Vizsgálat indult a Volkswagen ellen piacbefolyásolás miatt
A piac manipulálásának gyanújával vizsgálatot indított a braunschweigi ügyészség a Volkswagen AG felügyelőbizottsági elnöke, Hans Dieter Pötsch ellen.
A piac manipulálásának gyanújával vizsgálatot indított a braunschweigi ügyészség a Volkswagen AG felügyelőbizottsági elnöke, Hans Dieter Pötsch ellen.
Egy ügyes megoldással jelezték, mikor van mérési üzemben az autó.
A közel 15 milliárd dolláros összeg az autóipar valaha volt legnagyobb civil kártérítési megállapodása Amerikában.
Nagyobb motorokkal reagálnak az autógyárak a szigorodó emissziós tesztekre.
A Volkswagen bejelentette, hogy kártérítést fizet azoknak az amerikai autókereskedőknek, amelyeknek a forgalma visszaesett, miután kiderült, a német járműgyártó olyan szoftvereket telepített autóiba, amelyek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
Már a dízelbotrány kirobbanása előtt sem volt akkora biznisz a gázolajos erőforrás, főleg a kisebb autókban, de a folyamat megy felefelé a nagyobb kategóriákba.
A Volkswagen helyi vezetője szerint nincs értelme több erőfeszítést tenni az észak-amerikai piacon vezető helyük visszaszerzésére.
A német kormányzat lényegében feljelentő levélben fordult az Európai Bizottsághoz, amelyben azzal vádolják az olasz-amerikai Fiat-Chrysler-konszernt, hogy csaló szoftvert használtak egyik dízelmotorjukban.
Állítólag a Bosch is részt vett a csaló szoftver kifejlesztésében.
A Volkswagen (VW) német autógyártó csoport és két beszállító vitája miatt hétfőtől legkevesebb egy hétre felfüggesztik az egyik legnépszerűbb európai autótípus, a Volkswagen Golf gyártását a VW wolfsburgi és zwickaui üzemében és kényszerszabadságra küldik a dolgozókat.
Megkapta a Volkswagen az EA 189 motorcsalád 1,2 literes TDI-motorjaival felszerelt modellek átalakítására.
Emissziós értékeket manipuláló funkciókra bukkantak amerikai hatósági vizsgálatok során az Audi 3,0 literes dízelmotorjának vezérlő szoftverében - számolt be vasárnap a német Bild am Sonntag lap.
A dél-koreai kormány visszavonta kedden a Volkswagen konszern 80 modelljének típusengedélyét, és 14,3 millió eurónak megfelelő összegű pénzbírságot szabott ki a német autógyártóra a valótlanul feltüntetett üzemi paraméterek miatt.
A dízelbotrány miatti árfolyamveszteség miatt követel kártérítést a bajor állam az autógyártól.
Nem éri el a tervezettet az idén az Audi nyereségrátája, mert a dízelbotrányal és a Takata-légzsákokkal ellátott autók esetleges visszahívásával kapcsolatos költségek megterhelik a mérleget.
Egyes Volkswagen modellek betiltására készül Dél-Korea.
Az amerikaiaknak félmillió autó után fizetnek egyenként legalább 5100 dollárt, a világ többi részén viszont 11 millió kocsi van, amelynek eltussolták a károsanyag-kibocsátását.
Hét éven át 482 ezer vásárlót vertek át. Most súlyos árat fizetnek érte.
A Volkswagen nagyrészvényesei megvédték a konszern korábbi vezetését. Bár a braunschweigi ügyészség nyomoz a konszern korábbi és jelenlegi vezetője ellen, a többségi tulajdonosok szerint megilleti őket az ártatlanság vélelme, a leváltott igazgatótanács tagjainak pedig jár a végkielégítés.
A Volkswagen vezére nevezte kérdésesnek a dízelmotor jövőjét, miután drága lenne az átalakításuk.