Tényleg agyba-főbe szívatják a magyarokat az útdíjbírsággal?
Akkora pótdíjakat fizettet velünk az állam, mint például az osztrákoknál, csak nekünk a feleakkora fizetésünkből kell kinyögnünk. Rendben van ez így?
Akkora pótdíjakat fizettet velünk az állam, mint például az osztrákoknál, csak nekünk a feleakkora fizetésünkből kell kinyögnünk. Rendben van ez így?
Zágráb és Split között 183 kunát kell majd fizetni, Dubrovnikig pedig 234 kuna lesz a sztrádadíj hétfőtől.
Kevés gyűlöltebb szó van a francia nyelvben, mint a „péage”, ami fizetős autópályát jelent. Most viszont megjelent a „péage positif” kifejezés, ami a logika szerint inkább negatív útdíj. Vagyis nem az autós fizet, hanem ő kap pénzt, ha nem használ bizonyos autópályákat, utakat. Miről is van szó?
Az elmúlt hetekben folyamatosan arról szóltak a hírek, hogy ne felejtsék el az autósok az éves matricák beszerzését. Ezzel különösebb gond nem is volt, ennek ellenére közel 19 ezer autós csak "elfelejtett" díjat fizetni február elején.
Van a kocsin matrica, vagy nincs? Mostantól nem csak lutri ez a legolcsóbb esetben is 14 875 forintos kérdés.
A mostani legolcsóbb, heti (tíznapos) matricával szemben vélhetően sokan választanák az egyszeri használati díjat.
A hazai szolgáltató külsős behajtócégeken keresztül elég eredményesen szedi be a pótdíjakat.
Tudatosabban választanak autópálya-matricát az autósok, legalábbis ez magyarázhatja azt, hogy miért ugrott meg idén év elején a matricavásárlás.
Átalakította a vásárlási szokásokat a megyei e-matrica bevezetése, az adatok szerint a havi e-matricából csaknem 30 százalékkal kevesebbet vettek az autósok január 1-je és június 10-e között, mint a tavalyi év hasonló időszakában – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
A német parlament döntése értelmében 2016-tól a külföldi autósok autópályadíjat fizetnek. Öt napra például öt eurót.
A külföldiek hátrányos megkülönböztetésével uniós jogot sért a tervezett német autópályadíj az Európai Bizottság szerint - írta pénteken a Der Spiegel című német hírmagazin.
Jön a fizetős M0-s, egy rakat új adó, illetve pár adókedvezmény, változnak a cafeteria szabályai, indul a fuvarozókat ellenőrző elektronikus rendszer, változik a KRESZ-vizsga, és az autóbontók is kapnak egy plusz adminisztrációt.
Hát nem kormányon, az biztos. 2006-ban mondta, országértékelő túrája szentesi állomásán. A nyilatkozatot a Napi.hu ásta elő.
Egy Budapest agglomerációjában élő külföldi autós csak azért nem kapott minden nap büntetést, mert naponta csak egy pótdíjat lehet kiszabni, ha valaki nem vesz autópálya-matricát.
Az Európai Bizottság hajlandó megállapodást kötni Németországgal a külföldieket terhelő autópályadíj ügyében, és a javaslata szerint fokozatosan kellene bevezetni a díjfizetési rendszert - írta szerdán a Die Welt.
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indít Németország ellen a külföldieket terhelő autópályadíj miatt – jelentette be a testület elnöke egy hétfői német lapinterjúban. Jean-Claude Juncker a Süddeutsche Zeitungnak elmondta: a bizottságnak "jelentős kétségei" vannak azzal kapcsolatban, hogy az autópályadíjról szóló törvény megfelel-e a diszkrimináció tilalmát előíró uniós alapelvnek.
A külföldiek hátrányos megkülönböztetésével uniós jogot sért a tervezett német autópályadíj az Európai Bizottság szerint - írta pénteken a Der Spiegel című német hírmagazin.
A német törvényhozás alsóháza csütörtökön megkezdte a külföldi autósokat terhelő autópályadíjról szóló törvényjavaslat vitáját. Az elképzelést a kormányoldalon is vitatják, osztrák részről pedig máris jelezték, hogy az Európai Unió bíróságára kerülhet az autópályadíj ügye, ha a jelenlegi formában vezetik be a rendszert.
A budaörsi képviselő-testület egyhangúlag tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen, szerdán elfogadott nyilatkozatuk szerint kérik a kormányt, vizsgálja felül álláspontja, mert ha nem: a budaörsi önkormányzat minden törvényes eszközt felkutat az intézkedésből eredő káros folyamatok megakadályozására.
Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint a megyei útdíj-matricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt pedig nem nő a budapesti belvárosi forgalom. Azt is mondta, a kormány célja, hogy a vasúti és budapesti közösségi közlekedésre szoktassák az embereket. Azt még számolják, mekkora bevétel várható az M0-s és bevezető szakaszok fizetőssé tételéből.