A lift, ami évek óta megvan a megállóban, de sosem működött
A vasúttársaság először a vandálokra fogta, hogy tönkrement az albertfalvai lift. Később már arra hivatkoztak, hogy nincs áram a működéséhez, de nemsokára állítólag működni fog a felvonó.
A vasúttársaság először a vandálokra fogta, hogy tönkrement az albertfalvai lift. Később már arra hivatkoztak, hogy nincs áram a működéséhez, de nemsokára állítólag működni fog a felvonó.
A MÁV szerint a legtöbb meghibásodást a rongálás és a nem megfelelő használat okozza.
Az önkormányzat szerint még nyár elején kötöttek szerződést a lift javítására, de a cég, hiába kérik, azóta sem csinál semmit, valószínűleg új kivitelezőt keresnek.
A végállomásoktól pár száz méterre álltak meg valamiért a felvonó kabinjai, amelyekből kötelekkel hozták le a földre az utasokat. Az éjszakát így szerencsére nem ott, hanem egy menedékházban húzták ki.
Akár percenként 1230 méteres sebességgel röpítheti a magasba a látogatókat Kína legmagasabb épületében egy új gyorslift, amelyet a Mitsubishi japán cég fejlesztett ki a 632 méteres Shanghai Tower részére.
Hatósági árassá és egyúttal nonprofittá tennék itthon a társasházi felvonók, valamint a mozgólépcsők és mozgójárdák ellenőrzését. Az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató kapná ezt a feladatot – írja a szerdai Világgazdaság.
Változnak a liftek műszaki felülvizsgálatáról szóló szabályok a kormány honlapján megjelent rendelettervezet szerint. Kétévente kellene fővizsgálatot tartani a 20 évnél nem régebbi liftek esetén.
Egy német cég, a ThyssenKrupp állítása szerint feltalálta a jövő liftezését: nincs szükség se sodronyokra, se kötelekre a felvonók működtetéséhez. A lifteket hasonló mágneses lebegés hajtaná, mint például a Maglevet.
A liftekben megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást.