#PISA-felmérés


Videó: Nem félti a gyerekét ebben az iskolarendszerben? - Szülők a PISA-tesztről
 

Videó: Nem félti a gyerekét ebben az iskolarendszerben? - Szülők a PISA-tesztről

Katasztrofálisan szerepeltek a magyar gyerekek a természettudományos, matematikai és olvasás-szövegértési kompetenciákat vizsgáló PISA-teszten; az előző felmérés óta nálunk romlott legtöbbet a gyerekek teljesítménye az EU tagországok közül. Szülőket kérdeztünk arról, mit gondolnak a csúfosan vizsgázó oktatási rendszerről.

Mizsur András - Fekete Norbert Mizsur András - Fekete Norbert

PISA-teszt után: elveszett egy generáció?
 

PISA-teszt után: elveszett egy generáció?

Lesújtóan szerepeltek a magyar diákok a 2015-ös PISA-teszten, tanárokkal és egy, a fideszes oktatáspolitikára rálátó szakértővel elemeztük az okokat. Nem csak Hoffmann Rózsa a hibás.

Windisch Judit Windisch Judit








Kőkeményen fizetünk a mai rossz iskolarendszerért
 

Kőkeményen fizetünk a mai rossz iskolarendszerért

A magyar iskolarendszer egyik legnagyobb bűne, hogy nem csökkenti, hanem növeli a társadalmi különbségeket: egyes felmérések szerint 150-200 ezer gyerek nem jut hozzá minőségi oktatáshoz. Márpedig egyszer még piszok sokat fogunk fizetni, ha nem törődünk a szegényebb gyerekekkel: ma két dolgozóra három, húsz év múlva azonban már négy eltartott is juthat.

hvg.hu hvg.hu


Vekerdy: Semmi szükség alsóban mindennapos tornaórára!
 

Vekerdy: Semmi szükség alsóban mindennapos tornaórára!

A népszerű pszichológus és író, Vekerdy Tamás mindig is a magyar oktatási rendszer nagy kritikusai közé tartozott, azonban legfrissebb interjújában érezhetően türelme végére ért 80 éves korára. Meglátása szerint a jelenlegi szisztéma egyetlen értelme a spórolás mellett, hogy felülről egyetlen gombnyomásra működjön a rendszer, melyet jelenlegi minőségében egyenesen nemzetrontónak tart.

hvg.hu hvg.hu

Papírunk van róla: teljes tévúton a magyar oktatás
 

Papírunk van róla: teljes tévúton a magyar oktatás

Ismét nemzetközi tanulmány igazolja, hogy a magyar kormánynak inkább csak a szlogenek szintjén fontos a hazai iskolarendszer: az utóbbi évek adatai ugyanis folyamatos, drasztikus forráskivonást mutatnak. Olyannyira, hogy ebben gyakorlatilag az egyik „élen járó ország” lettünk. De megerősíti az elemzés azt is, hogy az állam túl kevés tanórát fizet, a tanárokat nem becsüli meg, kevés és várhatóan kevés is marad a diplomás. Mindez úgy, hogy közben a tények cáfolják a tételt, mely szerint „egy jó szakma többet ér, mint a diploma”.


Árulkodott a PISA: a sok internet is ront a diákok teljesítményén
 

Árulkodott a PISA: a sok internet is ront a diákok teljesítményén

Rosszabb tanulási eredményeket ér el az a diák, aki rendszeresen a számítógép előtt ül, még akkor is, ha azt csak tanulási célból teszi. A nemrég közzétett OECD-jelentésen sokan meglepődtek, pedig nem egy új felismerésről van szó. De azért óva intenénk az iskolákat, hogy eltiltsák a gyerekeket az informatikai eszközöktől, ugyanis a munkaerőpiac által elvárt digitális írástudásban nagyon rosszul állunk. Van megoldás a látszatellentmondásra: az IKT-pedagógiában is felkészült tanár.


Megrendítően rossz lett a magyar diákok szövegértési tesztje
 

Megrendítően rossz lett a magyar diákok szövegértési tesztje

Kikerültek a 2012-es PISA szövegértési felmérés eredményei, több ponton megrendítően rossz eredményeket értek el a diákok, rengeteg feladatot el sem kezdtek. Számítógépes szövegértési feladatokban a harmincadik helyen zártak a diákok a harmincnégyből. Minden ötödik magyar diák funkcionális analfabéta.

hvg.hu/Origo hvg.hu/Origo



A sok házi feladat rontja a teljesítményt, nálunk mégis erőltetik
 

A sok házi feladat rontja a teljesítményt, nálunk mégis erőltetik

Nem kellene rácsodálkoznunk, ha egy tanító néni nem ad fel a gyereknek házi feladatot, az oktatási eredményekben világelső finn és koreai gyerekeknek például alig kell otthon tanulniuk. Az egész napos iskola után már kifejezetten káros tovább terhelni a diákokat, akik így akár napi 9-11 órát is kénytelenek „dolgozni”. Magyarországon ráadásul leginkább a gyakoroltató feladatok divatosak, amik kevéssé hatékonyak. Van azonban olyan iskola is, ahol 20 éve nincs házi.