#autópályadíj

Fideszes polgármester kelt ki a fizetős M0-s ellen
 

Fideszes polgármester kelt ki a fizetős M0-s ellen

Bús Balázs III. kerületi polgármester javasolni fogja, hogy a fizetős szakaszból emeljék ki a Megyeri hidat. Szerinte a Megyeri híd városi híd funkciót is betölt, így a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom növekedését és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni.

hvg.hu hvg.hu



Óriási januári gyomros mindenkinek: fizetős lesz az M0-ás
 

Óriási januári gyomros mindenkinek: fizetős lesz az M0-ás

Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 fővárosi bevezető szakaszait is fizetőssé teszi a kormány. Kérdésünkre az NFM megerősítette a hírt. Az intézkedéssel a költségvetésben tátongó 40 milliárdos lyukat tömnék be.

hvg.hu hvg.hu


Uniós autópályadíjat akar a német kormánypárt
 

Uniós autópályadíjat akar a német kormánypárt

Uniós autópályadíjat javasol a német CDU parlamenti frakcióvezetője. Ehhez össze kellene hangolni az uniós országok díjrendszereit. A javaslat annak nyomán született, hogy vitát generált a németek által bevezetni készült, csak külföldiekre vonatkozó autópályadíj ötlete.

MTI MTI



Nem tetszik az EU-nak Németország sztrádadíj-terve
 

Nem tetszik az EU-nak Németország sztrádadíj-terve

Nem szabad különbséget tenni német és nem német autós között, ha Németországban bevezetik az autópályadíjat – erre figyelmeztetett Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos egy keddi interjúban. Az Európai Bizottság tagja hangsúlyozta, hogy "nem lehet ingyenes autópálya-matricát vagy kedvezményt adni csak a német autósoknak".

MTI MTI

A német autóklub hallani sem akar az autópályadíjról
 

A német autóklub hallani sem akar az autópályadíjról

A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendő jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése - írta csütörtökön a Die Welt az online kiadásában.

MTI MTI

Németországban 100 euró lehet az autópályadíj
 

Németországban 100 euró lehet az autópályadíj

Németországban évente nagyjából 100 euró (mintegy 30 ezer forint) lehet a külföldi autósokat terhelő autópályadíj, fizetni várhatóan 2015-től kell majd. Alexander Dobrindt közlekedési miniszter a Bild am Sonntag című vasárnapi lapnak elmondta, hogy a tárcánál a matricás rendszer bevezetésén gondolkodnak, és 2014-ben nyújtják be az autópályadíjról szóló törvényjavaslatot a parlamentnek.

MTI MTI



Merkel hallani sem akar az útdíjról
 

Merkel hallani sem akar az útdíjról

Továbbra is ellenzi a német kancellár a személyautók után fizetendő sztrádadíjat, máshol is inkább a tehergépkocsik gazdáira próbálják terhelni az utak fenntartási költségeit - közölte összeállításában az MR1-Kossuth Rádió.

hvg.hu hvg.hu





 

"Fizessenek a külföldiek autópályadíjat!"

Autópálya-használati díjat kell kivetni a külföldi autósokra Németországban - szorgalmazta egy vasárnapi interjúban a bajor konzervatív CSU elnöke, hangsúlyozva, hogy pártja nem vesz részt a következő német kormány munkájában, ha annak programjában nem szerepel ez az intézkedés.

MTI MTI