#TikTok

 

"Összeomlanak, mikor rájönnek, mit csináltak" – Bojti Andrea gyermekpszichológus a netes zaklatásról

Nemrég egy szinte kamaszkorú magyar Youtube-videóssal kapcsolatban merült fel a gyanú, hogy részt vett egy gyermekkorú lány netes vetkőztetésében. De nem kell ehhez népszerű vloggernek lenni, a gyerekek sokszor egymást rántják a zaklató szerepébe, családi háttértől, közegtől függetlenül bárkiből lehet társtettes, ha rossz társaságba kerül. Jeleket azonban az áldozatok és a bántalmazók is adnak – a szülők feladata pedig az, hogy ezeket észrevegyék és a problémát kezeljék – mondta lapunknak Bojti Andrea, klinikai gyermek- és ifjúságpszichológus.





Újdonsággal készül a Netflix
 

Újdonsággal készül a Netflix

A korábbi Fast Laughs funkció mintájára újra csak a TikTok rövidvideós koncepciójára építve vezetne be gyerekek számára egy újabb funkciót a Netflix.

hvg.hu hvg.hu


Öregszik a Facebook, és ebből még baj lehet
 

Öregszik a Facebook, és ebből még baj lehet

Míg korábban a fiatalok legkedveltebb online találkahelye volt a Facebook, mára inkább szüleik, nagyszüleik látogatják a legnagyobb közösségi oldalt. Ez viszont nem annyira tetszik a hirdetőknek, és így az oldal alapítójának sem.

hvg.hu hvg.hu





Kiderítették, hogy megharagudtak-e a magyarok a Facebookra a nagy leállás miatt
 

Kiderítették, hogy megharagudtak-e a magyarok a Facebookra a nagy leállás miatt

Magyarországon még mindig a Facebookról beszélünk a leggyakrabban online, és ha már ott vagyunk, receptekről és a koronavírusról olvasunk legtöbbször. Az Instagramot szeretjük a legjobban és a képek alatt leginkább gratulálunk, a legkevésbé pedig a LinkedInt kedveljük. Twittert még mindig kevesen használnak hazánkban. A SentiOne közel 13,5 millió idei online említést elemezve felmérte, melyik közösségi oldalakat kedvelik a magyar internetezők, mikor aktívak azokon és milyen témákról beszélgetnek.

hvg.hu hvg.hu







A magyarok ismerik a közösségi média sötét oldalát
 

A magyarok ismerik a közösségi média sötét oldalát

A Kaspersky kutatásából az derült ki, hogy a magyarok 40 százaléka többet használta a közösségi hálózatokat a helyi és az országos lezárások alatt, mint a világjárvány előtt. Miután azonban sokan napi több órát töltünk a közösségi oldalakon, különösen oda kell figyelnünk arra, hogy ne éljenek vissza a személyes adatainkkal – hívja fel a figyelmet a kiberbiztonsággal foglalkozó cég.

hvg.hu hvg.hu