Térkép: Ezeken az utakon kell januártól fizetni
Január 1-jétől fizetőssé válik az M0-s két szakasza, valamint az M1-M7-es, az M3-as, az M5-ös és az M6-os fővárosi bevezető szakaszai. Térképen jelenítettük meg a fizetőssé váló utakat.
Január 1-jétől fizetőssé válik az M0-s két szakasza, valamint az M1-M7-es, az M3-as, az M5-ös és az M6-os fővárosi bevezető szakaszai. Térképen jelenítettük meg a fizetőssé váló utakat.
Bús Balázs III. kerületi polgármester javasolni fogja, hogy a fizetős szakaszból emeljék ki a Megyeri hidat. Szerinte a Megyeri híd városi híd funkciót is betölt, így a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom növekedését és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni.
Nem végeznek számításokat. Kivéve, amikor a saját pénzüket számolják.
Boldogabban fizetünk az M0-án is, ha tudjuk, hogy ebből lesz szép új vára a Miniszterelnök Úrnak.
Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 fővárosi bevezető szakaszait is fizetőssé teszi a kormány. Kérdésünkre az NFM megerősítette a hírt. Az intézkedéssel a költségvetésben tátongó 40 milliárdos lyukat tömnék be.
Németországban a közlekedési tárca elkészítette a külföldi autósokat terhelő autópályadíj tervét. Az éves díj legfeljebb 130 euró, vagyis átszámítva nagyjából 40 300 forint lehet, és várhatóan 2016-tól kell majd megfizetni.
Uniós autópályadíjat javasol a német CDU parlamenti frakcióvezetője. Ehhez össze kellene hangolni az uniós országok díjrendszereit. A javaslat annak nyomán született, hogy vitát generált a németek által bevezetni készült, csak külföldiekre vonatkozó autópályadíj ötlete.
A nemzeti fejlesztési miniszter nem tartja indokoltnak az úthasználati jogosultságok érvényességi idejének további kitolását – derül ki a csütörtöki Világgazdaságból.
Az EU-ban egységesen kötelező autópálya-használati díj bevezetését javasolja az Európai Bizottság német tagja.
Délután 4 órától ismét fizetni kell az M6-os és M7-es autópályákon, ahol korábban a rendkívüli hóhelyzet miatt ingyenesen lehetett közlekedni.
Nem szabad különbséget tenni német és nem német autós között, ha Németországban bevezetik az autópályadíjat – erre figyelmeztetett Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos egy keddi interjúban. Az Európai Bizottság tagja hangsúlyozta, hogy "nem lehet ingyenes autópálya-matricát vagy kedvezményt adni csak a német autósoknak".
A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendő jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése - írta csütörtökön a Die Welt az online kiadásában.
Németországban évente nagyjából 100 euró (mintegy 30 ezer forint) lehet a külföldi autósokat terhelő autópályadíj, fizetni várhatóan 2015-től kell majd. Alexander Dobrindt közlekedési miniszter a Bild am Sonntag című vasárnapi lapnak elmondta, hogy a tárcánál a matricás rendszer bevezetésén gondolkodnak, és 2014-ben nyújtják be az autópályadíjról szóló törvényjavaslatot a parlamentnek.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem tervez változást januártól a vasúti személyszállítás tarifáiban és az úthasználat után fizetendő díjtételekben.
Németországban várhatóan megszűnik az autópályák ingyenessége, keddi sajtójelentések szerint a koalíciós tárgyalásokon megállapodtak abban, hogy 2014-ben törvényt hoznak a külföldi autósokat terhelő autópályahasználati díjról.
Emelkedik a személyautók éves autópályadíja januártól Szlovéniában, ahol a kisteherautókra új díjkategóriát is bevezetnek.
Autópálya-használati díjat kell kivetni a külföldi autósokra Németországban - szorgalmazta egy vasárnapi interjúban a bajor konzervatív CSU elnöke, hangsúlyozva, hogy pártja nem vesz részt a következő német kormány munkájában, ha annak programjában nem szerepel ez az intézkedés.
Továbbra is ellenzi a német kancellár a személyautók után fizetendő sztrádadíjat, máshol is inkább a tehergépkocsik gazdáira próbálják terhelni az utak fenntartási költségeit - közölte összeállításában az MR1-Kossuth Rádió.
Angela Merkel német kancellár továbbra is elutasítja, hogy Németországban autópálya-használati díjat vezessenek be a személyautók számára.
Januártól emelkedik az autópályadíj Olaszországban.