belföldiek aránya 35-65 százalék volt.
Lefokozta azt az ügyfélkapcsolati osztályvezetőt a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ), aki korábban a testvérének intézte el a sztrádapótdíj elengedését.