#e-commerce

A Temut és társait sarcolná meg a kormány, de megint a magyar fogyasztók járhatnak rosszul
 

A Temut és társait sarcolná meg a kormány, de megint a magyar fogyasztók járhatnak rosszul

Kiterjesztené a kiskereskedelmi különadót a kormány az online piacterekre is, mint az Ebay, az Amazon, a Temu vagy a Shein, de nem világos, hogyan számolja ki a cégek magyarországi forgalmát, illetve az sem, hogyan fogja rajtuk behajtani a sarcot. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint az intézkedés a magyar webshopok védelmét szolgálná, valójában azoknak ettől nem lesz jobb, csak további áremelkedést jelent a vásárlóknak.



Megalapította az ország kedvenc baba-mama áruházát, most elmondja a titkát
 

Megalapította az ország kedvenc baba-mama áruházát, most elmondja a titkát

Az elmúlt években robbanásszerű növekedés történt az e-kereskedelmi piacon, a szektor hihetetlen sebességgel és dinamikusan fejlődött, amire a pandémia csak még jobban ráerősített. Ki van könnyebb helyzetben: aki most lép be, vagy aki már évek óta jelen van? Milyen követelményeknek kell megfelelnie egy piacvezető webshopnak, és hogyan tudja támogatni, sőt növelni a kapacitásait egy fulfillment logisztikai szolgáltató? Mikor érkezhet el a csúcspont és milyen prognózissal számolnak a szereplők az idei évben? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Csereklei Zoltánnal, a Pelenka.hu alapítójával, és Táncsics Andrással, a Boxy Zrt. vezérigazgatójával.

Boxy Group Boxy Group


Folyamatos a növekedés a hazai webshop-piacon, de hatékony logisztikára is szükség lenne
 

Folyamatos a növekedés a hazai webshop-piacon, de hatékony logisztikára is szükség lenne

Hazánkban – a GKID két éves piaci körképe szerint – körülbelül 15 000 vállalkozás forgalmazza a termékeit vagy szolgáltatásait online. Míg korábban markánsan érezhető volt a magyarok tartózkodása a netes vásárlással kapcsolatban, az elmúlt két évben alaposan megváltozott ez a terület. Bár a koronavírus-járványról sokan tartják, hogy fenekestül forgatta fel a világot, az online kereskedelem terén sok esetben már eleve meglévő folyamatokat gyorsított fel. Mi történt a hazai piaccal és hogyan változtak meg felhasználói szokásaink az elmúlt két évben?

Boxy Group Boxy Group


Kis magyar cég is lehet nagy úr a neten
 

Kis magyar cég is lehet nagy úr a neten

Míg külföldön a kis- és középvállalkozások jelentős szeletet hasítanak ki az e-kereskedelem tortájából, hazánkban csak az utóbbi néhány évben kezdett el igazán fellendülni ez a piac. Bár Magyarországon is vannak már befutott piaci szereplők, a nagy konkurenciaharc csak most kezd kibontakozni igazán. Ennek ellenére még mindig megéri ilyen vállalkozást indítani, a verseny ugyanis elsősorban nem a már meglévő szereplők, hanem az offline boltok, áruházak piacvesztését eredményezheti.