Európában halott a dízel – a világ legnagyobb autógyártójának vezetője szerint
Jó esély van arra, hogy már csak rövid ideig vásárolhatunk öngyulladós erőforrással rendelkező Toyotákat.
Jó esély van arra, hogy már csak rövid ideig vásárolhatunk öngyulladós erőforrással rendelkező Toyotákat.
Rekordszintet ért el szeptemberben a dízelautókra adott árengedmény Németországban, mivel nő a valószínűsége annak, hogy kitiltják őket a belvárosokból. Emellett már szinte mindegyik autógyár kínál valamilyen "roncsprémiumot" a koros dízelautók kivonására a forgalomból, új autó vásárlása esetén - írja a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutató intézetének havi rendes jelentése.
Több mint 150 ezerrel kevesebb gázolajos személyautót adtak el Európában az idei első fél évben, mint tavaly ugyanekkor. Pedig az összpiac növekszik.
Mostantól 10 ezer fontot enged minden elektromos, e-Golfból a Volkswagen Angliában.
Úgy tűnik, Németország blokkolhatja a zöldautók elterjedését. A dízelmotorok jövője az őszi német választások utáni koalíciós tárgyalások egyik fő vitatémájává válhat.
Az Egyesült Államokban megszületett az első olyan bírósági ítélet, amit a Volkswagen dízelbotránya miatt indítottak.
A svájci hatóságok úgy döntöttek, nem engedélyezik a legújabb Porsche Cayenne terepjárók regisztrációját, mert a járművekbe szerelt dízelmotorokban még benne van a károsanyag kibocsátási teszteknél csaló szoftver.
A Porsche új nagy SUV-modellje első körben benzines és hibrid változatokban lesz kapható. A dízelek érthető okokból késni fognak.
Hatalmas szabadidőautókat akartunk, sportautós teljesítménnyel és nulla fogyasztással. Ez az igény ebben a formában olyan, mint a három kívánság – mesebeli. Egy ideig úgy tűnt, az autógyártók mégis teljesíteni tudják. A kulcs a dízelmotor volt, amelyet azonban most kezdenek kiátkozni.
Úgy tűnik, újabb hulláma van a dízelbotránynak, amelyben most a Porsche is érintett.
Prémium autógyártó eddig még sosem készített pickup modellt, most azonban a Mercedes ezt is meglépte.
Nagyjából egymillió autót érinthet a feltételezett manipuláció.
A dízelbotrány okozta milliárdos költségek ellenére közel egyharmadával nőtt a Volkswagen AG profitja az első háromnegyed évben.
A visszavett és hatalmas parkolókban ledepózott Volkswagen és Audik közül csemegéztek a tolvajok.
Úgy tűnik, tovább ássák a dízelek sírját.
Egyre több európai nagyváros tervezi kitiltani a gázolajos autókat, ami radikális változásokat hozhat. A gyártók utólagos környezetvédelmi szoftverfrissítésekkel és árkedvezményekkel próbálják tartani a frontot – írja a HVG hetilap.
Több mint ötmillió dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként a gyártók annak érdekében, hogy csökkenjen a járművek károsanyag kibocsátása - jelentették be szerdán Berlinben, a dízelcsúcs után tartott sajtótájékoztatón.
Nemzeti dízelfórumot tartanak szerdán Berlinben, ami jól jelzi milyen komoly kérdés Németország számára a gázolajos autók fennmaradása.
Egyelőre egy német lapértesülésről van szó, de ha beigazolódik, akkor milliókat érint.
A négykarikások 850 ezer autót rendelnek vissza szoftverfrissítésre.